"שיקרתי כדי שהעסקה לא תיפול": רודריגס חשף כיצד עבר לליברפול

מקסי רודריגס
מקסי רודריגס | ANDREW YATES/AFP via Getty Images

במהלך שיחת אינסטגרם עם אגדת כדורגל ארגנטינית אחרת, חואן פאבלו סורין, אקס המייטירדס סיפר כיצד הסתיר את האמת מהמנג'ר רפא בניטז כדי שיוכל להגשים את חלומו: "הוא אמר לי 'לא, אתה בן ****' ושנינו צחקנו"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בחורף 2010, מקסי רודריגס החליט שהגיע הזמן לעשות את הצעד הבא בקריירה. הקשר הארגנטיני, כיום כבר בן 39 ועדיין משחק כדורגל מקצועני במדי ניואלס אולד בויס הארגנטינאית, היה אז קפטן אתלטיקו מדריד, אבל העובדה שחוזהו היה לקראת סיום משמעותה הייתה שהוא יכול לעבור לכל קבוצה ללא תמורה, וכך נסללה דרכו לליגה הטובה בעולם.

ואכן, ליברפול פנתה ומקסי רודריגס התלהב מהרעיון והחלט שעוד באותה עונה (2009/10) הוא ילבש את המדים האדומים. הייתה לו רק בעיה אחת וכדי שזו לא תפיל את כל העסקה, הוא פשוט החליט לשקר – וכשהמנג'ר רפא בניטס שאל אותו אם הוא יודע לדבר אנגלית, הוא פשוט השיב 'כן'. 

בניטס חיפש לשדרג את משחק האגפים של ליברפול וקפטן אתלטיקו ושחקן נבחרת ארגנטינה היה מהשחקנים הכי בולטים שנמצאים בשוק, בוודאי כשמדברים על חלון ינואר. שחקן ברמה כזו, ללא דמי העברה ושיכול להצטרף באמצע העונה היה מענה מושלם לבעיות של ליברפול. אבל בניטס רצה לוודא שההצלחה שלו בספרד, אחרי שכיכב גם באספניול אליה הגיע מניואלס ב-2002, תימשך גם בממלכה ושלא יהיו קשיי שפה שיפתיעו אותו.

וכך מספר רודריגס בשיחת לייב באינסטגרם עם חואן פבלו סורין, גם הוא בעברו קשר נבחרת ארגנטינה ובין השאר קשר לאציו ופריז סן ז'רמן: "הייתי מאושר באתלטיקו מדריד, הייתי הקפטן והכרתי את העיר, אבל כל הזמן הייתי מטורף על הרעיון לשחק באנגליה. רפא בניטס שוחח איתי (על מעבר לליברפול) וסיפר כמה חשוב לו שכולם ידברו אנגלית בחדר ההלבשה. אז הוא שאל אותי לגבי היכולת שלי להשתלב בהקשר השפה ומיד עניתי באנגלית 'כן' כדי להרגיע אותו בנושא. כמובן שאמרתי את זה כי לא רציתי שהעסקה תיפול".


רודריגס. הרגיש בבית באנפילד (ELLIS/AFP/GettyImages)

הבעיה, כמו בכל שקר, שבסוף הוא נחשף: "הגעתי לאנגליה, חתמתי על החוזה ואז הייתה מסיבת עיתונאים שנקבעה כדי שיציגו אותי. בניטס אמר שהוא יישב שם איתי ושהוא ידבר ראשון ושאחר כך יהיה תורי. אז הבנתי שאין לי ברירה, תפסתי אותו ואמרתי לו 'רפא, תראה, אני חייב להתוודות: אני לא יודע אנגלית. הדבר היחיד שאני יודע לומר זה שלום. לא רציתי שהעסקה תיפול בגלל נושא השפה'".

כמובן שרודריגס לא נענש על כך ובשנתיים וחצי שלו באנפילד רשם 73 הופעות וכבש 17 שערים, בעונת 2011/12 גם היה שותף לזכייה בגביע הליגה ובסיומה חזר לקדנציה נוספת בניואלס, בשורותיה כאמור הוא משחק עד היום כשבין לבין הייתה תקופה בפניארול האורוגוואית. ואיך בניטס הגיב לווידוי של מקסי?

"הוא אמר לי 'לא נכון, אתה חתיכת בן ****'. מיד שנינו התחלנו לצחוק ואחר כך כבר התחלתי ללמוד אנגלית", שיתף רודריגס בסיפור המשעשע.


"שנינו צחקנו והתחלתי ללמוד אנגלית" (ANDREW YATES/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי