צפו בתקציר: סיטי ניצחה 1:3 את יונייטד באולד טראפורד

שחקני מנצ'סטר סיטי
שחקני מנצ'סטר סיטי. הסגנון עדיין מנצח? | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

חצי גמר גביע הליגה: התכולים בדרך לגמר נוסף לאחר ניצחון מרשים בדרבי של מנצ'סטר. ברנרדו סילבה הבקיע את אחד משערי העונה והוסיף בישול נפלא למאחרז. פריירה כבש עצמי, ראשפורד צימק

(גודל טקסט)

אמנם משחק הגומלין ייערך בעוד קצת יותר משלושה שבועות, אבל אפשר לומר באופן כמעט ודאי – מנצ'סטר סיטי תשחק בגמר גביע הליגה במטרה לשמור על התואר שנה שלישית ברציפות. פפ גווארדיולה עלה בהרכב חזק נגד מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, אבל גם הוא לא חשב שזה יהיה קל כל כך. האלופה ניצחה 1:3 בדרבי הגדול של אנגליה, כאשר השדים האדומים נראו חסרי אונים מול התכולים.

סיטי עלתה ליתרון כבר אחרי 17 דקות עם אחד משערי העונה. ברנרדו סילבה קיבל כדור מהמגן קייל ווקר ושחרר פצצה מ-20 מטרים שפגעה במשקוף ונכנסה פנימה. בדקה ה-33 הפורטוגלי שכבש את השער הראשון הוסיף בישול נפלא לא פחות לריאד מאחרז, שהכפיל לאחר שעבר את דויד דה חאה. דה בריינה סיים מחצית חלומית עם ניסיון בעיטה לרחבה, דה חאה הצליח לעצור, אך הכדור הוסט לכיוונו של פריירה שכבש גול עצמי אומלל.

עבור יונייטד זו הייתה מחצית מסויטת גם מבחינה היסטורית. מעבר לכך שלא סיכנה את שערו של קלאודיו בראבו, זו הייתה הפעם הראשונה שהיא ספגה שלושה שערים במחצית אחת באולד טראפורד לראשונה מאז מאי 1997 נגד מידלסברו, אך באותו משחק יונייטד נמנעה מהפסד וחילצה 3:3.


תוצאה כואבת לאולה גונאר סולשיאר (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

המארחת פתחה את החצי השני בצורה טובה יותר והגיעה למספר מצבים, אך עלתה על לוח התוצאות רק 20 דקות לסיום לאחר שמרקוס ראשפורד הכניע את בראבו לאחר מסירה טובה של גרינוורד, אבל זה היה מאוחר מדי עבור השדים האדומים שלא חזרו למשחק.

כאמור משחק הגומלין ייערך ב-29.1 באתיחאד סטדיום, במפגש שצפוי להיות לפרוטוקול בלבד. בליגה השדים האדומים ינסו להתאושש מהטראומה באולד טראפורד בשבת (16:50, ישיר בספורט2) במשחק הבית נגד נוריץ' נועלת הטבלה. האלופה מנגד תקווה להמשיך את התנופה במשחק החוץ נגד אסטון וילה בראשון (18:20, ישיר בספורט2).


ברנרדו סילבה חוגג עם קייל ווקר (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)


ניקולאס אוטמנדי ומרקוס ראשפורד (Michael Steele/Getty Images)


ראחים סטרלינג (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון ואן ביסאקה, ויקטור לינדלוף, פיל ג'ונס, אברנדון וויליאמס, אנדראס פיריירה, פרד, דניאל ג'יימס (אנחל גומס 64), ג'סי לינגארד (נמניה מאטיץ' 46), מרקוס ראשפורד, מייסון גרינווד (אנתוני מרסיאל 81).

מנצ'סטר סיטי: קלאודיו בראבו, קייל ווקר, פרננדיניו, ניקולאס אוטמנדי, בנג'מין מנדי, קווין דה בריינה (גבריאל ז'סוס 80), רודרי, אילאקי גונדואן, ברנרדו סילבה, ריאד מאחרז (פיל פודן 87), ראחים סטרלינג.


פפ גווארדיולה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
דקה 17, מנצ'סטר סיטי עלתה ליתרון 0:1: ווקר מצא את ברנרדו סילבה מחוץ לרחבה והפורטוגלי שחרר טיל אדיר מחוץ לרחבה לחיבורי הקורות וכבש את אחד משערי העונה באנגליה.

דקה 24: סיטי כמעט הכפילה את היתרון, ווקר שוב יצא קדימה והעביר רוחב לסטרלינג שבעט לכיוון השער, אך נבלם בדרך על ידי שחקן אדום.

דקה 33, מנצ'סטר סיטי עלתה ליתרון 0:2: כובש השער הראשון ברנרדו סילבה מצא את מאחרז בכדור על מגש, האלג'יראי לא התבלבל וגלגל לשער לאחר שעבר את דה חאה.


גול אדיר לברנרדו סילבה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)


עוד זווית לשער הנפלא של סילבה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

דקה 39, מנצ'סטר סיטי עלתה ליתרון 0:3: המארחת מתפרקת – סיטי יצאה למתפרצת שהסתיימה אצל דה בריינה. הבלגי עבר באלגנטיות את ג'ונס ובעט לכיוון השער. דה חאה הצליח לעצור, אך הכדור הוסט לכיוונו של פריירה שכבש גול עצמי אומלל.

דקה 46: יונייטד פתחה את המחצית עם התקפה טובה, שהסתיימה ברגליו של וויליאמס אך המגן בעט חלש היישר לידיו של בראבו.


התפרקות במחצית אחת. מרקוס ראשפורד (Michael Steele/Getty Images)

דקה 64: ראשפורד ניגש לכדור חופשי מ-20 מטרים שעלה מעל המשקוף.

דקה 70, מנצ'סטר יונייטד צימקה ל-3:1: דווקא לאחר ההתקפה הנפלאה של סיטי, גרינווד מצא את ראשפורד שהכניע את בראבו עם בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה.

דקה 88: ראשפורד ניסה בכוחות עצמו להגיע לגומלין עם תוצאה טובה יותר עם בעיטה חזקה מרחוק. בראבו היה במקום והדף לקרן.


מרקוס ראשפורד עם שער ניחומים (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

הכוכבים של סיטי. ריאד מאחרז, ברנרדו סילבה וקווין דה בריינה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי