"אנשים יגידו שאני דחפתי אותו החוצה, אבל דה בריינה יודע שזה לא נכון"

play
קויין דה בריינה | Michael Regan / Staff
פאלמר כבש ובישל, צ'לסי חזרה לנצח ב-0:2 על שפילד יונייטד 06:09

מוריניו נזכר ב"טעות ההיסטורית": "גם קווין וגם סלאח עזבו כי לא הייתה להם סבלנות. כשאתה מבקש לעזוב את צ'לסי, לך ושחקן אחר יבוא במקומך. הקריירות שלהם מוכיחות שהם צדקו אבל לא תמיד זה יסתיים כך"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

מוחמד סלאח וקווין דה בריינה הם שניים מהכוכבים הכי גדולים שיש לכדורגל העולמי להציע. לפני שהם פרצו והפכו לכדורגלני על, הם שיחקו בצ'לסי ורבות דובר על כך שהם חמקו לבלוז מהידיים וש"ז'וזה מוריניו עשה טעות היסטורית שלא תישכח לעולם". המצרי רשם 19 הופעות במדי הבלוז והבלגי שיחק בסך הכל תשעה משחקים בכחול, לפני שהם עברו לרומא ו-וולפסבורג בהתאמה.

ז'וזה מוריניו, שאימן את צ'לסי בתקופה, התראיין וסיפר בהרחבה: "למען האמת, שניהם עזבו כי הם רצו לעזוב ולא רצו לחכות. ההיסטוריה מוכיחה שהמהלך שלהם היה נכון כי הקריירות שלהם מרשימות והם שחקנים ברמה עולמית גבוהה, אך לפעמים ילדים מקבלים החלטות בגלל שאין להם סבלנות להמתין לרגע הנכון. במקרים אחרים זה יכול לקחת את הקריירה לכיוון לא טוב".

מוחמד סלאח במדי צ'לסי | Mike Hewitt / Staff

מוריניו התייחס לדה בריינה: "היינו במסע קדם עונה באסיה וקווין היה אמור לעבור בהשאלה לקבוצה גרמנית. אמרתי לראשי המועדון 'לא, אני לא רוצה שהוא יושאל, אני רוצה אותו איתי'. הוא נשאר איתנו ופתח בהרכב במשחק פתיחת הפרמיירליג, אלא שלאחר מכן שיחקנו מול באיירן בסופר קאפ האירופי והוא לא שותף. ואז, למחרת, הוא ביקש לעזוב. אחר כך הוא עלה מהספסל ושיחק כמה דקות נגד מנצ'סטר יונייטד בליגה, אבל זה לא הספיק לו והוא שוב ביקש לעזוב.

"כשאתה בצ'לסי ואתה רוצה לעזוב, שחקן אחר יבוא במקומך. הם היו בסך הכל שני ילדים שלא הייתה להם סבלנות. שוב, הקריירות שלהם מעידות שהם צדקו, אבל העזיבה שלהם לא הייתה תלויה בי. אנשים יגידו שדחפתי אותם החוצה, אבל קווין ומוחמד יודעים שזה לא מה שקרה".

קווין דה בריינה במדי צ'לסי | Adam Davy – EMPICS / Contributor

כידוע, דה בריינה חזר לאנגליה ב-2015 ומאז הוא זכה עם מנצ'סטר סיטי בחמש אליפויות, כולל טרבל בלתי נשכח בעונה שעברה, והפך לאגדה. באשר לסלאח, המצרי הצטרף לליברפול ב-2017, חצה את רף 200 השערים במדיה וזכה איתה בליגת האלופות ובאליפות היסטורית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי