מחקר חדש טוען: "פוגבה יעלה 35 מיליון יורו". כך ייראה השוק ביום שאחרי הקורונה?

פול פוגבה
פול פוגבה | Michael Regan / Staff

על פי 'International Centre for Sports Studies', שוויים הכולל של הכדורגלנים בחמש הליגות הבכירות באירופה צפוי לצנוח מ-32.7 ל-23.4 מיליארד יורו. וגם: מי המפסידים הגדולים ביותר?

(גודל טקסט)

אם עונת 2019/20 לא תגיע לסיומה בגלל הווירוס שמתפשט ברחבי העולם, הקלפים בכדורגל העולמי עשויים להיטרף. לפי מחקר שפורסם הבוקר (שני) על ידי 'International Centre for Sports Studies', למגיפת הקורונה תהיה השפעה כלכלית עצומה על שוק השחקנים בחמש הליגות הבכירות באירופה.

לפי אותו מחקר, שוויים הכולל של כל הכדורגלנים בחמש הליגות הבכירות באירופה אמור לצנוח מ-32.7 ל-23.4 מיליארד יורו, ירידה עצומה של 28%, כל זאת בהנחה שהכדורגל לא יחזור לפעילות עד תום העונה וחוזיהם של שחקנים לא יוארכו במהלך התקופה.

שווי השוק של פול פוגבה ממנצ'סטר יונייטד, כך על פי אותו מחקר, ייחתך כמעט בחצי, מ-65 מיליון יורו ל-35 מיליון יורו. גודל הירידה בערך של השחקן משתנה בהתאם לגורמים שונים – כמו גיל, משך החוזה עליו הוא חתום ועוד. הירידה הגדולה ביותר, כצפוי יש לומר, תהיה בערכם של כדורגלנים מבוגרים עם חוזים לטווח קצר, ששיחקו פחות משחקים בעונה הנוכחית מאשר בעונה הקודמת.

בשנים האחרונות העסקאות בכדורגל האירופי שברו שיאים שבעבר היו נראים דמיוניים. המהלך הזכור ביותר, שבעקבותיו החל סוג של אפקט דומינו, הוא מעברו של ניימאר מברצלונה לפריז סן ז'רמן תמורת לא פחות מ-222 מיליון יורו. אולם כעת, בהנחה שהמגיפה תמשיך להתפשט בחודשים הקרובים, נראה שחוקי המשחק עומדים להשתנות.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי