בין זידאן לזלאטן: מספרי ההעברה של הוילונד למנצ'סטר יונייטד

הדני שנמכר תמורת 75 מיליון יורו הפך לאקזיט השישי בגובהו בתולדות הסרייה א', ולרכישה השישית בגובהה של השדים האדומים. וכמה טן האח הוציא על רכש תוך שנה?

(גודל טקסט)

רסמוס הוילונד, שם אלמוני לחלוטין עד לפני כשנה, הפך לפתע לתקווה הגדולה של מנצ'סטר יונייטד בחוד ההתקפה. השדים האדומים שהיו זקוקים נואשות לחלוץ בחרו בדני בן ה-20, ושילמו עליו לאטאלנטה 75 מיליון יורו כאשר העסקה כוללת גם 10 מיליון יורו בבונוסים.

בעקבות המעבר הנוצץ, חזרנו אחורה להעברות הגדולות של מנצ'סטר יונייטד ולאקזיטים הגדולים של הליגה האיטלקית, ובדקנו היכן מדורג הוילונד ברשימת כל הזמנים.

בתולדות הסרייה א', רק חמישה שחקנים נמכרו בסכום הגבוה מ-75 מיליון יורו. בפסגה נמצא רומלו לוקאקו שנמכר מאינטר לצ'לסי לפני שנתיים ב-113 מיליון יורו, ואחריו פול פוגבה שעבר מיובנטוס למנצ'סטר יונייטד ב-105 מיליון יורו. את הרביעייה משלימים שני חלוצים שעברו מקבוצות איטלקיות ליובנטוס – גונסאלו היגוואין שנרכש מנאפולי ב-90 מיליון יורו, ודושאן ולאחוביץ' שעליו הגברת הזקנה שילמה לפיורנטינה 81 מיליון יורו.

הוילונד מדורג במקום השישי ברשימה, כשאת החמישייה סוגר זינדין זידאן. העברת הצרפתי מיובנטוס לריאל מדריד שברה את שיא כל הזמנים אי שם ב-2001, כאשר הבלאנקוס שילמו 77.5 מיליון יורו. אחרי הוילונד ברשימה נמצא זלאטן איברהימוביץ' כשעבר מאינטר לברצלונה תמורת 69.5 מיליון יורו, ואת העשירייה משלימים אשרף חכימי, מתייס דה ליכט וקאקה.

כמו כן, הוילונד הוא גם האקזיט הכי יקר בהיסטוריה של אטאלנטה. עד כה החזיק בשיא בלם נבחרת ארגנטינה כריסטיאן רומרו, שתחילה הושאל לטוטנהאם אך אז התרנגולים רכשו אותו ב-50 מיליון יורו. בכסף שקיבלה הקבוצה מברגמו היא כבר צירפה חלוץ, כאשר אחד נוסף בדרך. הנראזורי שברו את שיא ההעברות שלהם כשרכשו מאלמריה את אל בילאל טורה תמורת 28 מיליון יורו, והם קרובים להשלים את רכישת ג'אנלוקה סקמאקה תמורת 25 מיליון יורו ו-10 מיליון בבונוסים.

רסמוס הוילונד מוצג כשחקן מנצ'סטר יונייטד
עוד רכש נוצץ של טן האח. הוילונד | רויטרס

ומה בנוגע לרכישת הגבוהות בהיסטוריה של מנצ'סטר יונייטד? פוגבה מוביל את הרשימה עם ההעברה ההיא מיובנטוס, כאשר בחמישייה נמצאים גם אנתוני (95 מיליון יורו), הארי מגווייר (87 מיליון), ג'יידון סאנצ'ו (85 מיליון) ורומלו לוקאקו (84.7 מיליון). הוילונד חולק את המקום השישי עם שחקן שירצה לשכוח את התקופה באולד טראפורד – אנחל די מריה.

בסך הכל, 12 מתוך 15 השחקנים היקרים בתולדות השדים האדומים שייכים כעת לסגל של אריק טן האח. תוך קצת יותר משנה תחת טן האח, יונייטד הוציאה לא פחות מ-434 מיליון יורו על רכש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי