פרננדש: "אני לוחם, כל משחק עבורי הוא כמו קרב אחד גדול"

ברונו פרננדש, אילקאי גונדואן
ברונו פרננדש, אילקאי גונדואן | Michael Regan/Getty Images

קשרה של מנצ'סטר יונייטד שהשתלב מצוין בקבוצה התראיין לאתר הרשמי וסיפר: "אם החברים שלי ממול - אהיה האויב הכי גרוע שלהם". וגם: השחקנים שהוא העריץ ומי היה חייב לזכות בכדור הזהב

(גודל טקסט)

לפני עצירת הפרמיירליג בשל התפשטות נגיף הקורונה, מנצ'סטר יונייטד הייתה אחת הקבוצות בכושר הטוב ביותר. לא מעט בזכות ברונו פרננדש שהצטרף בחלון ההעברות בינואר מספורטינג ליסבון בתמורה ל-68 מיליון ליש"ט. הקשר שכבש שלושה שערים בישל עוד ארבעה ואף נבחר לשחקן החודש, חשף את סוד ההצלחה הגדול שלו וסיפר על השחקן הנערץ עליו. ולא מדובר בכריסטיאנו רונאלדו.

פרננדש אמר: "אני רואה את עצמי כלוחם. בשבילי כל משחק הוא כמו קרב. אתה צריך לעלות לכר הדשא ככה ולהבין שאתה חייב לנצח את היריב שלך. ברור שצריך לכבד אותו, אבל גם עלייך לנצח. אם לא – הם יכו אותך. זה לא חשוב מי עומד מולי. גם אם זה חבר שלי. יש לי הרבה חברים שמשחקים באנגליה, זה לא אכפת לי. ברגע הזה אני אהיה האויב הגדול ביותר שיכול להיות להם". כזכור, הקשר הפורטוגלי כבר התעמת עם מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, וזכה למחמאות מריו פרדיננד ושחקני עבר נוספים של המועדון.

הפורטוגלי סיפר מי המודל לחיקוי שלו: "אני לוקח השראה מאנדרס אינייסטה. הוא היה ללא ספק אחד השחקנים הטובים בעולם. אהבתי לראות אותו ולעקוב אחריו. הוא שילוב של מספר '8' ומספר '10'. בעזרת הצפייה בו יכולתי להשתפר. הוא אהב לקחת את הכדור, לקחת סיכונים ולייצר מצבים". הקשר הביע כעס על כך שהספרדי לא זכה מעולם בכדור הזהב: "זה הזוי ומאכזב שהוא יסיים את הקריירה בלי הפרס הזה, עם האיכות שהפגין והתארים בהם זכה. קשה לי להבין את זה".

ברונו פרננדש עם מאמנו. שינה את העונה של יונייטד (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

מעבר לכך, הוא סיפר על הערצתו לרונאלדיניו: "יש הרבה שחקנים שאני אוהב לראות. בשנותיי הראשונות זה היה רונאלדיניו. לדעתי כולם אהבו ותמיד יאהבו אותו. מבחינתי הוא השחקן שהיה יכול לגרום לך להישאר שעות מול הטלוויזיה. שעות! הייתה לו את האנרגייה והאושר על כר הדשא. הוא תמיד היה שמח. אתה נהנה מזה כשאתה רואה שחקנים משחקים ככה. בשנים הראשונות הוא היה השחקן האהוב עליי".

על רונאלדו בן ארצו: "הוא אחד השחקנים הטובים ביותר. הוא מקצוען ענק. כמובן שצריך לעקוב אחריו וללמוד ממנו". עד עתה השניים מיעטו לשחק יחד בנבחרת. אין ספק שפרננדש, שכבש רק פעמיים ב-19 הופעות – רוצה לבוא לידי ביטוי גם במדי פורטוגל. הפוטנציאל של פורטוגל לקראת היורו הבא הוא גבוה מאוד.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי