העסקאות שהיו יכולות לשנות את ההיסטוריה של הכדורגל

כריסטאינו רונאלדו, רונאלדיניו
כריסטאינו רונאלדו, רונאלדיניו | DOMINIQUE FAGET/AFP via Getty Images

ב-"TransferMarket" הציגו רשימה מסקרנת: הקשר בין כריסטיאנו ורונאלדיניו, השניים שסירבו לריאל, ההחתמה שמנע אביו של אמבפה ומתי ראש ממשלת ברזיל בכבודו ובעצמו התערב?

(גודל טקסט)

שחקן רכש אחד טוב בחלון ההעברות יכול לשנות עונה שלמה. בקיץ 2003 התבצעו שלושה מעברים יוצאי דופן. דיוויד בקהאם נטש את מנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד. רונאלדיניו היה עשוי להיות יורשו, אך לבסוף הוא הגיע לברצלונה ועזר לקטלונים לאט לאט לחזור לקדמת הבמה. אלכס פרגוסון, בינתיים, שם את ידו על כריסטיאנו רונאלדו המוכשר מספורטינג ליסבון. תארו לכם שרונאלדיניו היה מגיע לאנגליה? אין ספק שההיסטוריה הייתה יכולה להשתנות. השנה חלון ההעברות צפוי להיות מעניין מתמיד לאור משבר הקורונה. בינתיים, ב-"TransferMarket" הציגו לנו את העברות הענק שכמעט קרו.

פלה להאנובר ב-1964
בגיל 24 היו לחלוץ הברזילאי, שנחשב בעיני רבים לטוב בהיסטוריה, כבר ארבע זכיות בתואר עם סנטוס ועוד שני מונדיאלים עם הנבחרת. הגרמנים רצו להחתימו, הברזילאי תהה איך זה לשחק מחוץ למולדתו אך ראש הממשלה בכבודו ובעצמו התערב ואמר שמדובר בנכנס מדיני, לא פחות.

רונאלדו נזאריו לשטוטגארט ב-1994
החלוץ הנפלא הרשים במדי קרוזיירו וכבש 44 שערים ב-47 משחקים. פ.ס.וו איינדהובן עשתה עסקה נהדרת לצרפו אך המועדון האירופי הראשון שרצה בו – הגרמנים. ראלף רגניק שאימן את הקבוצה הצעירה של המועדון אף טס לברזיל במטרה להחתימו. קרוזיירו התפשרה על חלוץ אחר לא רע בכלל – ג'ובאני אלבר

פרנק ריברי מבאיירן מינכן לצ'לסי ב-2009.
הקשר הצרפתי הוא אחד משחקני הרכש הטובים ביותר בהיסטוריה של הבווארים. קשה לדמיין את הגרמנים ללא האיש שהגיע בקיץ 2007. ב-2009/10 הקבוצה העפילה עד לגמר ליגת האלופות וזכתה בתואר המקומי, אלא שריברי לא הסתדר עם המאמן הנכנס לואי ואן חאל ובקיץ היה קרוב לעזיבה. "הייתה לנו הצעה גדולה מאוד", סיפר אולי הנס, כשצ'לסי ניסתה לפתות את הצרפתי.

פלה. ראש הממשלה התערב (AFP via Getty Images)

קיליאן אמבפה ללייפציג ב-2015
הצרפתי הסופר-מוכשר שפרץ בגיל צעיר במונאקו היה על הכוונת של הקבוצה הגרמנית. ראלף רגניק ששימש כמנהל מקצועי בקבוצה הגרמנית רצה להחתימו. אלא שאביו של אמבפה התערב וכשלא היה עדיין מאמן על הקווים – התוכניות השתנו.

תיירי הנרי לריאל מדריד
לורנצו סאנז ז"ל, נשיא ריאל מדריד בין 1995 ו-2000, ניסה להחתים פעמיים את החלוץ הצעיר שזכה במונדיאל עם צרפת והתלבט במונאקו. בסופו של דבר הוא בחר ביובנטוס, ואחרי תקופה קצרה ולא מוצלחת – הגיע לארסנל, והשאר היסטוריה.

פרנצ'סקו טוטי לריאל מדריד ב-2004
קשה לדמיין את רומא ללא טוטי, הסמל הכי גדול שלה. אלא שהאיטלקי, ששיחק כל חייו במועדון, הודה שאם יש דבר אחר שקצת צורם לו בקריירה – על כך שוויתר על האפשרות לשחק בריאל מדריד. זו הייתה הקבוצה היחידה עליה חשב כאופציה. הספרדים שצירפו גלאקטיקוס שנה אחר שנה, ניסו לצרפו בקיץ 2004. טוטי שקל את העניין בכובד ראש ולבסוף נשאר בג'ילארוסי.

הנרי. דחה את ריאל פעמיים (ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images)


זלאטן איברהימוביץ' לבאיירן מינכן ב-2001

החלוץ השבדי עבר ממדינה למדינה, קרע רשתות וזכה באליפויות מאז הגיע לאייאקס. הוא השתלט על הסרייה א', זכה באליפות גם בברצלונה, היה אליל האוהדים בצרפת במדי פריז סן ז'רמן ולא עמד במשימה רק במדי מנצ'סטר יונייטד. בקיץ 2001 הקבוצה של אוטמר היצפלד, אלופת אירופה, התעניינה בחלוץ, אלא שמאלמו דרשה עבורו שמונה מיליון יורו והגרמנים סירבו. בסוף הוא הגיע להולנד.

כריסטיאנו רונאלדו בקיץ 2003
אוהדי הכדורגל מכירים היטב את הסיפור על קיצוני הסופה של ספורטינג ליסבון שהשפיל את שחקני יונייטד ואז הם פנו לאלכס פרגוסון בחדר ההלבשה וביקשו להחתימו. אלא שהשדים האדומים לא היו היחידים שרצו בו. ארסנל ויובנטוס הגישו הצעה גם כן. נטען כי ולנסיה הספרדית של רפא בניטס הייתה הקרובה מכולן להחתימו, התנאים נסגרו בגובה חמישה מיליון יורו אך מאבקים פנימיים מנעו מזה לקרות.

רונאלדיניו לבורוסיה דורטמונד בקיץ 2001, מנצ'סטר יונייטד בקיץ 2003
הכל היה מוכן, גרמיו כבר סיכמה עם הצהובים-שחורים על העברתו של הלהטוטן הברזילאי, אלא שרונאלדיניו עצמו התעקש והפיל את העסקה. הוא טען שמדובר במעבר פזיז עבורו ועדיף לו לשחק בליגה הצרפתית, כך שהצטרף לפריז סן ז'רמן, שם בילה במשך שנתיים. הוא נשאר בצרפת גם לאחר הזכייה במונדיאל עם ברזיל והשער הערמומי שכבש נגד אנגליה. בקיץ 2003 אלכס פרגוסון היה להוט להחתימו אך ברצלונה של ז'ואן לאפורטה, שהתמנה לנשיא, הקדימה אותה. המטרה הראשונה של הקטלונים בקיץ הייתה בכלל בקהאם, אך ספק אם מישהו מתחרט בקאמפ נואו.

מנואל נוייר לקלן 2006
השוער הגרמני המוכשר, שהיה אז בן ה-20, היה רק השוער השלישי בגלזרקינכן. מאמן קלן, בזמנו סיפר כי השוער כבר היה במרחק נגיעה מהצטרפות לקבוצתו, אלא שאז בורוסיה משנגלדבאך צירפה את השוער השני של שאלקה וכך מעמדו של נויר השתפר והוא נשאר.

נוייר. משוער שלישי לשוער שני (CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי