היריבות חצתה גבולות: כשפרגוסון ו-ונגר כמעט הלכו מכות

אלכס פרגוסון, ארסן ונגר
אלכס פרגוסון, ארסן ונגר | Ben Radford/Getty Images

להמן סיפר איך אחרי ה-0:0 ב-2003/04 שני המנג'רים היו במרחק נגיעה: "הם כעסו כל כך, הייתה קטטה אדירה בין השחקנים אבל הסתכלתי רק על המאמן שלי". וגם: נוויל מספר על המוטיבציה המיוחדת נגד התותחנים

(גודל טקסט)

בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, היריבות בין ארסנל ומנצ'סטר יונייטד הייתה כנראה הגדולה ביותר בכדורגל האנגלי. המלחמה בין שתי הקבוצות שנאבקו מדי שנה על האליפות קיבלה חיזוק גדול מהמנג'רים על הקווים שלא סבלו זה את זה. בעונת 2003/04 רשמה ארסנל הישג מדהים כשסיימה עונה שלמה ללא הפסד. אחד המשחקים הזכרים ביותר היה במחזור השישי כאשר רוד ואן ניסטלרוי החמיץ פנדל ושחקני התותחנים שטענו שהתחזה – החלו להציק לו. באותו יום, כך טוען יינס להמן שוער ארסנל – שני המאמנים כמעט הלכו מכות.

המשחק נגרר לאלימות וכל 22 השחקנים על המגרש היו מעורבים בקטטה והקרבות נמשכו במנהרה. "הדרמה לא הייתה שם", שחזר להמן. "ראינו את פרגוסון ו-ונגר כמעט מתחילים לריב מכות. אני זוכר שאחרי המשחק הזה לא הסתכלתי על חבריי לקבוצה אלא על המאמן. הוא היה צמוד-צמוד לפרגוסון, ממש במרחק של אגרוף.

"כל אחד היה כל כך כועס על השני והם כמעט החלו להילחם. זה לא היה קשור אליי או לשחקנים אלא למאמנים". להמן הוסיף כי ראה את ערימת השחקנים בוויכוח סוער: "הגעתי לשם מאוחר יותר ואני זוכר המוני אנשים שהתעמתו זה עם זה, שפכתי עליהם קצת מים, לא התכוונתי. היה מצחיק לראות את זה אבל תתפלאו – לא הייתי מעורב בעימות".


העימות הגדול ב-2003/04 (PAUL BARKER/AFP via Getty Images)

למרחת הגיעו השחקנים למתחם האימונים. "שוחחנו על העניין אבל עיקר חיכינו לקנסות וגם לעונש". הקפטן פטריק ויירה הורחק כאשר לאורן, מרטין קיאון וריי פארלור ספגו כולם צהובים וקיבלו קנס כספי, וגם אשלי קול כשהמועדון נקנס בסכום של 175 אלף ליש"ט. מהצד השני, כריסטיאנו רונאלדו וראיין גיגס ספגו צהובים.

"כך היה הקרב על אולד טראפורד, המשחק הידוע לשמצה", נכתב ב"דיילי מייל". גם המגן גארי נוויל, ששיחק בעבר ביונייטד וכיום מפרשן ב"סקיי", סיפר על המוטיבציה המיוחדת של פרגוסון לפני המשחקים נגד ארסנל כשאמר: "זה נראה כאילו היריבות נותנות להם יותר מדי מרחק. אני לא מבין למה לא מתקלים אותם בעוצמה, את תיירי הנרי ורובר פירס. אולי אנשים כבר חושבים על להחליף איתם חולצות לאחר מכן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי