הקבוצה החזקה בתולדות הפרמיירליג? צפו בפפ וסיטי זוכים בתואר לפני שנתיים

מנצ'סטר סיטי אלופה
מנצ'סטר סיטי אלופה | Gettyimages

לאחר עונת בכורה קשה בממלכה, גווארדיולה הוליך את קבוצתו לאליפות היסטורית רצופה בשיאים וביסס עצמו כמאמן הטוב בעולם עם 100 נקודות ליגה וכמות הניצחונות והשערים הגבוהה אי פעם

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

עונת הבכורה של פפ גווארדיולה באנגליה הייתה כישלון חרוץ, העונה הגרועה בקריירה שלו כמאמן. מנצ'סטר סיטי סיימה במקום השלישי בלבד עם 78 נקודות והודחה כבר בשלב שמינית גמר ליגת האלופות. כעבור שנה, ב-2017/18, הספרדי הוכיח את עצמו שוב ובגדול. בדיוק לפני שנתיים מנצ'סטר סיטי זכתה באליפות ראשונה תחת המאמן הספרדי, לאחר ניצחון גדול 1:3 על טוטנהאם בחוץ. ההכתרה הפכה רשמית לאחר שמנצ'סטר יונייטד הפסידה נגד ווסטר ברומיץ'. גבריאל ז'סוס, אילקאי גונדואן (פנדל) וראחים סטרלינג כבשו. זו הייתה גם אליפות השיאים.

 
 
בברצלונה פפ זלל תארים אך מעולם לא הגיע למאה נקודות ליגה. וזה לא היה הרקורד היחיד. סיטי עקפה את השיא של צ'לסי מ-2009/10 וכבשה 106 שערי ליגה – יותר מכל קבוצה אחרת.  היא השיגה את מספר הניצחונות הגבוה ביותר (32 ניצחונות), השיגה הכי הרבה ניצחונות חוץ (16) וכן, מהמחזור השלישי ועד המחזור ה-20 (כולל) היא ניצחה בכל משחקי הליגה – 18 ברציפות. האליפות הובטחה במחזור ה-33 – גם כן שיא ליגה. באופן מדהים, כל ארבעת המבשלים המצטיינים הגיעו מסיטי – קוויין דה בריינה, שיאן הבישולים בליגה (16) ואחריו לירוי סאנה (15) ודויד סילבה וראחים סטרלינג עם 11 כל אחד. מלך השערים של הסיטיזנס היה סרחיו אגוארו עם 21 שערי ליגה. 

זה היה תואר אליפות שביעי של גווארדיולה תוך תשע עונות בלבד. פפ אמר: "זו הייתה אליפות קשה יותר מאשר בבונדסליגה או בספרד. זו האליפות הקשה ביותר בקריירה שלי. יותר קשה לזכות כאן באליפות. מדוע? מזג האוויר, האצטדיונים, מרתון המשחקים ללא מנוחה". עבורו וומבלי יישאר מגרש מיוחד: "זכיתי בליגת האלופות לראשונה בקריריה שלי בוומבלי". כמו כן, זה היה התואר ה-23 שלו. במקום השני באותו עשור ניצב לורן בלאן עם 15 תארים. "המלך של העשור", נכתב עליו ב"מארקה".

פפ. המאמן המנצח של העשור (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי