הסוף לטעויות השיפוט: "בעוד 20 שנים רובוטים ישפטו בפרמיירליג"

play
אנתוני טיילור, שופט אנגלי | GettyImages, Anthony Taylor
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.9 03:36

באנגליה החלו לעבוד על בינה מלאכותית שתחליף את השופטים האנושיים במטרה להפחית שגיאות וליצור ביצועים טובים יותר: "זה יתחיל כתמיכה ובהמשך אולי בכלל לא נצטרך שופט"

(גודל טקסט)

פתיחת העונה של הפרמיירליג הציגה עד כה כדורגל נהדר מצד הקבוצות האנגליות, עם משחקים נהדרים ושמות חדשים על כר הדשא. בין חגיגות השערים, הניצחונות וההפסדים, היה בולט חוסר האחידות וטעויות השיפוט שהביאו להרחקות, פסילות שערים ובעיקר תסכול מצד הקבוצות והמאמנים על קבלת ההחלטות של צוותי השיפוט בפרמיירליג.

עם ההחלטה של אופ"א להגדיל משמעותית גם את תוספות הזמן במפעלים האירופיים והמקומיים, נוצר תסכול רב בקרב המועדונים והאוהדים כלפי שופטי הפרמיירליג, אך יתכן ובעוד מספר שנים הליגה האנגלית תתקדם ויחד עם מערכת ה-VAR, יכנסו לצוותי השיפוט רובוטים וטכנולוגיית בינה מלאכותית שתשנה את התמונה.

עוד בכדורגל העולמי

ההתאחדות הספרדית הודיעה: חורחה וילדה פוטר מאימון הנבחרת לידיעת מכבי חיפה: ויאריאל הודיעה על פיטורי קיקה סטיין המחליף של סלאח? "ליברפול היא אופציה ריאלית עבור אמבפה"

פסילת שער של צ'לסי בסיוע VAR
ה-VAR זאת רק יריית הפתיחה לשינוי הטכנולוגי הבא? פסילת שער על ידי המערכת | רויטרס

אלדו קומי, מנכ"ל חברת "Soccerment" המספקת נתונים ומנתחת סטטיסטיקות כדורגל ברמה הגלובלית, סיפר כי רובוטים עשויים להחליף שופטים אנושיים כבר תוך 2 עשורים עם פיתוח הטכנולוגיה בשנים האחרונות: "הראייה הממוחשבת תהיה יעלה יותר בשנים הקרובות ומספר המצלמות על הדשא רק יגדל. אולי נגיע למצב שבכלל לא צריך שופט. יהיה שופט שמחובר וירטואלית ויעלים את שופטי הקוים. בסופו של דבר, תוך 20 או 30 שנים כנראה השופט יהיה רק בינה מלאכותית. זה לאו דווקא חיובי, רק צפוי לקרות".

קומי המשיך והוסיף: "אני מניח שבהתחלה נראה זאת כתמיכה לשופטים, אבל ככה הספורט ההישגי יציג לנו ביצועים טובים יותר. הבינה המלאכותית תוכל לתקן טעויות, להבין טוב יותר מה קורה על המגרש ולבנות הסתברויות של מה שיקרה על הדשא בדקות הבאות".

שחקני מנצ'סטר סיטי עם אנתוני טיילור, שופט כדורגל
המטרה – להפחית את הטעויות. שחקני סיטי סביב טיילור | רויטרס

בניתוח הנתונים כיום הקבוצות משתמשות בפרמיירליג, נמכרים וקונים שחקנים, כפי שקבוצות כמו ברייטון וברנטפורד משכילות לעשות. בעזרת בינה מלאכותית, המועדונים מנתחים נתונים של שחקנים פחות מוכרים על מנת להחתימם בזול, ובהמשך גם למכור אותם ברווח נאה במיוחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי