אנדי קול בראיון עצוב: "היו הרבה ימים בהם רציתי לוותר על הכל"

אנדי קול
אנדי קול | YE AUNG THU/AFP via Getty Images

חלוץ העבר שחורר רשתות בפרמיירליג סובל מבעיות קשות בכליות: "היה חשש לסרטן. יש ימים שהגוף מחליט שפשוט 'זה לא יהיה היום שלך". האנגלי סיפר על הבדידות הקשה ומצבי הרוח וגם מה שגורם לו להישאר אופטימי

(גודל טקסט)

עד היום, כשהוא מתקרב לגיל 50, אנדי קול זכור לטובה בקרב אוהדי מנצ'סטר יונייטד. אלא שחלוץ העבר האנגלי (מדורג שלישי בכל הזמנים בטבלת כובשי הפרמיירליג) שהיה חלק מהחוד המצוין יחד עם דאוויט יורק וזכה עם השדים האדומים בטרבל – סובל במיוחד בימים אלה כשהוא בהסגר כמובן. קול בן ה-48 סיפר על בעיות הכבד הקשות שיש לו ו(ב-2017 עבר השתלת כלייה) ושאף עברו לו מחשבות נוראיות בראש. 

קול אמר בראיון ל"גרדיאן": "יש הרבה פעמים שאני רוצה לוותר על הכל. זה נהיה כל כך קשה. ביום רביעי האחרון נאבקתי בזה. זה לגמרי יצא בפתאומיות ונאלצתי להישאר במיטה. הבנתי שזה לא יהיה היום שלי. בעבר הייתי נלחם". הוא הוסיף שכל חמש השנים האחרונות היו נוראיות עבורות וכשפגש את אותו מראיין (אוקטובר 2018) הבעיה הגדולה ביותר רק החלה. "זה בהחלט החמיר. בשנה שעברה היו לי שש דלקות בחזה, אני סובל מעייפות. עשו לי בדיקות מחשש לסרטן".

"אני עדיין כאן, ברור. זה הכי חשוב. אבל אנשים מבינים מה עובר עלייך עם המחלה. הם מסתכלים על חולה ואומרים 'אתה בסדר ונראה טוב', אבל זה רק כלפי חוץ. מבפנים הרבה דברים קורים. אתה מתמודד עם תרופות ומצבי הרוח שלך. היו ימים שהסתכלתי על עצמי ושנאתי את איך שאני נראה".

חלוץ העבר המשיך: "השקט הנפשי שלך הוא בעל חשיבות עליונה מכיוון שקשה מאוד להתמודד עם המחלה, יום אחד אתה מרגיש בסדר גמור ולמחרת אתה מרגיש כמו שקית חרא. ביום רביעי לא יכולתי לקום מהמיטה. לפעמים הגוף פשוט מחליט שזה לא יהיה היום שלי. ברגע שיש לך מחלה כזו אתה לא רוצה לצאת, להיות בסביבת אנשים או לעשות ספורט. ואז אתה מוגבל לפינה קטנה בבית וקשה לך חברתית. יש לי הרבה מחשבות כשאני כאן לבד. זה האתגר הכי גדול שלי".

הוא מנסה לשמור על אופטימיות. בקרוב ישיק את הקרן המיוחדת שלו בשיתוף עם חקר הכליות בבריטניה, כשהמטרה היא לגייס כספים לשיפור המחקר בנושא. מעבר לכך הוא מצפה להשתלה נוספת. שלושה מיליון תושבים בבריטניה חולים במחלת הכליות. קול הודה לחבריו שלא עזבו אותו לרגע ואמר שהוא נהנה לשוחח עם אנשים ב"זום" אך זה כמובן לא אותו הדבר. "אני לא אוהב לבקש עזרה, אני תמיד רוצה להתמודד לבד, הרגשתי שאני מכביד על חבריי למרות שהם תמיד אמרו שזה מעולם לא היה ככה".

לסיום נשאל גם על האפשרות של ביטול העונה באנגליה: "אני לא יכול להיות מוטה. ברור שאם מנצ'סטר יונייטד הייתה במצב כזה – הייתי מאוד מאוכזב. לליברפול יש את כל הזכות להצטער. מגיע להם שיקראו להם אלופים ויכתירו אותם".


אנדי קול בימים יפים (Mandatory Credit: Mike Hewitt /Allsport)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי