שבוע לפתיחת העונה: ז'ולן לופטגי עזב את וולבס

play
חצי עונה בוולבס הספיקה לו? לופטגי | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.8 05:43

המאמן הספרדי נפרד מהזאבים אחרי תשעה חודשים, ושישה ימים לפני משחקם במחזור הפתיחה של הפרמיירליג מול מנצ'סטר יונייטד. גארי אוניל צפוי להחליפו

קבוצות: וולבס
(גודל טקסט)

דרמה גדולה בוולבס. שישה ימים לפני שהזאבים יתארחו באולד טראפורד אצל מנצ'סטר יונייטד במחזור פתיחת העונה באנגליה (שני, 22:00, ספורט1), המאמן ז'ולן לופטגי סיים הערב את תפקידו כאשר לפי הודעת המועדון מדובר בהסכמה בין שני הצדדים.

לופטגי בן ה-56 מונה למאמן וולבס רק בנובמבר, רגע לפני היציאה לפגרת המונדיאל וכאשר הקבוצה הייתה במקום ה-19 ולפני האחרון בפרמיירליג, וכמובן שהשאיר אותה בליגה – הוא ניהל 23 משחקי פרמיירליג כמאמן הזאבים, ניצח בתשעה ולקח עוד ארבע נקודות דרך תוצאות תיקו כדי להציל את הקבוצה מירידה. בינואר ראשי המועדון גיבו אותו על ידי החתמת מתיאוס קוניה הברזילאי מאתלטיקו מדריד, מריו למינה מניס, ז'ואאו גומס מפלמנגו, פאבלו סראביה מפריז סן זרמן והבלם קרייג דוסון, אלא שהקיץ הסיפור כבר אחר לחלוטין.

ג'ולן לופטגי מאמן וולבס
חצי עונה בוולבס הספיקה לו? לופטגי | רויטרס

לקראת העונה שבפתח וכשהציפיות מלופטגי גבוהות, מתיאוס קוניה נרכש סופית אחרי שהושאל מאתלטיקו מדריד, אבל מלבדו צורפו מאט דוהרטי בן ה-31 לקדנציה נוספת עם סיום חוזהו באתלטיקו מדריד ונרכש בובקאר טראורה ממץ עבור 11 מיליון יורו. לעומת זאת, רובן נבס עבר לאל הילאל ב-55 מיליון יורו, נתן קולינס נמכר לברנטפורד וגם קונור קודי וראול חימנס עזבו מבלי שהונחתו להם מחליפים – הכנסה של כ-100 מיליון יורו והוצאה של מחצית בלבד מהסכום על רכש. לופטגי, מאמן מהבכירים באירופה שזכה באליפויות אירופה עם נבחרות ספרד הצעירות ועם סביליה בליגה האירופית, היה בנתק עם מספר בכירים במועדון בעקבות סאגת הרכש.

השם המוביל שמועמד להחליף את לופטגי הוא גארי אוניל בן ה-40, שאימן לראשונה בקריירה את בורנמות' בעונה שעברה כאשר קודם לעמדת המאמן הראשי אחרי פיטורי סקוט פארקר כבר באוגוסט. למרות שהשאיר את הקבוצה בליגה, הוא פוטר ב-19 ביוני – רגע לפני תחילת ההכנות לעונה.