ג'רארד: "ליברפול צריכה להתחיל לבנות את הפסל של קלופ"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Michael Regan/Getty Images

אגדת העבר של המועדון נרגש לקראת האליפות הצפויה ואומר: "הוא המאמן הטוב בעולם. הוא צנוע, אבל הוא בשורה אחת עם המאמנים הגדולים ביותר שלנו וצריך להיות מתוגמל כבר עכשיו". וגם: החגיגה האישית שלו

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

הפרמיירליג תחזור מחר (רביעי) בשעה טובה ומוצלחת עם המשחק ביןמנצ'סטר סיטי וארסנל (22:05, שידור ישיר בספורט1). וליברפול, כמובן, מריחה אליפות היסטורית וראשונה מזה 30 שנה. הקבוצה של יורגן קלופ תוכל לחגוג ובגדול נגד היריבה העירונית אברטון בדרבי ביום ראשון (20:55, שידור ישיר בספורט1), אם סיטי תפסיד והקבוצה מאנפילד תעשה את עבודתה. בינתיים, סטיבן ג'רארד, אגדת העבר של המועדון שהתואר חמק ממנו שוב ושוב (בעיקר ב-2013/14), פרגן בגדול לגרמני שחוגג את יום הולדתו ה-53 ואף קרא לבנות פסל לכבודו.

 
"אני חושב שהוא המנג'ר הטוב בעולם", אמר ג'רארד שבירך את קלופ ברשתות החברתיות. "אני יודע שיש הרבה מאמנים גדולים. פפ גווארדיולה, קרלו אנצ'לוטי ולדעתי אברטון ברת מזל שאנצ'לוטי מאמן אותה. כעת, אחרי שהתנסיתי בעצמי בתפקיד בשנתיים האחרונות, אני מבין כמה המאמן חשוב ועד כמה התפקיד קשה ומאתגר. אני מסיר את הכובע בפניו".
 
 
הקשר פירט: "הדרך בה הוא מטפל בקבוצה ומתנהל – זה מדהים. יש לו לב ענק וגם ראש. הוא הגיע לליברפול ולקח את המועדון לשלב הבא. אני מכיר את יורגן. הוא צנוע מאוד, אבל כשאתה מסתכל על העבודה שלו הוא ראוי להיזכר כמו המאמנים הגדולים של המועדון ביל שאנקלי ובוב פייזלי. כאשר הוא השתלט על המועדון לא היינו קרובים להיות הקבוצה הטובה באנגליה, אפילו לא בארבע הראשונות. 


ג'רארד וקלופ (WILLIAM WEST/AFP via Getty Images)
 

 
בניית פסל: "בשבילי, מישהו כמו קלופ ראוי להיות מתוגמל ומוערך כבר עכשיו. אנחנו מחכים לעתים יותר מדי עד שאנשים יתבגרו ורק אז מכירים בהישגים שלהם. בליברפול לא יתנו לזה לקרות. צריך להתחיל לעבוד על הפסל שלו כאשר יזכה באליפות".
 
 
התחושה האישית שלו: "זו תהיה הקלה עצומה עבורי, להיות אוהד כל כך הרבה שנים, להתקרב לתואר כל כך כשחקן – אני יודע כמה כולם חשקו בתואר. זה הלחם והחמאה של המועדון. גדלתי כאוהד וצפיתי בכל הקבוצות המצליחות של ליברפול שזכו באליפות, לצערי לא הייתי מסוגל לעשות את זה בעצמי. אני אוהד ואהיה כזה עד ליומי האחרון. כשהם יניפו את הגביע זה יהיה מאה אחוז בשבילי, אני לא יכול לחכות לזה ואהיה האיש הכי גאה בעולם".

ליברפול עצמה, כזכור, קיבלה אישור לארח את משחקיה עד תום העונה באנפילד. וסופרים שם את הדקות. כזכור, קלופ הגיע לאנפילד באוקטובר 2015. בקצת יותר מארבע וחצי שנים במועדון הוליך אותה לזכייה בליגת האלופות (והעפלה לגמר נוסף), לזכייה בסופר קאפ האירופי השנה וכן אליפות העולם למועדונים. ב-256 משחקיו על הקווים רשם 155 ניצחונות. העונה ניצח ב-27 מ-29 משחקי הליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי