צפו: סיטי הביסה 1:4 את פורט וייל, רוצ'דייל כפתה משחק חוזר על ניוקאסל

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Clive Mason/Getty Images

הגביע האנגלי: מחזיקת הגביע ספגה (35), אך שערים של זינצ'נקו (19), אגוארו (42), הארווד בליס (58) ופודן (76) העלו אותה לסיבוב הרביעי. 0:2 ללסטר על וויגאן, ווילברהאם בן ה-40 כבש בדקות הסיום נגד המגפייז

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)

קצב המשחקים המטורף באנגליה נמשך כשהערב (שבת) הליגה מפנה את הבמה לסיבוב השלישי בגביע האנגלי. השלב המוקדם נפתח עם משחק של ניוקאסל נגד רוצ'דייל, שאמנם הגיע מתחתית הליגה השלישית את כפה משחק חוזר עם 1:1 נגד קבוצת הפרמיירליג, המשיך עם הפתעה בהדחת ברייטון ב-1:0 לשפילד וונסדיי ובניצחון של פולהאם 1:2 על אסטון וילה והסתיים עם הקבוצות הגדולות, כשוולבס ומנצ'סטר יונייטד נפרדו בתיקו 0:0, לסטר ניצחה 0:2 את וויגאן ומנצ'סטר סיטי הביסה 1:4 את פורט וייל.

רוצ'דייל – ניוקאסל 1:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
הקבוצה מתחתית הליגה השלישית אמנם נקלעה לפיגור מוקדם אך הקשתה מאוד על החניכים של סטיב ברוס והייתה קרובה לסנסצייה. זה התחיל טוב עבור המגפייז, כאמור. מיגל אלמירון כבש בדקה ה-17 בבעיטה חזקה לאחר מבצע גדול של כריסטיאן אטסו בכנף שמאל.

המארחת ביצעה שינוי כבר בדקה ה-30 כאשר הילד בן ה-17 לוק מאתסון עלה מהספסל, ובפתיחת המחצית השנייה הכניס המאמן גם את ארון ווילברהאם בן ה-40. כשנותרו 11 דקות לסיום שיתוף פעולה מרגש בין השניים העניק את שער השוויון כשהחלוץ היה זריז מכולם ובעט חזק לרשת מתוך הרחבה. ווילברהאם היה הכובש המבוגר ביותר בגביע מאז דצמבר 2015.


ארון ווילברהאם. עלה מהספסל וכפה משחק חוזר (Laurence Griffiths/Getty Images)

פולהאם – אסטון וילה 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
על אף הניצחון החשוב בליגה נגד ברנלי, אסטון וילה סיימה הערב את דרכה בגביע האנגלי נגד פולהאם מהצ'מפיונשיפ. לאחר מחצית ראשונה מאופסת ומתסכלת מאוד באצטדיון "קרייבן קוטג'" הוותיק, בדקה ה-54 אנתוני קנוקהארט הצרפתי ביצע מהלך אישי נהדר על סף הרחבה וסובב כדור אדיר לחיבורי הקורות של אוריאן נילאנד.

השוויון הגיע בתוך פחות מעשר דקות, כשג'ונתן קודג'יה סידר לאנואר אל-גאזי כדור מול רשת חשופה. פולהאם לא אמרה נואש, המשיכה ללחוץ בכל חלקי המגרש ובדקה ה-74 מצאה את שער הניצחון – הקשר האירי, הארי הארטר, שנכנס כמחליף קיבל כדור מ-20 מטרים ובבעיטה קסומה הניח את הכדור פעם נוספת בחיבורי השער והעלה את קבוצתו לשלב הבא.


בעיטה קסומה לחיבורי השער. הארטר בזמן שער הניצחון (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

ברייטון – שפילד וונסדיי 1:0 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
ה"שחפים" רשמו הערב מבוכה גדולה מאוד. החבורה של גרהאם פוטר סיימה ב-1:1 עם צ'לסי רק ביום רביעי האחרון, אך היום הם נראו לא טוב בביתם, והודחו מהמפעל על ידי הקבוצה הצנועה מליגת המשנה. מי שאחרי על שער הניצחון הוא אדם ריץ', הקשר בן ה-26, שהצליח למצוא את הרשת של דויד בוטון בדקה ה-65 בזכות כדור חופשי שטוח, שפגע בדרך בשחקני ההגנה בכחול-לבן וחדר לשער.

 
כדור חופשי מדויק הספיק. אדם ריץ' חוגג אצל ברייטון (Bryn Lennon/Getty Images)

מנצ'סטר סיטי – פורט וייל 1:4
בליגה סיטי מתקשה לעמוד בקצב המטורף של ליברפול, אבל זה לא אומר שהיא לא מכונה מפחידה שאוהבת לדרוס. הקורבן הפעם היתה פורט וייל מהליגה הרביעית באנגליה, שלא היתה יריב ראוי לקבוצה של פפ גווראדיולה. דווקא אולכסיי זינצ'נקו, שממעט לשחק בליגה, היה הראשון לכבוש בבעיטה מרחוק בדקה ה-19, אבל סיטי א הצליחה להבקיע את השער השני ולבסס את העליונות הברורה שלה במשך דקות ארורות.

פורט וייל קיבלה הזדמנות להשוות בדקה ה-35, וטום פופ ניצל אותה עם נגיחה נהדרת שהכניעה את בראבו. אבל החלומות על סינדרלה נמשכו בדיוק שבע דקות, וסרחיו אגוארו החזיר את היתרון לתכולים עוד לפני הירידה להפסקה. במחצית השנייה היו אלה טיילור הארווד בליס בן ה-17 (58) ופיל פודן (76) שקבעו את התוצאה שהעלתה בלי קושי את מחזיקת הגביע הנוכחית לסיבוב הרביעי ולהמשך המסע להגנה על התואר.
 
 

תוצאות נוספות: מילוול – ניופורט 0:3, בריסטול סיטי – שרוסברי 1:1, רות'רהאם – האל סיטי 3:2, ברנלי – פטרבורו 2:4 (לצפייה בתקציר לחצו כאן), בירמינגהאם – בלקבורן 1:2, סאות'המפטון – האדרספילד 0:2, ברנטפורד – סטוק סיטי 0:1, קארדיף – קרלייל 2:2, אוקספורד יונייטד – הארטלפול 1:4, פרסטון – נוריץ' 4:2, רידינג – בלקפול 2:2, ווטפורד – טרנמיר רוברס 3:3, בורנמות' – לוטון 0:4, פליטווד – פורטסמות' 2:1, לסטר – וויגאן 0:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי