"הכל היה סגור, מנצ'סטר יונייטד שמרה חולצה לרונאלדיניו"

רוי קין, רונאלדיניו
רוי קין, רונאלדיניו | Laurence Griffiths/Getty Images

פול סקולס, קשר העבר של השדים האדומים, סיפר בראיון באנגליה על תחושת ההחמצה מכך שהברזילאי בחר בברצלונה ב-2003: "שיחקנו מולו בקיץ ואמרנו 'וואו, איזה שחקן'. בעטנו לו ברגליים כנקמה"

(גודל טקסט)

קיץ 2003 היה אחד המרתקים ביותר בכדורגל האירופאי. דיוויד בקהאם עזב את מנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד. רונאלדיניו, כוכבה של פריז סן ז'רמן, סומן כיורשו וכמעט עבר לשדים האדומים, אך בסופו של דבר הכבוד היה שמור לילד פורטוגלי צעיר בשם כריסטיאנו רונאלדו. תארו לכם שהברזילאי לא היה מגיע לברצלונה – ההיסטוריה הייתה עשויה להשתנות.

 
 
סקולס סיפר בראיון ל-"BBC 5 Live" על השחקנים שרצה לשתף איתם פעולה: "אני זוכר מעל כולם שניים או שלושה שמות. הארי קיואל היה אחד, הוא היה שחקן נפלא, אבל בחר בליברפול וזה לא הפריע לנו. אריאן רובן היה השחקן השני. כקשר, אתה מצפה לשחק עם שחקנים מהירים שיכולים לרוץ לשטח ויבקיעו שערים".
 
 
השחקן הנוסף הוא רונאלדיניו: "הוא הבולט מכולם. אני חושב שהכל היה סגור, הקבוצה הייתה מוכנה להציג אותו ואפילו שמרה לו מספר חולצה. ואז ברגע האחרון הוא העדיף להצטרף לברצלונה".
 

האנגלי הרחיב בעניין: "זה היה מוזר, כי באותו קדם העונה פגשנו את ברצלונה וכולנו התרגשנו 'וואו, רונאלדיניו, איזה שחקן גדול הוא'. ידענו שהוא יביא משהו מיוחד למשחק, כמעט כמו שאריק קאננוטה הביא לקבוצה שלנו. שיחקנו נגדו, כולנו ניסינו לבעוט בו ללא הצלחה, אולי כי הוא לא חתם אצלנו בסוף".
 
 
"התמזל מזלי לשחק עם הרבה מאוד שחקנים גדולים, אבל לצערי עם רונאלדיניו לא שיחקתי מעולם", חתם סקולס את דבריו. ואכן, בקיץ 2003 רונאלדיניו היה שחקן הרכש הנוצץ של נשיא ברצלונה הנכנס, ז'ואן לאפורטה. הברזילאי הוציא את בארסה מחושך לאור. הוא עזר לה לזכות באליפות ראשונה מאז 1999 בעונתו השנייה במועדון, הוסיף אליפות נוספת ב-2005/06 והדובדבן שבקצפת היה הזכייה בליגת האלופות ב-2005/06. 


רונאלדיניו במדי בארסה. הפספוס של יונייטד (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי