"בישול יפה כמו השער של גיגס ב-1999": באנגליה מהללים את איסק

play
אלכסנדר איסק מוקף שחקני ניוקאסל | GettyImages
הבישול של אלכסנדר איסק ניוקאסל, אברטון – ניוקאסל 4:1 01:31

החלוץ של ניוקאסל חלף על פני כל הגנת אברטון ומסר למרפי בדרך לניצחון 1:4, אך נגיעה של טרקובסקי מנעה שיירשם לו אסיסט: "הטכניקה שלו יוצאת מן הכלל". בבריטניה השוו אותו לאגדת מנצ'סטר יונייטד ומה נותר למגפייז בדרך לליגת האלופות?

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)

הניצחון 1:4 של ניוקאסל אתמול (חמישי) על אברטון לא רק העלה את המגפייז למקום השלישי, אלא גם קירב אותה להבטחת המקום בליגת האלופות בעונה הבאה וכבר במחזור הבא הוא תוכל להשתוות למאזן שלה מעונת 2011/12 עם 65 נקודות, כשנותרו לה 5 משחקים עוד לשחק.

העונה הנהדרת של הקבוצה של אדי האו הורגשה עד כה ביכולת ההגנתית המופלאה, כאשר המגפייז ספגו עד כה רק 26 שערים ב-32 משחקים – ההגנה הטובה ביותר בליגה. אחרי צמד המחזורים האחרון מול טוטנהאם ואברטון, היא גם הקפיצה את מאזן שערי הזכות שלה ב-10 שערים ל-58 – החמישית בטיבה בליגה.

אחד הגורמים החשובים להתקדמות של ניוקאסל השנה הוא אלכסנדר איסק, החלוץ השבדי שהצטרף בקיץ האחרון תמורת סכום שיא של 70 מיליון יורו. על אף פציעה שהשאירה אותו מחוץ למגרשים במשך כחודשיים, איסק הספיק לתרום העונה 10 שערים ב-16 הופעות בפרמיירליג, ואתמול הוא גם היה אחראי לאחד הבישולים היפים ביותר שנראו העונה באנגליה.

עוד בכדורגל עולמי

אחרי שהציטוטים על רונאלדו הסעירו את העולם, מתברר שהם שקר מוחלט
נאנט יכולה להגן על תוארה, טולוז תעשה היסטוריה אם תזכה בגביע
בשבת: ריאל מדריד וברצלונה יתאוששו מההפסדים המביכים באמצע השבוע?

אלכסנדר איסק ניוקאסל
מהלך העונה בפרמיירליג? איסק | אימג'בנק GettyImages

דקה אחרי שדווייט מקניל כבש את השער המצמק עבור הטופיז, איסק החל לעבור את שחקני אברטון מקו שמאל אל תוך הרחבה עד שהוציא כדור רוחב לג'ייקוב מרפי שדחק מקרוב בדקה ה-81 את הרביעי של ניוקאסל. במהלך המרהיב של השבדי הוא הספיק לעבור 4 שחקנים עד שהתקרב לג'ורדן פיקפורד בשער של אברטון, הכדור נגע קלות בטרקובסקי והגיע למרפי שמול רשת חשופה כבש בקלות.

באנגליה השוו את את הביצוע של החלוץ הצעיר לגול המפורסם של ריאן גיגס בחצי גמר הגביע האנגלי ב-1999, אז הוולשי של מנצ'סטר יונייטד עבר את כל הגנת ארסנל בדרך לשער מדהים. הפעם, שחקן ההתקפה של ניוקאסל היה אחראי רק לבישול, אך גם הוא נלקח ממנו אחרי שהכדור פגע בטרקובסקי בדרך, ובכך בישול העונה בפרמיירליג כפי שבאנגליה מכנים "נגנב" מאיסק.

בתקשורת הבריטית החמיאו לאיסק ותקפו את ההגנה של המארחת שלא עמדה בטכניקה של החלוץ השבדי: "היכולת הטכנית שלו היא יוצאת מן הכלל. זאת הייתה בושה לראות איך הוא עקף את כולם בכזאת קלות. הוא מזכיר את ריאן גיגס הצעיר".

המשחקים שנותרו לניוקאסל עד תום העונה:

ניוקאסל – סאות'המפטון
ניוקאסל – ארסנל
לידס – ניוקאסל
ניוקאסל – ברייטון
ניוקאסל – לסטר
צ'לסי – ניוקאסל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי