רוי קין: "הייתי הורג את דה חאה, עושה בו לינץ' במחצית"

דויד דה חאה
דויד דה חאה | PAUL ELLIS / Contributor

שחקן העבר תקף את השוער שבאשמתו הישירה ספגו השדים האדומים ב-1:1 נגד אברטון: "אהבתי לראות איך הגבנו, שינינו שיטה ואפילו הפתענו אותם", אמר סולשיאר. וגם: פסילת השער בתוספת הזמן ולקראת חזרת פוגבה וראשפורד

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד אמנם לא ניצחה אתמול (ראשון) בגודיסון פארק ונפרדה ב-1:1 נגד אברטון, אבל בתיאטרון החלומות יצאו מעודדים מהמפגש. לא רק כי הם ספגו משער אומלל באשמתו הישירה של דויד דה חאה, שפשוט בעט על דומיניק קלברט לואין שמגופו הכדור טס לרשת, אלא כי עד לא מזמן היה נראה שאפילו להשוות הם היו מתקשים – אבל החבורה של סולשיאר לא רק שהשוותה, אלא הייתה עדיפה על המארחת. ובסיום, כשהיוצרות שוב התהפכו, צוות ה-VAR הציל את השדים האדומים כשפסל שער בטענה לנבדל – החלטה שבאנגליה מתווכחים אלא כבר שעות ארוכות.

ברונו פרננדש, מי אם לא הוא, שוב היה המצטיין ביונייטד וגם כבש את שער השוויון בבעיטה נפלאה מחוץ לרחבה, אבל יונייטד גם מצפה לקבל בקרוב בחזרה את פול פוגבה שאמור לשוב לאימונים בזמן הקרוב וגם צילום שעבר ביממה האחרונה מרכוס ראשפורד גילה שהמצב לא חמור כפי שחשבו והוא עשוי לשחק במחזורי סיום העונה. ביחד איתם ולצד הכוכבים פרננדש, מרסיאל ובאיי שגם כן שב מפציעה ארוכה ואט אט תופס בחזרה את מקומו במרכז ההגנה, לסולשיאר יש סיבות לאופטימיות בקרב על הטופ 4.

זאת למרות הטעות הקשה של דה חאה, עד לפני מספר שנים אולי השוער הטוב בעולם ומאז עולה ליונייטד לא אחת בנקודות. כוכב העבר רוי קין השתלח בדה חאה ולא ברר מילים: "הייתי הורג אותו", הצהיר האירי, "למה הוא חיכה? מה הוא משוגע? בין אם הייתי שחקן או מאמן, הייתי עושה בו לינץ' במחצית. אין פה שום מקום לתירוצים". זו הייתה הטעות השביעית של הספרדי שהובילה לשער ליגה שספגה יונייטד מתחילת העונה שעברה, הרבה יותר מדי לשוער ברמתו.

"זה היה מעולה לראות איך הקבוצה הגיבה אחרי פתיחה רעה", אמר סולשיאר בסיום, "שיחקנו עם ביטחון, בשיטה חדשה שעבדה והבחורים באמת עשו עבודה טובה מאוד. בסוף הייתה דרמה גדולה ואני לא מכיר את החוקה במאת האחוזים, אבל דויד אמר שהסתירו לו את הכדור ואנחנו פשוט התפללנו (שלא יאשרו את השער, כפי שקרה). פגשנו יריבה מצוינת שהקשתה עלינו, אבל הגענו היום קצת אחרת מאיך שאנחנו משחקים בדרך כלל ואולי הפתענו אותם", הוסיף המנג'ר שניסה לשחק בשיטת "יהלום" שהצליחה לו.


ברונו פרננדש. הפורטוגלי שינה את יונייטד מקצה לקצה (Clive Brunskill/Getty Images)

באשר לשער של דומיניק קלברט לואין שנפסל בתוספת הזמן, ישנן חילוקי דעות רבים בממלכה. השופט הבכיר מארק קלאטנברג טען שמדובר בשער חוקי מכיוון שגילפי סיגוררדסון, שישב על כר הדשא ולטענת דה חאה הסתיר לו ולכן הפך לאקטיבי במהלך, לא נגע בכדור ולא היה מעורב בשום דרך: "לדויד הייתה גישה מלאה לצפות במהלך, הכדור פגע בהארי מגווייר ולא היה לו שום סיכוי להגיע אליו".

גם כובש השער, קלברט לואין התלונן שגנזו ממנו צמד ושער ניצחון: "זה פשוט אסון, אלוהים שיעזור לנו. הוא (סיגורדסון) אפילו לא מפריע לו לראות את המהלך. נכון שהוא שמבחינת המיקום הוא בנבדל, אבל הכדור שינה כיוון לגמרי ולשוער לא היה שום סיכוי לקחת את זה. עבורי, כחלוץ, אני חושב שזה גול – אבל ב-VAR חשבו אחרת ופסלו את השער. מה אפשר לעשות?".


סיגורדסון יושב על הדשא. נבדל? תלוי את מי שואלים (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

במקביל, בראיון למגזין "פור-פור-טו" סיפר ראשפורד על השאיפות שלו לעשור הקרוב ואמר: "לזכות עם אנגליה במונדיאל ועם מנצ'סטר יונייטד בליגה ובליגת האלופות. אנחנו צריכים להתחיל להראות סימנים שאנחנו מסוגלים לשחזר את הישגי מנצ'סטר יונייטד הישנה – זה לא יהיה בדיוק אותו הדבר, אבל אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לעמוד במשימה. זה יהיה קשה, אבל זה תהליך שאפשר לעשות. אני לא רואה סיבה שדברים לא ישתפרו כל עוד נהיה ממוקדים במטרה".

בריאיון ראשפורד גם נשאל על ניפוץ שיא השערים של וויין רוני: "אני לא מייחס לזה כל כך הרבה חשיבות, אם אתה משחק כדורגל טוב זה יקרה. אם לא נזכה בשום תואר בעשור הקרוב אבל כן אעבור אותו, זה לא משהו שאני אהיה גאה בו כל כך. אם לא אשבור את השיא ונזכה בתארים, זה לעומת זאת הדבר הכי חשוב בשבילי", אמר החלוץ בן ה-22 שכבש 64 שערים ב-201 הופעות, בעוד רוני עשה זאת 253 פעמים ב-13 שנים.


ראשפורד מככב במגזין. חושב רק על תארים (צילום מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי