ארסנל שמרה על הפסגה עם 0:3 על בורנמות', ניוקאסל עברה את יונייטד

play
דקלן רייס עם לאנדרו טרוסאר שחקני ארסנל חוגגים | רויטרס
צפו: רייס כיכב, ארסנל ניצחה 0:3 את בורנמות' ושמרה על סיכוי לאליפות 03:00

סאקה (45 בפנדל), טרוסאר (70) ורייס (90+7) סידרו ניצחון רביעי רצוף, התותחנים עשו את שלהם ויישארו במקום הראשון לפחות עד השבת הבאה. ניוקאסל כרגע במקום ה-6

(גודל טקסט)

מרוץ האליפות באנגליה לוהט ועומד כמובן גם במוקד המחזור ה-36. ארסנל ניצחה היום (שבת) 0:3 את בורנמות' והעבירה את הלחץ אל האלופה מנצ'סטר סיטי, שתשחק מאוחר יותר נגד וולבס ותנסה לצמק בחזרה לנקודה כשיש לה עוד משחק חסר. המחזור יצא לדרך כבר ביום שישי עם התיקו בין לוטון לאברטון.

מה נשאר לשתי המוליכות?

ארסנל:

מנצ'סטר יונייטד (חוץ, 11 במאי), אברטון (בית, 19 במאי).

מנצ'סטר סיטי:

וולבס (בית, 4 במאי), פולהאם (חוץ, 11 במאי), טוטנהאם (חוץ, 14 במאי), ווסטהאם (בית, 19 במאי).

בוקאיו סאקה שחקן ארסנל חוגג שער
שערו ה-16 העונה בליגה. בוקאיו סאקה | רויטרס

ארסנל – בורנמות' 0:3

20 שנה אחרי האליפות האחרונה שלה, ארסנל לא תלויה בעצמה במאבק על התואר, אבל את שלה היא עושה ובינתיים היא שומרת על הפסגה. מוליכת הטבלה מעולם לא שמטה נקודות בבית מול בורנמות' והרצף הזה נמשך גם אחרי משחק הצהריים במחזור ה-36. שוער המשנה מארק טראברס, שהחל את העונה בכלל בסטוק סיטי ושמר על שער נקי בשני משחקיו הראשונים, הצטיין במחצית הראשונה עם סדרת הצלות, אבל פנדל גבולי לו גרם לפני סיום המחצית אפשר לבוקאיו סאקה להרגיע את התותחנים עם יתרון. שערו ה-20 העונה של שחקן הכנף בכל המסגרות – הראשון שעושה זאת במועדון מאז פייר אמריק אובמיאנג (2019/20) והאנגלי הראשון מאז תיאו וולקוט (2012/13).

ארסנל המשיכה להחמיץ ומנגד ג'סטין קלייברט כמעט עקץ, לפני שלאנדרו טרוסאר המשיך את הכושר הטוב שלו ב-2024 וסגר עניין בדקה ה-70. בורנמות' חשה מקופחת שוב שלוש דקות לאחר מכן עם שער שנפסל לאנטואן סמניו והיא תישאר עם המחמאות על עונה מפתיעה שאולי תסתיים עם מקום בחלק העליון של הטבלה. ארסנל חתמה את הניצחון רביעי ברציפות עם שער של דקלן רייס המצוין בתוספת הזמן ותעבור כעת להחזיק אצבעות לוולבס מול מנצ'סטר סיטי.

אוהדי ארסנל לזכר הילד דניאל אנג'ורין שנרצח בצפון לונדון
אוהדי ארסנל לזכר דניאל אנג'ורין | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 14: טומיאסו שלח לרחבה את האברץ שבעט מצד שמאל, טראברס הדף היטב.

דקה 18: סאקה הכניס טוב לסאליבה, הבלם הטעה את סנסי, העביר לשמאל ונעצר אצל השוער.

דקה 20: סאקה פרץ יפה מצד ימין, היתל במגן שלו ונעצר אצל השוער טראברס.

דקה 27: עוד הצלה של טראברס, הפעם מול בעיטה של פארטיי מ-16 מטרים.

דקה 38: זה היה חייב להיות הראשון של ארסנל, אבל הפעם רייס גרם למאמנו לתפוס את הראש עם בעיטה החוצה אחרי הרמה של אודגור ונגיחת הכנה נהדרת של האברץ.

דקה 42: האברץ עבר את טראברס ברחבה ונפל. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, נבדקה ב-VAR אפשרות לכך שהאברץ יצר את המגע, אך ההחלטה נותרה בעינה. פנדל לארסנל.

דקה 45: גול! סאקה ניגש לנקודה הלבנה, הטעה את טראברס ובעט בקלות אל הרשת. 0:1 לארסנל.

קאי האברץ שחקן ארסנל מול מארק טראברס שוער בורנמות'
מי יצר את המגע? קאי האברץ ברגע ההכשלה מול מארק טראברס | רויטרס

דקה 49: האברץ העמיד את סאקה לבד מול השוער, אבל טראברס עצר את הבעיטה החלשה.

דקה 52: האברץ הסתובב נהדר על קו ה-16 ובעט כדור שטוח בשמאל, טראברס שוב הגיב טוב והדף.

דקה 53: אודגור איבד ובורנמות' יצאה למתפרצת, אבל ראיה היה במקום כדי לעצור את הבעיטה של סולאנקה מתוך הרחבה.

דקה 70: גול! עכשיו ארטטה יכול להירגע. ארסנל יצאה להתקפת מעבר, רייס הסיט יפה שמאלה וטרוסאר בעט מדויק אל הרשת וקבע 0:2. שער ליגה 11 העונה של הבלגי, שמונה מתוכם הוא כבש ב-2024.

דקה 73: סמניו כבש בריבאונד אחרי כדור של כריסטי למשקוף, אבל השער נפסל אחרי בדיקת VAR ממושכת בטענה לדחיפה קלה של השוער ראיה על ידי סולאנקה. עוד החלטה שנויה במחלוקת, כשבמקביל ניתן היה לשרוק גם לפנדל בעקבות משיכה של סאליבה.

דקה 86: הבלם גבריאל ירה בסיבוב לחיבורים מ-12 מטרים בצד ימין, אבל הקוון הרים דגל והשער נפסל בגלל נבדל קטן של האברץ לפני כן.

דקה 90+7: גול! ארסנל יצאה למתפרצת, ז'סוס שלח את רייס שמתוך הרחבה בעט חד אל הרשת וקבע 0:3.

לאנדרו טרוסאר שחקן ארסנל חוגג שער
בכושר הבקעה מצוין. לאנדרו טרוסאר | רויטרס
שחקני בורנמות' עטים על השופט לאחר פסילת שער
כעס על השופט. שחקני בורנמות' | רויטרס

ברנלי – ניוקאסל 4:1

בזכות הניצחון, ניוקאסל עלתה למקום השישי שכרגע מוביל לליגה האירופית, והורידה את מנצ'סטר יונייטד למקום השביעי. ווילסון (19), לונגסטאף (35), גיימראש (40) ואיזק (55) כבשו לאורחת, שתשחק מול יונייטד באולד טראפורד בעוד כשבועיים.

לוטון – אברטון 1:1

המארחת קטעה רצף של שלושה הפסדים, האורחת נעצרה אחרי שלושה ניצחונות ובסופו של דבר לוטון עדיין מתחת לקו האדום. דומיניק קלברט-לואין דייק מהנקודה הלבנה (24), אלייז'ה אדבאיו איזן (31).

שפילד יונייטד – נוטינגהאם פורסט 3:1

מיד לאחר מכן, הגיע הניצחון של פורסט, שחזרו מפיגור וחזרו לחוף מבטחים, לפחות לבינתיים, במרחק 3 נקודות מלוטון. ברטון העלה את המארחת ליתרון מוקדם בפנדל (17), אבל קאלום האדסון אודוי השווה מיד (27) ובמחצית השנייה ריאן ייטס (51) והאדון אודוי (65) שוב עשו מהפך בתחתית.

שאר משחקי המחזור:

ברייטון – אסטון וילה (ראשון, 16:00) צ'לסי – ווסטהאם (ראשון, 16:00) ליברפול – טוטנהאם (ראשון, 18:30) קריסטל פאלאס – מנצ'סטר יונייטד (שני, 22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי