עשה זאת עונה שלישית ברציפות: שיא הפרמיירליג של מוחמד סלאח

play
מוחמד סלאח, שחקן ליברפול | GettyImages
צפו: צ'לסי מחצה את ווסטהאם עם 0:5 משפיל, צמד לג'קסון 06:59

הכוכב המצרי של ליברפול כבש ובישל ב-2:4 על טוטנהאם ורשם הישג יוצא דופן. קלופ עדיין לא חושב על משחק הפרידה מאנפילד, פוסטקוגלו התייחס לעימות בין שחקניו

(גודל טקסט)

במסיבת העיתונאים לפני המפגש בין ליברפול לטוטנהאם, הצהיר יורגן קלופ שכעת שהקבוצה ככל הנראה יצאה ממרוץ האליפות והלחץ הגדול שהיה התפוגג, הוא מצפה מהשחקנים לשוב להציג את יכולתם הגבוהה ולחזור למסלול הניצחונות. זה קרה בענק אמש (ראשון) באנפילד, כאשר ליברפול התפוצצה על טוטנהאם וניצחה אותה 2:4 – תוצאה קצת משקרת בעקבות השערים המאוחרים של התרנגולים.

וירג'יל ואן דייק עבר מבחן כשירות ופתח בהרכב וגם מוחמד סלאח שב ל-11 אחרי העימות שלו עם קלופ על הקווים בשבוע שעבר כשעלה מהספסל לדקות ספורות מול ווסטהאם, וליברפול שוב נראתה כמו קבוצה שמתמודדת על האליפות – על חשבון קבוצה שהייתה נואשת לשלוש נקודות, אך בעקבות עוד מעידה נותרה במרחק שבע נקודות מהמקום הרביעי וסביר שכבר יכולה לשכוח מחזרה לליגת האלופות.

יורגן קלופ, מאמן ליברפול
עדיין לא חושב על משחק הפרידה מאנפילד. קלופ | רויטרס

קלופ, כידוע, ייפרד מליברפול אחרי תשע שנים בסיום העונה והמפגש עם טוטנהאם היה לפני האחרון שלו באנפילד כמאמן הקבוצה. במסיבת העיתונאים אחרי הניצחון הגדול, אמר תחילה: "מה יהיה נגד וולבס במחזור הסיום? אני לא יודע לומר, זה יהיה מורכב. כרגע אני לא מרגיש כלום ורק מתכונן למשחקים הבאים שלפנינו, אני לא חושב על זה עדיין. זה מועדון מאוד מיוחד ואני לא זה שגרם לאוהדים להתחיל להאמין בקבוצה, אלא הזכרתי להם שזה עוזר להאמין".

על המשחק אמר המנג'ר: "מאוד אהבתי את מה שראיתי. הבחורים שיחקו מצוין, נשארו ביחד וגם כל אחד ברמה האישית היה נפלא. אהבתי כל כך הרבה דברים במשחק. זה היה ממש משחק כדורגל טוב, כמו שאני חושב שכולם צריכים לצפות מאיתנו – ביכולת ובתוצאות. היום גם שיחקנו טוב וגם ניצחנו".

קלופ המשיך והוסיף בכנות: "לא ציפיתי שנוביל 0:4, ממש לא. גם לא ציפיתי שבסיום ננצח 2:4 אחרי שאליסון הציל שני שערים בטוחים. טוטנהאם הייתה צריכה לנצח להתמודד על ליגת האלופות ועבורנו הניצחון הזה הבטיח את המקום השלישי – אנחנו כנראה לא נוכל לעשות יותר מזה".

סלאח, שכאמור חזר להרכב וגם הבקיע ובישל להארווי אליוט את השער הרביעי, העלה את מאזנו ל-18 שערים ו-10 בישולים העונה והמשמעות היא שהוא הפך לשחקן הראשון בהיסטוריית הפרמיירליג שמסיים עם דאבל דאבל – מעל 10 שערים ומעל 10 בישולים – שלוש עונות ברציפות. בעונת 2021/22 כבש 23 ובישל 13, בעונה שעברה כבש 19 ובישל 12 וגם העונה, למרות הפציעה, אליפות אפריקה והיכולת הרעה, עומד על 18 ו-10 כשנותרו עוד שני מחזורים.

יונג מין סון, שחקן טוטנהאם
עוד ערב עגום לתרנגולים. סון | אימג'בנק GettyImages

בצד השני, אנג' פוסטקוגלו שוב לא פתח בהרכב עם ג'יימס מדיסון ורישרליסון ורק אחרי שהם עלו לכר הדשא האורחים התעוררו וכאמור צימקו – רישרלסון כבש ראשון, יונג מין סון מיד אחר כך הבקיע משחק חמישי ברציפות נגד ליברפול, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. "לפחות היום נראינו הרבה יותר דומים לעצמנו בכל מה שנוגע לכדורגל. אפילו במחצית הראשונה נראינו כמו שאנחנו מצפים מעצמנו", אמר אהג' פוסטקוגלו המאוכזב שהפסיד את כל ארבעת המשחקים האחרונים.

"לליברפול יש התקפה קטלנית והיא ידעה להעניש אותנו על כל טעות", הוסיף האוסטרלי שמתמודד עם פציעות רבות בחלק ההגנתי וראה את אמרסון רויאל בהופעת אימים – בירידה למחצית השוער ג'וליאלמו הפריד בין הברזילאי לבין כריסטיאן רומרו שזעם על יכולת המגן – "אז כן, ב-4:0 ידענו שיש לנו הר לטפס עליו ואני שמח שסיימנו את המשחק בצורה חזקה".

על התקרית בה ויקאריו הפריד בכוח בין אמרסון רויאל לרומרו, אמר: "זה מראה שאכפת לשחקנים, שכואב להם. אף אחד לא שמח מהסיטואציה שנוצרה והם כולם רוצים להשתפר ולהיראות טוב יותר, כך שאין בעיה עם מה שקרה כל עוד הדברים נעשו בצורה בונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי