איפסוויץ' חזרה לפרמיירליג אחרי 22 שנה, לידס בפלייאוף

play
שחקני איפסוויץ' חוגגים עלייה לפרמיירליג | רויטרס
צפו: איפסוויץ' ניצחה 0:2 וחזרה לפרמיירליג אחרי 22 שנה 01:47

הטרקטור בויז גברו 0:2 על האדרספילד במחזור הסיום וחגגו עלייה שנייה ברציפות. גם נוריץ', ווסט ברום וסאות'המפטון בפלייאוף

(גודל טקסט)

איפסוויץ' טאון חזרה היום (שבת) לפרמיירליג 22 שנה אחרי שירדה ממנה מפעם האחרונה – בתום עונת 2001-02. הטרקטור בויז ניצחו את 0:2 האדרספילד (ווס ברנס 27', אומארי האצ'ינסון 48') במחזור ה-46 והאחרון של העונה והבטיחו לעצמם את הכרטיס. לידס שהגיעה לשלבי ההכרעה של העונה בכושר רע, הסתפקה במקום השלישי ותשחק בפלייאוף.

איפסוויץ' זכתה באליפות בעונת 1961-62 והייתה אחת הקבוצות הטובות באנגליה בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, תחת בובי רובסון האגדי. אחד מיציעי פורטמן רואד קרוי על שמו של רובסון ומחוץ לאצטדיון ניצב פסל שלו. היא סיימה כסגנית האלופה ב-1980-81 ו-1981-82, זכתה בגביע האנגלי ב-1978 והניפה את גביע אופ"א ב-1981.

לסטר סיטי חזרה במהירות לפרמיירליג אחרי שסיימה במקום הראשון וכעת נותר כרטיס שלישי ואחרון שיחולק בפלייאוף. חצאי הגמר ישוחקו כמובן בשיטת בית-חוץ והעלות יפגשו בוומבלי למשחק על כל הקופה.

חצאי גמר הפלייאוף:

לידס – נוריץ' סאות'מהפטון – ווסט ברומיץ'

שחקני ואוהדי איפסוויץ' חוגגים עלייה לפרמיירליג
| רויטרס

סיפור ההצלחה של איפסוויץ' הוא גם סיפור ההצלחה של המאמן בן ה-37 קירן מקנה. האנגלי-צפון אירי שיחק במחלקת הנוער ובקבוצת המילואים של טוטנהאם, אבל נאלץ לפרוש בגיל 22 בגלל פציעות.

הוא אימן במחלקות הנוער של נוטינגהאם פורסט, לסטר סיטי וטוטנהאם וב-2016 הגיע למנצ'סטר יונייטד כסקאוט ומאמן של הקבוצה עד גיל 18. עד מהרה במועדון מאוד התרשמו ממנו וקידמו אותו לתפקיד עוזר המאמן תחת ז'וזה מוריניו ואולה גונאר סולשיאר.

מקנה הספיק לעבוד קצת עם רלף רנגניק, לפני שקיבל את תפקיד המאמן הראשי באיפסוויץ' בדצמבר 2021. מאז הוא הצעיד אותה מהליג וואן לצ'מפיונשיפ והיום סיים עונה חלומית עם עליית ליגה שנייה ברציפות – לליגה הטובה בעולם.

מאמן איפסוויץ', קירן מקנה
| אימג'בנק GettyImages, Catherine Ivill – AMA

בצד השני של הטבלה, עונת הבלהות של בירמינגהאם הגיעה לסיום עם ירידה לליגה השלישית. הכחולים אמנם ניצחו את נוריץ' 0:1, אבל רוב היריבות לתחתית ניצחו בעצמן ובירמינגהאם חזרה לליגה השלישית לראשנה מאז עונת 1991-92.

במועדון לא ישכחו כיצד פיטרו את ג'ון יוסטאס בתחילת אוקטובר, כשהקבוצה הייתה במקום השישי, ומינו במקומו את ויין רוני. שחקן העבר האגדי עמד על הקווים ב-15 משחקים בהם הקבוצה צברה 10 נקודות מ-45 אפשריות והידרדרה עד המקום ה-20. רוני פוטר בעצמו, אבל השינויים הבאים לא עזרו והיום הקבוצה ירדה. הצטרפו אליה האדרספילד ורות'רהאם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי