הסתפק בפלאיני: מויס חשף את מי הוא ניסה לצרף ליונייטד

מרואן פלאיני, דייויד מויס
מרואן פלאיני, דייויד מויס | ANDREW YATES/AFP via Getty Images

כשש שנים לאחר שסיים את דרכו באולד טראפורד, המנג'ר שסומן על ידי סר אלכס פרגוסון בתור יורשו סיפר את מי הקבוצה ניסתה לרכוש - כשבפועל רק הבלגי של אברטון הגיע והיה שותף לכישלון מהדהד

(גודל טקסט)

דייויד מויס היה מי שירש את סר אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד, לא פחות ולא יותר. אחרי מעל עשור כמנג'ר אברטון, מועדון בו החל את דרכו מיד לאחר פרישתו ממשחק בסוף שנות התשעים, פרגוסון ראה בו בתור יורשו ובמאי 2013 הודיעו השדים האדומים על מינויו למאמן הקבוצה החדש בחוזה עתק לשש שנים.

כידוע, הקדנציה של מויס בתיאטרון החלומות הייתה עלובה וכתוצאה מכך קצרה במיוחד, כי אמנם הוא פתח את העונה עם זכייה במגן הקהילה ועם המון תמיכה ואופטימיות, אך בפועל כבר בחודש אפריל 2014 הוא קיבל את הודעת הפיטורים שממנה קשה לומר שהוא התאושש עד היום. הוא פוטר גם מריאל סוסיאדד לאחר שנה בתפקיד בנובמבר 2015, ירד ליגה עם סנדרלנד ב-2017, פוטר גם מווסטהאם במאי 2018 ובדצמבר האחרון שב לפטישים, איתם הוא נאבק בתחתית הפרמיירליג עד שמגפת הקורונה השביתה את הענף.

אבל אם נחזור רגע לעונה שלו במנצ'סטר יונייטד, חרף כל הכישלונות, הסקוטי מיעט לספר על ימיו במועדון או להעביר ביקורת. הסיבה לכך הייתה בעיקר חוזה לשש שנים שהסתיים רק בשנה שעברה וזו גם הסיבה שלאחרונה הוא מספר יותר על תקופתו הקצרה בשדים האדומים. אמש (רביעי) הוא גם חשף את שמות השחקנים שהוא ניסה לצרף למועדון, כשבפועל החיזוק היחיד שהוא קיבל בקיץ 2013 היה מרואן פלאיני, אותו הכיר היטב מאברטון. בינואר של אותה עונה נרכש מצ'לסי גם חואן מאטה שמשחק במועדון עד היום, אולם קשה שלא לראות את ההבדלים בין השחקנים שהוא רצה לצרף, לבין אלו שהגיעו.


מויס פוטר זמן קצר לאחר רכישתו, הוא עדיין בקבוצה. מאטה (AFP)

מויס התראיין ל"beIN" והודה: "טוני קרוס היה אחד השחקנים שהכי רציתי במנצ'סטר יונייטד, הוא היה יכול להצליח אם היה מגיע", סיפר על הקשר הגרמני שבסופו של דבר עבר לריאל מדריד בקיץ 2014, כשעל פי הדיווחים גם באותה שנה הוא ניהל מו"מ עם יונייטד, "במקביל גם מאוד רצינו לצרף את ססק פברגאס וגארת' בייל".

אז למרות חוזה ארוך טווח וציפיות בשמיים בתור מי שסומן כיורש של פרגוסון, פברגאס בסופו של דבר עזב את ברצלונה בקיץ 2014 וחזר לפרמיירליג, אבל אקס ארסנל בחר ביריבה שלה, צ'לסי, ואילו גארת' בייל, כוכב טוטנהאם שעוד בימיו כנער בן 16 סומן כמועמד למנצ'סטר יונייטד, עזב באותו קיץ לריאל מדריד וזכה איתה מאז ארבע פעמים בליגת האלופות, בעוד מנצ'סטר יונייטד את אותה עונה עם מויס סיימה במקום השביעי.


בייל וקרוס. השת"פ נרשם בסנטיאגו ברנבאו (Denis Doyle/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי