אייבן טוני הימר 13 פעמים נגד קבוצתו: "פיתח התמכרות קשה"

שחקן ליברפול פאביניו מול שחקן ברנטפורד איבן טוני | GettyImages, Michael Regan

החלוץ הושעה ל-8 חודשים מהמגרשים, וכעת מתפרסם כתב האישום שכולל 232 הפרות של תקנון ההימורים. ברנטפורד תעניק לו סיוע נפשי

(גודל טקסט)

בנובמבר שנה שעברה הכדורגל האנגלי געש ורעש בעקבות הפרסומים אודות פרשיית הימורים חמורה במעורבותו של אייבן טוני, חלוץ ברנטפורד ונבחרת אנגליה. טוני לא זומן בזמנו לנבחרת אנגליה בצל החשדות, ואחרי שדווח בחודשים האחרונים על כך שהושעה מכל פעילות ל-8 חודשים בשל הפרה חוזרת של התקנון, נחשף כתב האישום המדויק שהוגש נגדו.

לפי ההתאחדות לכדורגל באנגליה, טוני הודה ב-232 סעיפים של הפרות תקנון ההימורים שהתרחשו בין פברואר 2017 וינואר 2021. כתב האישום מפרט 13 מקרים שונים בהם טוני הימר על הפסדים של קבוצתו, ב-7 משחקים שונים (בהם הוא עצמו לא לקח חלק). טוני אף הימר ב-16 מקרים שונים על ניצחונות של קבוצתו ב-15 משחקים.

אייבן טוני, חלוץ ברנטפורד
| רויטרס

על פי ההודעה של ברנטפורד בתגובה לכתב האישום שפורסם, טוני סובל מהתמכרות להימורים ויקבל מהמועדון סיוע נפשי כדי להתמודד עם ההתמכרות ולנסות לחזור לענף.

טוני בן ה-27 הושעה עד ינואר 2024, אבל יוכל לחזור להשתתף באימונים החל מחודש ספטמבר. בנוסף להשעיה, הוא נקנס ב-50 אלף ליש"ט.

טוני הבקיע בעונה שעברה 20 שערים ב-33 משחקי פרמיירליג בהם שותף ובעונה קודם לכן כבש 12 שערי פרמיירליג. בעונת 2020/21 היה הכוכב בעונת העלייה של ברנטפורד לפרמיירליג בזכות 31 שערים ו-10 בישולים ב-45 הופעות בצ'מפיונשיפ.