פפ: "צריך להבטיח את המקום בצ'מפיונס", ציוני דרך לסילבה ואגוארו

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

הספרדי התאכזב: "עשינו הכל כדי לנצח", באנגליה ביקרו: "האליפות אמנם מחוץ לתחום אך סיטי במומנטום נוראי לקראת תקופה עמוסה במשחקי גביע".החלוץ הגיע ל-250 שערים בקבוצה. וגם: מספרי האימה של ההגנה

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

כשלא הולך – אז לא הולך. חגיגות יום הולדתו של פפ גווארדיולה (49) השתבשו אתמול (שבת) כאשר מנצ'סטר סיטי איבדה ניצחון בשלומיאליות בגלל שער עצמי של פרננדיניו בדקה האחרונה וסיימה בתיקו ביתי 2:2 נגד קריסטל פאלאס. רצף שלושת הניצחונות הרצופים אבד לו. אגב, הספרדי הוא המאמן החמישי של סיטי שלא מצליח לנצח ביום הולדתו. לרוברטו מנצ'יני זה קרה פעמיים (2010 ו-2011). צמד של סרחיו אגוארו, שחצה את רף 250 השערים במועדון – לא הספיק, וכך הוכתמה גם הופעת הפרמיירליג ה-300 של דויד סילבה, הראשון מבין שחקני סיטי שמגיע לרקורד כזה.

אלופת אנגליה הראתה שוב הגנה שברירית. סיטי ספגה 12 שערים ב-12 משחקי הבית שלה – כפי שספגה בכל העונה שעברה. מעבר לכך, זו הפעם השישי שהקבוצה של גווארדיולה סופגת ראשונה לעיני הקהל הביתי שלה העונה – שווה ערך למה שקרה לה ב-60 המשחקים הקודמים תחת פפ. בשלב הזה בעונה שעברה היא ספגה עשרה שערים פחות.

"התואר היה מחוץ לתחום מבחינת פפ כבר זמן רב, לטענתו, אך המומנטום הוא המפתח לקראת תקופה עמוסה במשחקי גביע. סיטי שוב הוכיחה שאפשר לעצור אותה באיתחאד", נכתב "בסקיי ספורטס". בדיילי מייל נכתב: "שחקני סיטי פישלו ברגע הלא נכון. אף אחד מהם לא הצליח לעמוד בקצב של זאהה. פרננדיניו היה הקורבן עם רגל עייפה. גם יתרון מאוחר כבר לא מספיק לה כדי לנצח".

בסיום המשחק פפ נשמע מיואש וקבע מטרות חדשות: "אנחנו צריכים להמשיך, יש עוד הרבה משחקים לשחק. עלינו להבטיח במהרה את המקום בליגת האלופות. עשינו הכל כדי לנצח, אבל לצערי הפסדנו שתי נקודות כי לא יכולנו לעצור את ההתקפות המתפרצות. יצרנו הרבה יותר מצבים מהם" (סיטי החזיקה בכדור 72% מהזמן ואיימה 25 פעמים על השער).

על ההגנה: " אמרתי לבחורים להמשיך להכניס עוד כדורים לרחבה ולעצור את וילפריד זאהה בהתקפות המתפרצות. קשה לנתח כשהם כובשים מקרן וזה קורה לנו מחזור אחרי מחזור. קבלת ההחלטות הייתה לא נכונה. נשפר את זה. היינו חייבים להיות לפחות עם ארבעה שחקני הגנה ולא לתת להם לרוץ קדימה, זה פשוט. במצב הזה ביתרון כזה – אסור לנו לתת להם את המרווחים האלה".

פרננדיניו מאוכזב לאחר השער העצמי (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי