קפה: "לפעמים מאמן כדורגל צריך לקבל החלטות קשות"

קפה אריסבלאגה
קפה אריסבלאגה | Shaun Botterill/Getty Images

הירידה לספסל ("קשה לשמור על אותה רמה"), היחסים עם למפארד ("כולנו רוצים לשחק בכל המשחקים"), העימות עם סארי ("זה היה יוצא דופן") ומשבר הקורונה ("אבסורד לדבר על תאריך חזרה"). שוער צ'לסי בראיון

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

בצל השמועות שצ'לסי מחפשת לו מחליף ואחרי עונה לא ממש מוצלחת מבחינה אישית, קפה אריסבלאגה, השוער היקר בעולם, התראיין הבוקר (שישי) במולדתו ספרד ודיברעל משבר הקורונה והמשך העונה, כדורגל בלי קהל, איבוד המקום בהרכב, הרצון לזכות בתארים והעימות המפורסם עם מאוריציו סארי.

על משבר הקורונה והמשך העונה: "זה מצב חדש ולא קל, אבל בריאות הציבור מעל הכל – צריך לחזור לשחק כשהסיכון הוא אפסי. באנגליה היה אפשר לעשות ספורט במשך שעה בחוץ, זה עזר לנו להישאר פעילים מבחינה פיזית. כשהסיכון יחלוף ונוכל לחזור לשחק, נצטרך קודם כל לעשות הכנה לעונה כמו בקיץ. מתי הפרמיירליג תשוב? קשה לדבר על תאריכים בשלב זה ובוודאי שאנחנו השחקנים לא יכולים לשלוט בזה. בגרמניה הקבוצות כבר מתאמנות ביחד, אבל בצרפת הליגה הסתיימה. אנחנו ממתינים לראות מה יקרה כאן. אם הליגה תחזור בקרוב, זה יהיה סימן שהמצב בשליטה. אני בעד ביטחון מירבי. זה אבסורד לדבר על תאריכים".

כדורגל בלי קהל: "מעולם לא שיחקתי באצטדיון ללא אוהדים. זה חבל לי מאוד שאלו פני הדברים, כי הכדורגל שייך לאנשים שהם חלק חשוב מאוד מהמופע. כמובן שהייתי רוצה שנחזור לשחק איתם ביחד, אבל הסיטואציה אינה פשוטה. לפני הפגרה הכפויה היו לנו שני ניצחונות מרשימים על האפס מול ליברפול ואברטון. היינו במומנטום טוב ואני מקווה שנוכל להמשיך אותו אם וכאשר הפרמיירליג תשוב לפעילות".


קפה: "היחסים עם למפארד טובים מאוד" (Gettyimages)

על כך שהוא הורד לספסל במהלך העונה: "אנחנו משחקים 50 או 60 משחקים בשנה וזה קשה לשמור על אותה רמה לאורך  כל הזמן. הדבר החשוב ביותר הוא לדעת מה המטרה שלך, להמשיך לעבוד קשה ולתת את הכל. יכול להיות שיהיו אבנים לאורך הדרך, אבל כשיש לך מטרה ברורה אז הכל הרבה יותר פשוט. הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא לקחת את הדברים בצורה מקצועית ולעבוד קשה יותר כדי לשנות את ההחלטה. היחסים שלי עם המנג'ר פרנק למפארד טובים מאוד. הוא העניק לי ביטחון מהרגע הראשון. מאמן חייב לקבל החלטות ולפעמים הן קשות. ברור שכל שחקן כדורגל רוצה לשחק בכל המשחקים, אבל אני מרגיש שהוא וכל האנשים במועדון בוטחים בי".

האם צ'לסי תשוב להתחרות בקרוב על אליפות אנגליה: "בעשר השנים האחרונות צ'לסי היא הקבוצה שלקחה הכי הרבה תארים באנגליה וצריכה להיות לה שאיפה לעשות את זה שוב. למעשה, הגעתי לכאן בשביל לזכות באליפות. בעונה הראשונה שלי זכינו בליגה האירופית. העונה יש לנו קבוצה מאוד צעירה, כי קיבלנו עונש שאסר עלינו להחתים שחקנים, אבל בכל זאת קבוצה בסדר גודל של צ'לסי צריכה להמשיך להילחם על זכייה בהכל. אני רוצה לזכות בכל תואר אפשרי עם צ'לסי וכך גם עם נבחרת ספרד".

העימות המפורסם עם סארי בגמר גביע הליגה: "היה בלבול גדול, לא רציתי לעשות משהו בניגוד לדעתו של המאמן. הוא חשב שאני לא כשיר להמשך לשחק, ניסיתי להסביר לו שאני כן. יום למחרת כבר שוחחנו בחדר ההלבשה והכל היה בסדר. התעסקו בזה יותר בתקשורת וברשתות החברתיות, זה קיבל נפח יותר ממה שהיה שם באמת. זה היה יוצא דופן, כן, אבל יש לי כבוד גדול לסארי. אני לא יודע איך זה נראה מבחוץ, אבל אני אסיר תודה כי הוא האמין בי. הדימוי שלי? אני לא חושב שצריך להיות משוגע כדי להיות שוער. אני רגוע גם בחיים וגם בכדורגל. אני לא הטיפוס המטורף".

על כך שבעבר הוא הוזכר כמועמד לריאל מדריד: "לפני כמה שנים, החוזה שלי בבילבאו עמד להסתיים ומספר מועדונים גדולים הביעו בי עניין. זו הייתה מחמאה גדולה שרצו אותי קבוצות ששואפות לזכות בתארים הכי גדולים. בכדורגל דברים קורים כשהם צריכים לקרות. בזמנו בחרתי להאריך את החוזה שלי בבילבאו ואני שלם עם ההחלטה הזו".

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי