הסיפורים נחשפים: כשוויין רוני חמק מהמאבטחים ונקלע לעימות

וויין רוני
וויין רוני | AFP

נוסטלגיה בזמן הקורונה: גארי נוויל, קפטן מנצ'סטר יונייטד בעברו, נזכר כיצד לקח אחריות ודאג לשומרי ראש על החלוץ הצעיר. וגם: מדוע אלכס פרגוסון לא נתן לכריסטיאנו רונאלדו להיות הקפטן?

(גודל טקסט)

וויין רוני תמיד היה כוכב, גם על המגרש וגם מחוצה לו. זה לא סוד שרוני, היום כבר בן 34, בעיקר בצעירותו היה מסתבך סדרתי. הוא היה מהכוכבים הגדולים ביותר של מנצ'סטר יונייטד והכדורגל האנגלי, לימים גם הפך למלך שערי נבחרת שלושת האריות, אבל רק עתה נחשף סיפור חדש שלו – ובעצם העובדה שהוא היה מלווה על ידי מאבטחים מטעם השדים האדומים.

חברו לרוני ביונייטד באותם ימים, גארי נוויל שגם מונה לקפטן הקבוצה ב-2005, נשאל הלילה (בין רביעי לחמישי) מי היה השחקן שהכי קשה לו היה להתמודד איתו בתור קפטן הקבוצה, ובלי לחשוב פעמיים טען שוויין רוני היה בחור מדהים, אבל באותה מידה גם היה בעייתי. "לא צפוי", הוא כינה אותו.

"היינו צריכים לדאוג שיהיה שומר ראש לוויין רוני כשהיינו יוצאים. בתור קפטן הייתי לוקח על כך אחריות, אבל אספר לכם סיפור אמיתי שקרה הוא בחור מדהים ואני אוהב אותו מאוד, אבל כשהוא היה צעיר…מה המילה שאני מחפש בשבילו…כשהיינו יוצאים הוא היה בלתי צפוי. אני זוכר שפעם דאגתי שתהיה עליו שמירה, כי תמיד ידענו שהוא משמש מטרה לאנשים שרואים אותו ברחו, אני תמיד הייתי בדעה שאוהדים של קבוצות אחרות יסמנו אותו כמישהו שאפשר להוציא מדעתו. 


נוויל ורוני (Hamish Blair/Getty Images)

"הייתה פעם שהייתה עליו שמירה, אבל היו שני שומרים שהחליפו ביניהם. רוני הגיע לגרם מדרגות ונעמד בקצה העליון שלו, המאבטח עזב אותו ולמטה חיכה לו אדם אחר. זה הסתיים בכך שהוא (רוני) נקלע לקטטה באמצע המדרגות, בין שני המאבטחים!", מספר נוויל, "אלה היו 10 מדרגות בסך הכל ובמדרגה החמישית הוא כבר נקלע לקטטה. הוא היה בן אדם מאתגר, אבל בחור נהדר".

כאמור, למרות סיפורים רבים דומים לאלה שנוויל חשף, רוני גם הפך למבקיע המצטיין בתולדות מנצ'סטר יונייטד עם 253 שערים מ-2004, אז הגיע מאברטון, ועד שב-2017 שב לגודיסון פארק. העונה, כידוע, רוני חזר לאנגליה ולתם בדרבי קאונטי מליגת המשנה לאחר שנה בארצות הברית.

נוויל, אגב, גם סיפר מדוע כריסטיאנו רונאלדו מעולם לא מונה לקפטן על ידי סר אלכס פרגוסון: "נפצעתי כשנה אחרי שקיבלתי את סרט הקפטן והיה לי קשה מאוד עם זה. לא הרגשתי שאני יכול לתרום כקפטן והייתה לנו קבוצה מדהימה עם שחקנים כמו רונאלדו, רוני, טבס, גיגס, סקולס, קאריק, פרדיננד, וידיץ', ואן דר סאר, אברה. הלכתי לאלכס פרגוסון ואמרתי לו שמגיע לקבוצה קפטן אחר. הוא אמר לי שאני אמשיך לענוד את הסרט והסביר לי שאני וגיגס נעשה זאת ברוטציה בינינו. למה? כי 'אם אני אתן את הסרט לרונאלדו, רוני יתעצבן. אם אני אתן את הסרט לרוני, רונאלדו יתעצבן. אם אתן את הסרט לפרדיננד, אז וידיץ' לא יהיה מרוצה'. לכן אני וגיגס המשכנו להיות הקפטנים במשך שלוש או ארבע שנים רק בשביל לא לפגוע באחווה בחדר ההלבשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי