פרדיננד: "אושיי עמד להתעלף, רונאלדו שיגע אותו במשחק"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Alex Livesey/Getty Images

בלם מנצ'סטר יונייטד בעבר שחזר את משחק הידידות נגד ספורטינג ליסבון: "ג'ון התקשה לנשום, היה זקוק למיכל חמצן. אני וסקולס אמרנו לפרגי לעשות הכל כדי להחתים אותו". וגם: מה עוד גרם לו להעריץ את רונאלדו

(גודל טקסט)

בקיץ 2003 איבדה מנצ'סטר יונייטד את דיוויד בקהאם לריאל מדריד, אך כבר במהרה ידע אלכס פרגוסון מי יהיה היורש. רבות דובר על אותו משחק ידידות בין יונייטד לספורטינג ליסבון בקיץ 2003, איך ילד פורטוגלי צעיר עשה צחוק מההגנה של מנצ'סטר יונייטד. ריו פרדיננד שחזר שוב את העניין בראיון דרך המסכים.

 
פרדיננד סיפר כי ג'ון אושיי היה חסר אונים: "במחצית ראינו אותו פשוט זקוק למיכל חמצן. הוא ישב, התנשף, לא הצליח לזוז בחדר ההלבשה. אמרנו לו שישמור את רונאלדו קרוב יותר אך הוא בכלל לא היה יכול לענות לנו".
 
 
הבלם, שהגיע ליונייטד שנה קודם לכן, המשיך: "למען ההגינות, אני, פול סקולס וניקי באט עמדנו שם ואמרנו 'הילד הזה לא יאומן, אנחנו חייבים להחתים אותו'. בהמשך שוחחנו עם המאמן, התעכבנו כשעה וחצי ואז אמרו לנו שהמועדון עושה הכל כדי להחתים אותו כבר עכשיו".
 

מה מבדיל את רונאלדו: "הוא היה השחקן הראשון שראיתי שבונה קבוצה שלמה סביבו, כלומר מקיף את עצמאו בעוזרים. הוא היה גר קרוב אליי, ממש שכן, והייתי רואה בבית שלו 15 אנשים, אמרתי לו: 'מי כל אלה בבית שלך, אתה לא רוצה להירגע קצת'? והוא ענה לי: ', זה מדען הספורט, זה המעסה, זה הפיזיותרפיסט שלי. חשבתי לעצמי 'אלוהים, הבחור הזה משוגע'.

לאחר שנתיים של התאקלמות, רונאלדו התקדם במהירות הבזק והפך לשחקן הכי חשוב בקבוצה. הוא זכה באליפות ראשונה ב-2006/07, כעבור שנה הוליך את השדים האדומים לדאבל ענק – הפרמיירליג וגם זכייה בליגת האלופות, וזכה באליפות שלישית ברציפות בעונתו האחרונה במועדון לפני שעבר לריאל מדריד כשחקן היקר בעולם בקיץ 2009.




 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי