ההצעה הקטארית על יונייטד מתקרבת, בקהאם סירב לתווך בעסקה

play
דייויד בקהאם במהלך המונדיאל בקטאר | אימג'בנק GettyImages, Jean Catuffe
ישאיר אותה בליגה? לידס הודיעה על מינויו של חאבי גרסיה 02:20

הגלייזרים ידרשו לפחות 5 מיליארד ליש"ט וצפויים לקבל ארבע הצעות ענק עד סוף השבוע, כשגם אילון מאסק הוזכר כמועמד. אלכס פרגוסון קיבל פניה לסייע

(גודל טקסט)

בהמשך השבוע (חמישי, 19:45, ספורט4) תפגוש מנצ'סטר יונייטד את ברצלונה במסגרת שלבי הנוקאאוט של הליגה האירופית, אך בימים אלה יש עניין נוסף, משמעותי לא פחות, המעסיק את ראשי השדים האדומים: אפשרות מכירת המועדון למשקיעים קטארים.

לפי "סקיי", המשקיעים המקורבים למשפחת המלוכה הקטארית אמורים להגיש הצעה עד סוף השבוע, כשלפי הערכות, משפחת גלייזר לא תתפשר על פחות מ-5 מיליארד ליש"ט. תמים בן חמד אאל ת'אני, אמיר קטאר, נחשב לאוהד של יונייטד, ולפי דיווחים, ידו נמצאת גם בעסקהת הרכישה. בעלי השדים האדומים אמורים לקבל עד סוף השבוע ארבע הצעות רציניות, בין היתר מארצות הברית וערב הסעודית, לצד הצעה שאמור להגיש ג'ים רטקליף, האיש העשיר ביותר בבריטניה ואוהד יונייטד.

לפי "טלגרף", מספר אנשי עסקים מהמפרץ פנו לאחרונה לדייויד בקהאם, כדי שיתמוך בניסיונות הרכישה שלהם. כוכב מנצ'סטר יונייטד לשעבר סירב, אף ששימש כשגריר של המונדיאל בקטאר ומחזיק ביחסים קרובים עם המדינה. גם אלכס פרגוסון קיבל פניות דומות.

בתקשורת הבריטית דווח כי גם אילון מאסק עוקב אחר ההתפתחויות, אולם כרגע, לפי הערכות, הוא לא בין הפייבוריטית לרכישת המועדון.

טן האח טוען שרשפורד מ"הטובים בעולם", אבל מזהיר אותו מ"עצלנות"
"לא מתקבל על הדעת": אוהדי לידס ומנצ'סטר יונייטד עוררו סערה
כדורגלניות מנצ'סטר יונייטד מתנגדות באופן נחרץ לחזרת גרינווד

דייויד בקהאם במהלך המונדיאל בקטאר
יחסים קרובים עם קטאר, אך לזה הוא לא הסכים. בקהאם | אימג'בנק GettyImages, Jean Catuffe

"הדבר הכי חשוב הוא שהגלייזרים יעזבו כמה שיותר מהר", אמר שחקן העבר גארי נוויל ל"סקיי". "לאחר מכן, כדאי שהמועדון יעבור לידיים טובות, למישהו שאכפת לו. מה שמדאיג אותי זה שאנשים עדיין רוצים להרוויח על ההשקעה שלהם, יונייטד צריכה להיות נקיה מחובות ולמשוך מישהו שירצה להשקיע כספים גדולים. אני מקווה שההצעה הגבוהה ביותר לא סתם תהיה מישהו שיחפש להרוויח כסף ולמכור אותו בעוד שלוש שנים. המטרה העיקרית צריכה להיות לנצח. עם השקעה גדולה, יונייטד יכולה להפוך שוב לכוח אימתני".