בישול ארוך: הפריחה של אלכסנדר איסק בניוקאסל הלוהטת

play
צמד תוך שתי דקות וניוקאסל ב-0:5 בדקה ה-21. איסק | רויטרס
מתקרבת לליגת האלופות: צמד לווילסון, ניוקאסל הלוהטת הביסה את אברטון 05:55

הוא חתום על חלק גדול מהפריצה של המגפייז בדרך לכרטיס לליגת האלופות, ועל הבישול המרהיב שכבר הוכתר לגדול בתולדות הפרמיירליג. הערב (18:30, ספורט1) החלוץ השבדי הנהדר ינסה לעצור את ארסנל

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)

הניצחון המוחץ של ניוקאסל בגודיסון פארק לאחרונה על אברטון לא הפתיע רבים לנוכח המומנטום המנוגד לחלוטין של שתי הקבוצות מתחילת העונה והשאלה המרכזית שנשאלה עסקה בלא -'האם ניוקאסל תנצח למרות העוינות הגדולה מיציעי גודיסון פארק המשולהב', אלא 'כמה שערים ג'ורדן פיקפורד, שוער הטופיז, יספוג בעוד ערב מתסכל'. אברטון, כהרגלה בשנים האחרונות, נלחמת על חייה והישרדותה בפרמייר ליג בזמן שחניכיו של אדי האו משייטים בדרכם למקום שהצטייר כפנטזיה מרוחקת ולא ריאלית לחלוטין עד לפני שנה בלבד- כרטוס המקום לליגת האלופות. מרבית השערים מבין הרביעיה שהמאגפייז כבשו הושגו בפשטות יחסית, כלפי חוץ לפחות, כשניוקאסל הצליחה לנצל את כל חולשותיה של הקבוצה הביתית, אבל השער הרביעי שכבשה ניפק כל כך הרבה איכות במהלך אחד, שגרם לגל של קולות ברחבי הממלכה להכתיר את הבישול של אלכסנדר איסק, חלוץ הקבוצה, כאסיסט הגדול ביותר בתולדות הליגה.

איסק ניער את שחקני אברטון כקונוסים במגרש האימונים, ליהטט עם הכדור בחדות וביטחון עצמי משולב בו זמנית וגרם למייקל קין, בלם אברטון, להראות כצל של עצמו, בדרך להשלמת הבישול וליציאה ההמונית של אוהדי אברטון מהיציעים באקט של הרמת ידיים מוחלטת. האסיסט האדיר שאיסק ניפק העניק טעימה איכותית ומגרה נוספת לייחודיות שהחלוץ השבדי הצעיר מציע לניוקאסל ומהווה עדות נוספת להצהרת ההצהרות של המועדון שהעפלה לליגת האלופות הוא רק שלב אחד נוסף בדרך קדימה לרצון והחזון הרחב של בעלי הקבוצה להפוך את ניוקאסל יונייטד לקבוצה הטובה בתבל.

"הוא החבילה השלמה ושום דבר כבר לא מפתיע אותי לגביו", שיתף לאחרונה הקשר האגדי ג'ון בארנס, שמכיר היטב את דרישותיו של הקהל המקומי מתקופתו על כר הדשא בסנט ג'יימס פארק, "כשאתה מביט באופן ראשוני על הנתונים הפיזיים שלו אתה חושב לעצמך- 'אין סיכוי שהוא יכול להיות כל כך טוב מבחינה טכנית', אבל מהר מאוד אתה מפנים עד כמה הוא מיוחד: הטאץ' הראשוני בהשתלטות על הכדור, המהירות, היכולת להיות אגרסיבי כשצריך. ניוקאסל יונייטד ברת מזל בכך שהצליחה להחתים אותו", קבע בארנס.

ניוקאסל נאלצה לפתוח את הכיס על מנת להבטיח את שירותיו של החלוץ המוכשר כאשר שילמה תמורתו שישים ושלושה מיליון לירות שטרלינג לקבוצתו הספרדית, ריאל סוסיאדד. קבוצתו הקודמת ידעה היטב עד כמה היהלום שברשותה מהווה מצרך נדיר בשוק השחקנים הנוכחי כשהביקוש לחלוצים הולך ומתעצם וההיצע אינו הולם את מצב השוק הבוער וכתוצאה מכך הצמידה לשמו תג מחיר של תשעים מיליון לירות שטרלינג, סכום שהתקבל בכלי התקשורת המקומיים בגיחוך רב. איסק אמנם יצר לעצמו מוניטין חיובי בלה-ליגה וחווה תקופות חיוביות, כולל רצף של שניים עשר שערים בשניים עשר משחקים (כולל נגד ריאל מדריד וברצלונה) לפני שלוש עונות, אולם בכירי הפרשנים בכדורגל האנגלי הטילו ספק אם חוסר העקביות שאפיין אותו לאורך פרקים בספרד ישוחזר בפרמייר ליג. איסק עצמו כבר נכווה בעבר מהעברה כושלת שהגיעה טרם זמנה כאשר הצטרף לענקית הגרמנית, בורוסיה דורטמונד, בגיל שבע עשרה בלבד, והגעתו לצפון-מזרח הממלכה באוגוסט האחרון לוותה בהתרגשות מקומית מצידו של הקהל הנאמן לצד חשש שהעיתוי וחוסר יכולתו להסתגל לאינטנסיביות הכרוכה באתגרי הפרמייר ליג עשויה לעלות למועדון ביוקר.

"הוא בהחלט מסוגל להפוך לזלטאן איברהימוביץ' הבא", קבע לאחרונה מאמן נבחרת אנגליה בעברו, סוון גוראן אריקסן, שהביע התפלאות מרשימה מהחלוץ השבדי המוכשר וטען שלאיסק יש את את מגוון הכישורים להצליח דווקא בסביבת עשייה מאתגרת ונטול רחמים כמו הפרמייר ליג. "מבנה האישיות שלו שונה מזלטאן, בזה אין ספק, אבל כשאני מביט על הניצוץ והביטחון שהוא משרה אני לא רואה חלוץ בשנתו הראשונה בליגה האנגלית. אני רואה שחקן בעל יכולת הסתגלות שידע לבצע את ההתאמות הנדרשות מהכדורגל הספרדי לאנגלי באופן מרשים ומהיר. הרווח הוא של ניוקאסל, ההפסד של יתר הקבוצות הגדולות שלא הלכו עליו בכל הכח", שיתף אריקסן.

ג'ואלינטון לצד אלכסנדר איסק ניוקאסל
הצגה של המגפייז. ג'ואלינטון ואיסק | אימג'בנק GettyImages

איסק אינו זלטאן איברהימוביץ' ועצם ההשוואה מהווה מחמאה עצומה עבור החלוץ הצעיר שעד כה הרשית עשר פעמים מתחילת עונת הפרמייר ליג הנוכחית. הוא מעניק למאמנו, אדי האו, אפשרויות שכוללות שיתוף פעולה לצדו של החלוץ האנגלי המנוסה, קאלום ווילסון, או לבדו בחוד כמוציא לפועל העיקרי של המאגפייז. המהירות המסחררת שלו לצד התבונה וקור הרוח שהציג עד כה הפתיעו את ותיקי הפרשנים המקומיים שהטילו ספק ביכולתו לא רק להשתלב, אלא בעיקר להטיל מורא על הגנות היריבה שכושלות באופן עקבי לעצור אותו. קיימות מגוון סיבות להצלחה האדירה של ניוקאסל העונה- החל מחוליית ההגנה המאוזנת, כישורי ההנהגה של אדי האו על הקווים והעוצמות ההתקפיות שאיסק הוסיף מאז שהצטרף- שהפכו את המאגפייז למועמדת ודאית לזכיה בכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה.

איסק וסנט ג'יימס פארק כולו יעלו לכוננות שיא הערב לקראת ביקורה של ארסנל בעיר (18:30, ספורט1) . התותחנים של מיקל ארטטה נראו נהדר נגד צ'לסי האומללה בדרבי הלונדוני בשבוע שעבר ושידרו מסר עוצמתי של חזרה לעניינים, לאחר מספר שבועות מתסכלים שכללו שלוש תוצאות תיקו ותבוסה למנצ'סטר סיטי במשחק העונה באת'יחאד וירצו להמשיך את המומנטום החיובי דווקא באחד האצטדיונים הלוהטים ביותר בפרמייר ליג. ניוקאסל כולה מוכנה לאתגר: העיר, האוהדים, המועדון כולו נמצא בעונה חלומית, שספק רב אם גם האופטימיים שבוותיקי הקבוצה פילל שעשוי לקרות. ואחת הסיבות המרכזיות שמאפשרות למאגפייז להמשיך ולהפוך את הפנטזיה למציאות, היא אלכסנדר איסק.

החיוך המבויש שלו סותר לרוב את הביטחון העצמי השופע שהוא מציג בעקביות על כר הדשא והוא הפך לדמות דומיננטית ברחבי העיר, שם הוא נהנה לבלות זמן איכות עם הקהל המקומי באופן בלתי רשמי וידידותי על בסיס קבוע. חמישה משחקי גמר ממתינים לניוקאסל כעת עד לסיום העונה כאשר כל אחד מהם מציע אתגר שונה ועל מנת לסיים את השנה באופן המשכנע והמשמח ביותר עבור אוהדי המאגפייז, הופעת ענק של איסק נגד ארסנל היא הכרחית. מוזיקת ליגת האלופות ממתינה למועדון ממש מעבר לפינה כשאלכסנדר איסק יודע היטב שהעונה האחרונה החלומית עשויה להיות ספתח בלבד כחלק מקריירה עשירה ועתירת רגעי אושר בצבעי הזברה של ניוקאסל, לאחר שנים בהם המועדון הגאה סבל מהזנחה, ירידת ליגה וניתוק מוחלט בין הקהל ובין הקבוצה על כר הדשא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי