נוויל: "הרגליים והידיים של דה חאה אותו דבר, הראש ממש לא"

דויד דה חאה
דויד דה חאה | SHAUN BOTTERILL / Contributor

באנגליה ממשיכים לבקר בחריפות את שוער מנצ'סטר יונייטד. שחקן העבר ניסה להסביר את הירידה החדה ביכולתו: "מאז המונדיאל ב-2018 הוא החל לפקפק בעצמו. מבחינה נפשית, הוא כבר לא אותו שחקן"

(גודל טקסט)

אחרי שנים ארוכות של יציבות, במהלכן נחשב על ידי רבים לשוער הטוב בעולם, דויד דה חאה סובל מירידה חדה ביכולתו כבר תקופה ארוכה מאוד. כזכור, לפני יומיים השוער הספרדי עלה למנצ'סטר יונייטד בשתי נקודות יקרות כאשר הדף פנימה בעיטה של סטיבן ברחווין שהלכה למרכז השער והמשחק הסתיים ב-1:1.

"לא הייתי נותן לו לעלות לאוטובוס של הקבוצה אחרי המשחק. שייקח מונית למנצ'סטר", תקף רוי קין, אחד הסמלים הגדולים של יוניייטד שהמשיך לבקר בחריפות: "הוא השוער הכי אוברייטד שראיתי כבר הרבה זמן. הוא עושה אותי חולה. אם הייתי בחדר ההלבשה במחצית הייתי מכניס לו אגרופים. ראיתי הרבה כדורגל בשנים האחרונות, אבל לא ראיתי שוער שנותן מתנה כזו. אני המום".

אקס נוסף של מנצ'סטר יונייטד, גארי נוויל, התייחס בפודקאסט שלו לירידה ביכולתו של דה חאה והסביר שהנסיגה החלה אי שם במונדיאל 2018 בו ספרד הודחה על ידי רוסיה בשמינית הגמר: "כשאתה נמצא בכושר רע במשך חצי שנה זה בהחלט מדאיג, אבל במקרה של דה חאה מדובר בשנתיים כך שזה כבר משהו קבוע". את דבריו של נוויל חיזקה אופטה, חברת סטטיסטיקת ספורט, שקבעה כי אף שוער בפרמיירליג לא ביצע יותר טעויות שהובילו לשערים מאשר דה חאה מאז פתיחת עונת 2018/19.

נוויל המשיך: "דויד תמיד היה מישהו שאתה יכול לסמוך עליו, אבל כבר תקופה ארוכה שהוא עושה המון טעויות קריטיות – משהו שלא קרה לו לפני כן. זה יכול להיות רק ביטחון. הידיים, הרגליים וכל הגוף שלו נשאר אותו דבר, זה חייב להיות משהו בראש. הוא לא אותו שחקן מבחינה נפשית. היה לו קשה מאוד במונדיאל ומאז הוא התחיל לפקפק בעצמו וביכולת שלו. שריקות הבוז של אוהדי נבחרת ספרד השפיעו עליו, משהו בו השתנה".

מחרתיים (רביעי החל מ-19:50, ישיר בספורט2) ינסו יונייטד ודה חאה להתאושש מאיבוד הנקודות נגד טוטנהם במשחק בית מול שפילד יונייטד, שתעקוף את השדים האדומים בטבלה אם תנצח. המנג'ר אולה גונאר סולשיאר וחניכיו יגיעו להתמודדות מהמקום החמישי, חמש נקודות מתחת לצ'לסי הרביעית ועם אותו מספר נקודות כמו של וולבס השישית.

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי