חוזר לליגה האנגלית? אוסקר גרסיה מועמד מוביל לאימון סוונסי

הקטלוני, שעבר את השנה הקשה בחייו, צפוי לחזור לעמוד על הקווים לאחר תקופה ממושכת ולטענת פבריציו רומאנו עשוי להחליף את מרטין בשורות הברבורים

(גודל טקסט)

שנה טרגית עברה על אוסקר גרסיה. המאמן הקטלוני איבד בנובמבר את בתו שהלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה, לפני כן פוטר מריימס בחודש אוקטובר בטענה ש"הם לא הסכימו שאראה את הבת שלי ופיטרו אותי" ומאז ישב חודשים ארוכים בבית וחשף בכנות שהוא "תוהה מדוע זה קרה לה ולא לי".

כעת נראה שאקס מכבי תל אביב מוכן לצאת לדרך חדשה וזה עשוי להיות בצ'מפיונשיפ האנגלית. על פי הפרסומים, סוונסי הוולשית מעוניין במאמן בתור מחליפו של ראסל מרטין, שצפוי לעזוב לסאות'המפטון שנשרה מהפרמיירליג.

אוסקר גרסיה, מאמן כדורגל
קדנציה שלישית בממלכה? גרסיה | אימג'בנק GettyImages, ROMAIN LAFABREGUE

לפי העיתונאי פבריציו רומאנו, גרסיה הוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד המאמן של הברבורים שירדו מהליגה האנגלית הבכירה בתום עונת 2017/18 ומאז לא חזרו, את העונה האחרונה סיימו רק במקום העשירי. הקטלוני מחוזר גם על ידי מועדונים בצרפת ובבלגיה, שרואים בו מאמן שמתפתח בהחזקת כדור ובטיפוח צעירים לאור עברו בברצלונה, הן כשחקן והן כמאמן קבוצות צעירות בבלאוגרנה.

כזכור, גרסיה החל את קריירת האימון שלו כעוזרו של יוהאן קרויף בנבחרת קטלוניה במקביל לעבודתו במחלקות הצעירות בברצלונה. התחנה הראשונה שלו כמאמן ראשי בבוגרים הייתה במכבי תל אביב בעונת 2012/13, אז הוביל את הצהובים לאליפות ראשונה לאחר עשור ומשם המשיך לברייטון. גרסיה שב למכבי תל אביב בקיץ 2014, אבל עזב במהרה בעקבות ירי רקטות לעבר איזור המרכז וחתם בווטפורד שהייתה תחנתו השנייה בממלכה, לקראת חזרה אפשרית כעת לסוונסי. הוא אימן גם את רד בול זלצבורג, סנט אטיין, אולימפיאקוס, סלטה ויגו וריימס.

לפני כחודשיים גרסיה גם הוזכר במכבי חיפה כאחד המועמדים להחלפת ברק בכר.