"לא שווה למות בגלל כדורגל". אוהד נהרג בקטטה ואנגליה בהלם

play
טוני ג'ונסון, אוהד בלקפול שמת בקטטה | צילום מסך, .
מכבי נתניה תומכת בבקשת מ.ס. אשדוד לקיום חצי הגמר בבלומפילד 07:12

מוות סמוך לבלומפילד: טוני ג'ונסון בן ה-55 נפגע באורח אנוש בהיתקלות בין אוהדי בלקפול לברנלי ביום שבת, והלך לעולמו הבוקר. המשטרה עצרה חשוד

(גודל טקסט)

אוהד של בלקפול האנגלית, שנפצע באורח אנוש בקטטה אחרי משחק ביום שבת בצ'מפיונשיפ, הלך היום (שני) לעולמו. טוני ג'ונסון, בן 55 במותו, בילה עם חברים בפאב "מנצ'סטר" – מרחק 5 דקות הליכה מאצטדיון בלומפילד רואד – אחרי המשחק בו בלקפול אירחה את ברנלי ביום שבת. מדובר באחד ממשחקי הדרבי של לנקשייר ונראה שהמהומה התעוררה על הרקע הזה, למרות המשטרה לא מסרה מידע מדויק.

סמוך לשעה 19:00 הוזעקו שוטרים לפאב והגיעו במהירות מכיוון שהיו כוחות שסיירו ברחובות הסמוכים. הם מצאו את ג'ונסון שוכב על הרצפה בחוץ עם פגיעת ראש חמורה ופרמדיקים שהגיעו למקום, ביצעו בו פעולות מצילות חיים. האוהד הובהל לבית החולים, אבל הרופאים לא הצליחו לייצב את מצבו והבוקר כאמור נקבע מותו.

אדם בן 33 נעצר בחשד למעורבות בקטטה ובפגיעה בג'ונסון. המשטרה אוספת ראיות ובעיקר מחפשת סרטונים שצילמו אנשים שנכחו במקום. מאות אוהדי כדורגל ניחמו ברשתות החברתיות וכתבו הודעות רבות בסגנון: "לא שווה לאבד את החיים בגלל כדורגל".

בלקפול וברנלי מיהרו להוציא הודעות אבל נדהמות ומהמשטרה נמסר: "השוטרים מצאו אדם עם פגיעת ראש, כנראה אחרי עימות שהתפתח בין כמה אוהדי כדורגל – שבעקבותיו נפצע אותו אדם. החקירה בעיצומה ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם בלקפול וברנלי".

פירמת האוהדים Suicide Squad (בתרגום חופשי: "חוליית המתאבדים") של ברנלי נודעה לשמצה בממלכה בשנים בהן היא פעלה, 1983-2011. בדצמבר 2002 אחד מהחברים בה, אנדרו מקני בן ה-19, הרג אוהד של נוטינגהאם פורסט, ניית'ן שואו בן ה-17, במהלך קטטה במרכז ברנלי.

מקני הודה בהריגה במסגרת הסכם טיעון ביולי 2003 ובית המשפט גזר עליו פחות מארבע שנות מאסר והרחקה ממגרשי כדורגל ל-10 שנים. מעט אחרי שהשתחרר בקיץ 2006, מקני נתפס על ידי המשטרה כשהוא בדרך למשחק של ברנלי ונקנס ב-200 ליש"ט.