הכישלון האנגלי סתם את הגולל על השגת נציגה חמישית בליגת האלופות?

ההדחות של סיטי וארסנל והניצחונות של באיירן מינכן ודורטמונד סייעו לגרמניה לעקוף את אנגליה במאבק היוקרתי. ההסבר המלא - בפנים

(גודל טקסט)

עדיין לא ברור מי תהיה אלופת אירופה העונה, אך דבר אחד כן ידוע – היא לא תגיע מהאי הבריטי. האלופה המכהנת מנצ'סטר סיטי הודחה אמש (רביעי) מול ריאל מדריד אחרי דרמת ענק, בעוד ארסנל הפסידה לבאיירן מינכן וסיימה את דרכה גם כן.

מלבד שיברון הלב של הסיטיזנס והתותחנים, להפסדים תהיה גם השפעה דרמטית על הכדורגל האנגלי כולו. עד אמש, הובילה אנגליה על גרמניה במירוץ להשגת כרטיס חמישי לליגת האלופות בעונה הבאה, אולם התוצאות האחרונות אפשרו לגרמניה לעקוף בחזרה, ולהציב את עמדה בעמדת זינוק מצוינת לניצחון במאבק ולרשום נציגה חמישית במפעל האירופי הבכיר לראשונה מאז הזכייה של ליברפול ב-2005.

כידוע, לגרמנים יש שתי נציגות בחצי גמר ליגת האלופות – בורוסיה דורטמונד, שתפגוש את פריז סן ז'רמן, ובאיירן מינכן, שתפגוש את ריאל מדריד. באופן תיאורטי, ייתכן גם גמר כל-גרמני, אך גם אם לא, הסיכויים של אנגליה להשיג נציגה חמישית בליגת האלופות נראה קלוש כרגע. כרגע, היא עומדת על 16.875 נקודות דירוג, לעומת 17.642 של גרמניה.

יוזואה קימיש באיירן מינכן נגד גבריאל מרטינלי ארסנל
עוד ניצחון לגרמניה על אנגליה. קימיש לפני מרטינלי | רויטרס

למעשה, ייתכן שהמאבק יוכרע עוד הערב. כדי לשמור על סיכוי תיאורטי, ווסטהאם תהיה חייבת לבצע קאמבק מול באייר לברקוזן בליגה האירופית (2:0 לגרמנים במשחק הראשון), ליברפול תצטרך להפוך מול אטאלנטה 3:0) ואסטון וילה תצטרך לשרוד מול ליל בקונפרנס ליג (1:2 לאונאי אמרי במפגש הראשון). גם זה עלול שלא להספיק.

ליגת האלופות החליטה להרחיב את המפעל, מ-32 ל-36 נציגות בעונה הבאה. מי שכבר הבטיחה שיהיו לה חמש נציגות שם היא איטליה, שמובילה בדירוג עם 18.428 נקודות שצברה העונה, וארבע קבוצות שעדיין בחיים במפעלים האירופיים השונים (אטאלנטה, מילאן ורומא בליגה האירופית, פיורנטינה בקונפרנס ליג).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי