רוני במתקפה חריפה: "למה השחקנים הפכו לשעירים לעזאזל?"

וויין רוני
וויין רוני | Laurence Griffiths/Getty Images

החלוץ יצא נגד שר הבריאות וראשי הפרמיירליג, שדרשו מהשחקנים לקצץ 30% משכרם: "שמים אותם במצב שבו הם יכולים רק להפסיד. האם הנקוק מנסה להסיט את תשומת הלב מהדרך שבה הוא מנהל את המשבר?"

(גודל טקסט)

סוגיית השכר של שחקני הפרמיירליג על רקע משבר הקורונה בבריטניה עלתה שלב ביום חמישי האחרון, כאשר שר הבריאות מאט הנקוק קרא לשחקני הפרמיירליג "למלא את חלקם ולקצץ בשכר". היום (ראשון) הגיעה תגובתו החריפה של וויין רוני, שכתב טור לעיתון "טיימס" וביקר את הממשלה ואת ראשי הפרמיירליג על כך שהם מציבים את השחקנים בסיטואציה ש"לא מותירה להם ברירה" והגדיר כ"בושה" את הפעלת הלחץ על הכדורגלנים, לאחר שראשי הליגה האנגלית הציעה מתווה של קיצוץ כולל בגובה 30%.

רוני טען כי חבריו למקצוע סומנו כמטרות קלות ושאל: "מדוע שחקני הכדורגל הפכו פתאום לשעירים לעזאזל?". החלוץ בן ה-34, שלובש בימים אלה את מדיה של דרבי קאונטי מליגת המשנה, כתב: "ההצעה של הפרמיירליג מגבירה את הלחץ על השחקנים ומציגה אותם במצב שבו יש להם רק מה להפסיד: אם הם יגידו שהם לא מסכימים ל-30%, אפילו אם הסיבה לכך היא שחלקם יקרסו כלכלית, יציגו את זה כאילו 'שחקנים עשירים מסרבים לקיצוץ בשכר'. זה נראה לי מוזר, כי את כל שאר ההחלטות בתהליך הזה הסתירו, אבל דווקא על זו היו צריכים להכריז בפומבי".

"זה מרגיש כאילו מנסים לבייש את השחקנים ולדחוק אותם לפינה, למצב בו הם חייבים לשלם את המחיר על היעדר ההכנסות", המשיך רוני והבהיר כי מבחינתו האישית אין בעיה לעזור, אך לא כל שחקן יכול: "אם הממשלה הייתה פונה לעזרתי בתמיכה כלכלית עבור אחיות או במימון מכונות הנשמה, הייתי גאה לעשות זאת. הייתה לי קריירה ארוכה והרווחתי היטב. אני במצב שבו אני יכול לתרום, אבל לא כל שחקן במקום הזה. אצלנו יש שחקן שגר עם אמא שלו בדיור ציבורי, הוא כנראה משלם את כל החשבונות של המשפחה. קיצוץ של 30% יעלה לו ב-600 פאונד לשבוע ואולי המשפחה שלו זקוקה לזה כדי לשרוד".

וויין רוני. הרגיזו אותו (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)
וויין רוני. הרגיזו אותו (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

קפטן נבחרת אנגליה לשעבר תקף את שר הבריאות על התנהלותו במשבר הקורונה: "הימים האחרונים התפתחו בצורה מבישה. מאט הנקוק, שהיה אמור לתת את העדכון היומי לציבור בנוגע למשבר הכי גדול שחווינו בכל חיינו, קרא לשחקנים להפחית משכרם. למה זה מעניין אותו בכלל? האם הוא נואש להסיט את תשומת הלב מהאופן שבו הוא מנהל את המגיפה הזו?".

ביום שישי האחרון, מנצ'סטר יונייטד הביעה הסכמה לקצץ 30% משכר השחקנים לחודש הקרוב, בתנאי שהכסף יוקדש לתמיכה בבתי החולים בעיר, שנלחמים בנגיף הקורונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי