בעקבות חשש השחקנים: הפרמיירליג תתחדש רק ב-19.6?

טרוי דיני
טרוי דיני | Richard Heathcote/Getty Images

בשיחה עם 20 הקפטנים בליגה האנגלית, התברר כי לא כולם ממהרים לחזור לדשא ונשקלת האפשרות לדחות את החזרה בשבוע. וגם: משטרת ליברפול אישרה את פתיחת אנפילד, שם צפויות להיערך חגיגות אליפות בלי קהל

(גודל טקסט)

לקראת ההצבעה על חידוש העונה באנגליה ותחילתו של יום נוסף של שיחות בין בעלי המועדונים בפרמיירליג ו-20 הקפטנים, עדין לא הושגה הסכמה על חידוש הליגה האנגלית. בניגוד למדינות רבות וביניהן ספרד ואיטליה, אשר סבלו מנגיף הקורונה קשות ונמצאות לקראת חזרה רשמית בחודש הבא, בממלכה השחקנים עדיין חוששים לבריאותם ולביטחונם.

כידוע, ממשלת בריטניה נתנה אישור סופי לחדש את העונה וביום שלישי הואצו השיחות עם 20 הקפטנים של הקבוצות, המשמשים כמובן כנציגי השחקנים, אבל בשלב זה אלו הביעו את חששם ובעיקר העלו שאלות ותהיות שעליהן לא קיבלו תשובה. בעיתוני אנגליה נכתב שטרוי דיני (ווטפורד) ומארק נובל (ווסטהאם) היו שני הקפטנים הבולטים שבמהלך שיחת הווידאו הביעו התנגדות להסכים למצב הקיים, כל עוד לא יסופקו להם תשובות לשאלות וכל זאת חרף העובדה שמתחמי האימונים יהיו סטריליים וייערכו בדיקות קורונה לשחקני הליגה פעמיים בשבוע.

מרבית שחקני הקבוצות מוכנים לחזור לאימונים ביום שני, אולם בפרמיירליג מבינים שלא יהיה ניתן להכריח שחקנים לחזור כל עוד לא תירשם ירידה משמעותית של חולי קורונה בבריטניה. כריס ווילדר, מנג'ר שפילד יונייטד, היה הראשון להצהיר כי אם שחקן בקבוצה יחשוש לשחק, הוא מקבל זאת בהבנה ומאפשר לו להישאר בבית. עוד נטען כי השיחה בין הקפטנים ארכה שעתיים ולעתים גלשה לפסים לא נעימים, כאשר נובל ודיני אף מרימים את קולם.


מארק נובל. קפטן הפטישים עמד על שלו (Jordan Mansfield/Getty Images)

בבריטניה נכון להבוקר (חמישי) נרשמו מעל 230 אלף חולים, כאשר מעל 3,000 מהם אובחנו רק ביממה האחרונה. מעל 33,000 הלכו לעולמם לאחר מאבק בנגיף קורונה וקצב ההתפשטות הגבוה, על אף שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז על הקלות בתחילת השבוע כחלק מאסטרטגיית היציאה מהמשבר, מעלה אצל שחקנים רבים פחד לשוב לשחק, מתוך חשש גם לבריאות משפחותיהם. עבור ראשי הליגה מדובר כעת במירוץ נגד השעון, מכיוון שהמטרה היא ביום שני לערוך את ההצבעה הסופית שבסיומה תוכרז ההודעה על חזרת הליגה, אבל אם לא תהיה התקדמות עד אז מול השחקנים, ההצבעה עלולה להידחות. גם הכוונה לחדש את הליגה ב-12.6 בספק אם לא יושג סיכום עד יום שני וייתכן שחידוש העונה יידחה בשבוע, ל-19.6, במטרה לאפשר לשחקנים שבוע נוסף בבתים ו/או להתאמן שבוע נוסף תחת מגבלות נוקשות הכוללות ריחוק, חלוקה לקבוצות קטנות וכמובן ללא מגע כלל.

בתוך כך, מול המשטרה בבריטניה נראה שהשיחות בין המועדונים וראשי הליגה מתקדמות היטב ואמש אישרה משטרת ליברפול שאצטדיון אנפילד יעמוד לרשות האלופה שבדרך. כאמור, לאחר שכבר ניתן אישור שהליגה לא תיערך במגרשים ניטרליים, אלא כל קבוצה תארח במגרשה, כעת משטרת ליברפול הודיעה רשמית שגם אנפילד ייפתח – החשש הגדול היה שאלפי אוהדים יגיעו לאצטדיון אנפילד מדי משחק כדי לחגוג עם הקבוצה את האליפות ההיסטורית שתושג אם תתחדש הליגה, אך המשטרה המקומית הבהירה כי תעמוד בכל משימה אשר תהיה.


אצטדיון אנפילד. יארח חגיגות אליפות בלי קהל? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי