ואן דייק: "האליפות תהיה חלום שמתגשם אך זו רק תחילת הדרך שלנו"

וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק | Richard Heathcote/Getty Images

רגע לפני הדרבי נגד אברטון (ראשון, 20:50, ספורט1) הבלם של ליברפול שלח מסר ליריבות: "אנחנו רוצים לנצח את כל המשחקים שנותרו וגם לשמור על הכתר בעונה הבאה". וגם: הרגע המכונן בעידן קלופ והמלחמה בגזענות

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

גם אם תנצח הערב (ראשון, 20:50, שידור ישיר בספורט1) את אברטון בדרבי, ליברפול לא תוכתר רשמית כאלופה אך זה יכול לקרות במחזור הבא. אין ספק שוירג'יל ואן דייק, הבלם ההולנדי, הוא אחד משחקני העונה של הקבוצה של יורגן קלופ שניצחה ב-27 מ-29 משחקי הליגה שלה. הבלם לא החמיץ אף דקת ליגה, תרם ארבעה שערים ואף הוסיף בישול. בראיון מיוחד באנגליה הוא מתרגש לקראת חזרת המשחקים, מדבר על הכמיהה הגדולה לתואר וגם על היעדרות הקהל ורגע המפנה בעידן קלופ. לפי הדיווחים, ההולנדי דחה הצעת עתק מפריז סן ז'רמן ויאריך את חוזהו באנפילד.

ואן דייק אמר: "אני לא יכול לחכות עוד בחוץ. אנחנו יכולים סוף סוף לעשות את מה שאנחנו אוהבים לעשות. הלוואי והאוהדים יכלו להיות שם איתנו, אבל אנחנו לא יכולים לשנות את זה. עלינו להתמודד עם המצב ולהפיק את המיטב. בראש ובראשונה הייתה לנו עונה פנטסטית עד כה שאיש לא יוכל להכחיש. הדבר החשוב ביותר בחיים האלה הוא הבריאות, היה עלינו לקבל את השעיית העונה".

על הקורונה: "היה מוזר לעצור הכל בפתאומיות ולהיות ב-'לא נודע'. לא לדעת מתי נוכל לחזור. לפעמים אנשים התראיינו ואמרו שצריך לבטל את העונה. אתה קורא את הדברים האלה רק כי לא משחקים כדורגל ויש לך זמן לזה. לא דאגתי אבל הייתי באפלה, לא ידעתי מה יקרה ואני שונא להיות בחסר וודאות. אבל אז הבנו שאפשרות כזו כלל לא הייתה על הפרק, ואז ניסינו להישאר בכושר ולוודא שנחזור אפילו טובים יותר".

האליפות הקרובה: "אני יודע כמה הקהל שלנו חיכה לזה. ראינו כבר קבוצות אחרות במדינות אחרות זוכות בתארים וממשיכים. בשבילי זכייה באליפות והנפת הגביע – זה חלום שמתגשם. היינו מאוד קרובים בשנה שעברה וחזרנו לכך גם השנה, אפילו יותר קרובים. ננסה לנצח את כל תשעת המשחקים שנותרו".

ירצו לשמור על התואר בעונה הבאה: "עם שני ניצחונות נוכתר כאלופים אבל זה לא נעצר שם. אנחנו רוצים להמשיך, אנחנו יודעים שהיכולת הזו תקבע גם את העונה הבאה שתתחיל לא הרבה זמן אחרי סוף העונה הזו. המאמן דיבר איתנו על כך ואמרנו שאנחנו נעשה את המאמץ הכי גדול שאפשר. אנחנו קבוצה שיכולה להמשיך להתקדם. יש שחקנים שיכולים לעשות צעדים גדולים בהתפתחות שלהם. זכייה באליפות תיקח אותם לשלב הבא. קודם כל נזכה באליפות ואז כמובן שנרצה לשמור על התואר גם בעונה הבאה. זו המטרה שלנו, אבל אנחנו יודעים עד כמה קשה לשמור על התואר, במיוחד באנגליה. לא הצלחנו לשמור על ליגת האלופות".

על המחאה נגד הגזענות: "היה טוב לראות את כולם כורעים ברך לפני המשחקים. כולם מנסים לעשות שינוי, כולם מאחוריהם. זה מתחיל בחינוך, כי כשאתה אדם בוגר קשה לך להשתנות. עלינו לעזור לדור הבא להבין. כולנו רוצים את הטוב ביותר. זה כבוד עבורי ואני רוצה להזכיר גם את המחווה של מרקוס ראשפורד. תמיד מדברים הרבה על האופי של שחקני הכדורגל. אנחנו רוצים לעשות שינויים טובים".

ואן דייק (Michael Regan/Getty Images)

רגע מפתח בעידן קלופ: "אחרי הניצחון על ניוקאסל במאי שעבר. עברנו תקופה של ניצחונות, הרגשנו כמו טייס אוטומטי. המשכנו לנצח ולנצח למרות שמנצ'סטר סיטי עשתה זאת, הפגנו מנטאליות מנצחת, זו הייתה תחושה נפלאה. לאחר משחק הליגה האחרון כשניצחנו את וולבס – היינו גאים ורצינו להשתפר, ידענו שיהיה לסיטי קשה לשמור על אותה הרמה. היינו כל כך רעבים לזכייה בליגת האלופות. נתנו את כל מה שיש לנו. המעט שאתה יכול לעשות הוא לתת את המיטב שלך על כר הדשא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי