כך עזבתי את ארסנל למנצ'סטר יונייטד: רובין ואן פרסי חושף

רובין ואן פרסי
רובין ואן פרסי | Alex Livesey / Staff

עד היום אוהדי התותחנים כועסים עליו וקוראים לו 'בוגד'. החלוץ הסביר: "אני נשבע לכם בילדיי - לא הציעו לי חוזה חדש. שוחחתי עם המועדון והצעתי שבע דרכים לשיפור אבל לא התייחסו לזה. היו לנו יותר מדי מחלוקות"

(גודל טקסט)

עד היום אוהדי ארסנל כועסים על רובין ואן פרסי ורואים בו בוגד. החלוץ ההולנדי שעשה מעשה שלא ייעשה – ויתר על סרט הקפטן שלו בלונדון ועבר ליריבה השנואה מנצ'סטר יונייטד בקיץ 2012, דווקא אחרי העונה הגדולה בקריירה שלו (37 שערים בסך הכל ב-2011/12). ההולנדי התראיין וסיפר שהתותחנים כלל לא הצליחו לו חוזה חדש וחשף פרטים נוספים על עזיבתו.

"זה לא היה רק המצב ביני לבין המאמן ארסן ונגר אלא גם עם ההנהלה, הדרך שהתנהגו אליי ואופן הטיפול במצב", פתח ואן פרסי, שלא מתחרט על המעבר אלא רק על הדרך בה עזב. כזכור, ההולנדי הוביל את יונייטד לאליפות גדולה בעונת הבכורה וסיים כמלך שערי הליגה. זו הייתה האליפות הראשונה שלו.

ואן פרסי לא היה מרוצה מהיעדר השאפתנות של ארסנל וסיפר: "היו לי שבע נקודות שהצעתי למועדון איך הקבוצה תוכל להשתפר, דברים שצריך לבצע מיד כדי לגרום לשינוי. זה לא משנה במה מדובר, מה שחשוב זה שהמנכ"ל איבן גזידיס לא הסכים עם אף אחת מהן".

ואן פרסי במדי ארסנל (Gettyimages)

לא הציעו לו חוזה חדש: "אני יכול להבטיח לכם, אני נשבע בילדים שלי. ארסנל לא הציעה לי להמשיך. זו הייתה החלטה שלהם. אחרי שיחות רבות, התברר שיש לנו מחלוקות גדולות לגבי עתיד המועדון. אם מישהו יבוא עם הוכחה שארסנל הציעה לי עסקה – אני נותן לכם מליון ליש"ט, עכשיו".

עזיבתו: "אם אני מסתכל אחורה על כל המצב הזה, עליי להיות כנה. המכתב הפתוח שכתבתי לאוהדים – זה לא היה במקום. במצב כזה עדין לאחר שביליתי כל כך הרבה שנים בארסנל ולספר את האמת שלי בדרך הזו – זה לא היה נכון". אחרי שמונה עונות בלונדון בהן היה אחד השחקנים האהובים ביותר, עם 132 שערים ב-278 משחקים – ואן פרסי יצא להרפתקה חדשה. היום, אגב, מלאו בדיוק שבע שנים לשלושער שלו נגד אסטון וילה שהעניק את התואר רשמית לאלכס פרגוסון.

אגב, החלוץ דיבר לאחרונה גם על הפרידה ממנצ'סטר יונייטד, כעבור שלוש עונות. "לואי ואן חאל קרא לי לשיחה ואמר בצורה הזו: 'או.קיי, רובין, דרכינו נפרדות. אתה השחקן ואני המאמן, אני נשאר ואתה צריך ללכת'". הוא הוסיף כי נאסר עליו להתאמו עם השחקנים ולמרות שהרגיש שעזיבתו מתקרבת הוא לא האמין שהמאמן שלו יהיה כה אכזרי.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי