ראשפורד גייס 20 מיליון ליש"ט לסיוע לילדים שנפגעו מהקורונה

מרקוס ראשפורד
מרקוס ראשפורד | Alex Livesey/Getty Images

בקשתו של חלוץ מנצ'סטר יונייטד להתגייס למען הצעירים הרבים שהתפשטות הנגיף פגעה באורח חייהם השתלמה ובגדול, כשחברות מזון רבות נרתמו

(גודל טקסט)

"השלושער הגדול בקריירה של מרכוס ראשפורד", כך כתבו הבוקר (ראשון) באנגליה על הישגו הכביר של חלוץ מנצ'סטר יונייטד. כמובן שכדורגל אין בימים אלה וההישג של ראשפורד בן ה-22 אינו ספורטיבי, אלא שהחלוץ הצליח לגייס מזון בשווי שחצה את רף 20 מיליון ליש"ט למען ילדים שנפגעו מהתפשטות נגיף קורונה וסגירת מוסדות הלימוד.

לפני כשבועיים הודיע ראשפורד שהוא משתף פעולה עם עמותת "FareShare", הגדולה ביותר בבריטניה בכל הנוגע למלחמה ברעב, כדי לסייע לילדים שבעקבות סגירת בתי הספר נמצאים בבתיהם ורבים מהם נותרו רעבים – מובן מאליו שבמשפחות רבות ההורים נמצאים בעבודה במרבית שעות היום והילדים מוצאים את עצמם ממתינים במשך שעות ארוכות לשובם, גם כדי ליהנות מארוחה מזינה. מספר ימים לאחר מכן ראשפורד נדהם לגלות שמספר רשתות מזון לא נותרו אדישות לבקשתו וסיפקו מזון בשווי של כ-20 מיליון ליש"ט וגם מהציבור שתרם גויסו מאות אלפי ליש"ט.

ראשפורד גדל כתלמיד בבית ספר בו סופקו לילדים ארוחות חינם ופעולותיו האחרונות נבעו מהחשש שמעל חצי מיליון ילדים באנגליה יישארו רעבים: "בילדותי, אמא שלי הייתה חוזרת הביתה רק בסביבות 18:00 ולכן אחרי בית הספר לא הייתי אוכל עד 20:00 בערך. זה היה מתסכל ואני יודע שיש ילדים בסיטואציות קשות הרבה יתר, בלי ארוחות בבית", סיפר החלוץ מדוע חשובה לו כל כך ההתגייסות והתרומה.

כידוע, בסוף השבוע ראשפורד וחבריו למנצ'סטר יונייטד אישרו כי יתרמו מיליון ליש"ט לבתי החולים במנצ'סטר – כל אחד יתרום כ-30 אחוז ממשכורתו החודשית. 


ראשפורד. כוכב גם מחוץ למגרש (Alex Livesey/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי