סאות'גייט מתוסכל: "זה הענף היחיד בו הנבחרת פחות חשובה מהמועדונים"

גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט | Michael Regan/Getty Images

מאמן נבחרת אנגליה חושש מהזנחת הזירה הבינלאומית לטובת הליגות המקומיות: "לייצג את המדינה שלך בספורט כלשהו זו עדיין הפסגה. אנחנו היחידים שמאחדים 24-30 מיליון איש"

(גודל טקסט)

משחקי הפרמיירליג יחודשו בשבוע הבא ויצטרפו לליגות אחרות באירופה שחזרו לפעילות למרות משבר הקורונה, אך בגזרת הנבחרות המצב עדיין מעורפל לחלוטין. גארת' סאות'גייט, מאמן נבחרת אנגליה, ממתין לקבל מאופ"א את לוח המשחקים המעודכן וחושש כי הזירה הבינלאומית נזנחה לטובת כדורגל המועדונים.

"אנחנו כנראה הענף היחיד שבו הנבחרת נתפסת כפחות חשובה בהיבטים מסוימים", אמר סאות'גייט. "אם אני שחקן – ובחודשים האחרונים ראיתי הרבה שחקנים מתגאים בהופעות שלהם בנבחרת – לייצג את המדינה שלך בענף ספורט כלשהו זו עדיין הפסגה. אני מבין שהליגה פופולרית מאוד ויש אנשים שאומרים 'שכחו מנבחרת אנגליה, אני רק רוצה שהקבוצה שלי תחזור'. אבל אנחנו היחידים שמאחדים בין 24 ל-30 מיליון איש ויש לנו הזדמנות לגבש אומה שלעיתים, היא מפולגת".

נכון לעכשיו, סאות'גייט מקווה לפגוש את שחקניו בחודש ספטמבר, אז מתוכננים לנבחרת שלושת האריות מפגשים עם איסלנד ודנמרק במסגרת ליגת האומות, אך המנג'ר יודע שישנו סיכוי סביר שאותם משחקים יידחו: "המצב הוא כזה שעדיין לא ברור אם זה אפשרי לשחקנים לנסוע מסביב לעולם ולייצג את נבחרתם כשהם חזרו לקבוצות שלהם זה עתה. בעוד 10 ימים תהיה פגישה נוספת באופ"א ואז אנחנו אמורים להיות חכמים יותר בנושאים האלה. אנחנו מתכננים לספטמבר, אבל לא חושבים שזה ריאלי".

מאמן הנבחרת שסיימה רביעית במונדיאל האחרון שיבח את שחקניו, מרקוס ראשפורד, ג'יידון סאנצ'ו וראחים סטרלינג, על מעורבותם במחאות העולמיות בעקבות רצח ג'ורג' פלויד: "הם אף פעם לא מפסיקים להדהים אותי. יחסית לחבר'ה כל כך צעירים, יש להם רצון להשמיע את קולם בנושאים קריטיים ומודעות לכך שהם יכולים להשפיע על העולם מעבר למה שהם עושים בכדורגל. הם מבינים שהם לא צריכים רק לשבת ולשמוח שהם שחקנים. הם יכולים לעשות שינוי".

סטרלינג וסאנצ'ו. לא מפסיקים להדהים את סאות'גייט (Clive Mason/Getty Images)
סטרלינג וסאנצ'ו. לא מפסיקים להדהים את סאות'גייט (Clive Mason/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי