"אני מוכן": מאוריסיו פוצ'טינו להוט לעמוד שוב על הקווים

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

הארגנטינאי, שזוכה להתעניינות מניוקאסל, התראיין ל"סקיי" והבהיר כי אינו פוסל קבוצות שלא בצמרת הפרמיירליג או ליגת אחרת: "אוהב את אנגליה, אבל פתוח למדינות אחרות"

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)

חצי שנה חלפה מאז שמאוריסיו פוצ'טינו פוטר מטוטנהאם ונותר מחוץ למפת המאמנים בכדורגל העולמי, אך סביר להניח שנראה אותו שוב עומד על הקווים בעונה הבאה. בראיון שנתן אתמול (שישי) ל"סקיי", הארגנטינאי אמר שהוא להוט לחזור לאמן והבהיר כי הוא פתוח לאמן גם קבוצות מחוץ לשישייה המובילה בפרמיירליג או בליגות אחרות באירופה.

פוצ'טינו נחשב למטרה מבחינת ניוקאסל שצפויה להימכר לבעלים חדשים ותשאף להשתלב בצמרת האנגלית, כאשר בעבר נקשר שמו גם לקבוצות גדולות כמו מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד, עוד במהלך התקופה בה אימן את טוטנהאם.

"אני אוהב את אנגליה", אמר פוצ'טינו, "הרעיון שלי הוא להמשיך לגור בלונדון אבל בו זמנית אני פתוח למדינות אחרות, לשמוע ולראות מה יקרה. אני מוכן והצוות שלי הרבה יותר טוב עכשיו. למדנו המון מהחוויות באספניול, סאות'המפטון וטוטנהאם. יש לנו המון לתת למי שייתן בנו אמון בעתיד".

כאשר נשאל בנוגע לניוקאסל ומה הפקטורים המרכזיים שהוא מחפש בפרויקט הבא שלו, אקס התרנגולים ענה בבירור: "אני צריך להתנהל בדרך שעשיתי זאת ביום הראשון שלי כמאמן. שני דברים חשובים יותר מהכל – הראשון הם האנשים, האוהדים שעומדים מאחורי כל מועדון. זהו הבסיס לכל המבנה הזה שמספק בידור ונקרא כדורגל. השני זה החזון של המועדון, לכל אחד יש תרבות אחרת, פילוסופיה שונה ודרכי עבודה שונות. לכולם יש תכניות שונות להצלחה".

שחקני ניוקאסל. פוצ'טינו ידריך אותם בעונה הבאה? (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
שחקני ניוקאסל. פוצ'טינו ידריך אותם בעונה הבאה? (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

"כדי להצליח, במועדון אחד אתה צריך לזכות בליגת האלופות או בפרמיירליג, אבל בשביל אחרים הצלחה היא לסיים בין ארבע או שש הראשונות בטבלה", המשיך פוצ'טינו. "עבור טוטנהאם זה היה לבנות אצטדיון חדש תוך כדי בניית קבוצה תחרותית וצמצום הפערים מהרביעייה הראשונה. כל מועדון מכוון למשהו אחר וצוות האימון צריך להיצמד לאותן מטרות".

אז האם הוא פתוח להצעות מקבוצות שאינן בשישייה המובילה בפרמיירליג? "הבעיה היא, אילו קבוצות נמצאות בטופ 6?", השיב המנג'ר, "זה תמיד משתנה. טוטנהאם לא שם, ארסנל לא שם. צריך לכבד את כל הקבוצות. כולן עובדות כל כך קשה ומשקיעות כסף. בכל עונה, למועדונים יש שאיפה להיות בין ארבע או שש הראשונות. אני לא חושב שאפשר לזלזל באף אחד".


"צריך לכבד את כל הקבוצות". פוצ'טינו (Srdjan Stevanovic/Getty Images)

הספרס כבר אינם זכאים לפיצויים מצד הקבוצה שתחתים את פוצ'טינו, שכן תקופת הצינון שלו לאחר העזיבה הסתיימה, אולם מבחינתו זה לאו דווקא מה שקובע: "אני מוכן לא מהיום, הדבר החשוב בכדורגל זה להמשיך הלאה מהר, להתאקלם למציאות החדשה", הוא מסביר, "כמובן שזה כואב לעזוב מועדון אחרי חמש וחצי עונות שבהן עבדת קשה בשביל להתפתח ולהשיג מטרות. אנחנו מלאי אנרגיה לנסות להגשים פרויקט חדש עם כל הידע שלנו ולהראות את התשוקה שלנו לכדורגל".

לסיום, פוצ'טינו אמר שקשה לקבוע מסגרת זמן לחזרה שלו, לאור חוסר הוודאות בכדורגל כתוצאה ממגיפת הקורונה: "כל דקה חשובה בכדורגל. מה שחשוב זה שאנחנו מוכנים. אנו פתוחים לשמוע ולראות מה יקרה, אבל כרגע, מי יודע מתי נחזור לכדורגל. כולם רואים שהמצב יפגע בכלכלה וזה ישפיע על המועדונים – אני מקווה שכמה שפחות. החברות שמספקות בידור דרך הכדורגל סובלות. זו האחריות שלנו להבין את הסיטואציה ולהראות סולידריות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי