הסוף לטעויות? "מצלמת השופט" תערוך בכורה רשמית בפרמיירליג

play
דניאל שלאגר שופט כדורגל גרמני עם מצלמת שופט | GettyImages
העונה האומללה נמשכת. צפו: רק 1:1 למנצ'סטר יונייטד מול ברנלי החלשה 02:18

אחרי השימוש המוצלח בגרמניה, גם באנגליה יחלו כחלק מההתקדמות הטכנולוגית בכדורגל לתעד את המשחקים דרך "עיני השופטים" כבר במשחק בין קריסטל פאלאס למנצ'סטר יונייטד הערב (22:00, ספורט1). צפו בתיעוד מהבונדסליגה

(גודל טקסט)

כחלק מההתקדמות הטכנולוגית של שופטי הכדורגל בעולם, ואחרי כניסת שופטי המסך, טכנולוגיית קו השער והמצלמות המסייעות למפות כל אירוע ובעיקר את מערכת הנבדל החדשה שתתחיל בעונה הבאה בפרמיירליג, בסוף חודש פברואר נעשה שימוש ראשון בטכנולוגיית "מצלמת השופט". בשונה מהמצלמות אשר ניסו בפעמים הקודמות, אשר היו גדולות ועל החזה של השופט, המצלמה בעלת מיקרופון על מנת לקלוט את הדיבורים בין השחקנים לשופט במהלך המשחק, ועם מצלמה שמתעדת את כל האירועים במהלך 90 הדקות.

הערב (שני, 22:00, ספורט2), הטכנולוגיה מגיעה בפעם הראשונה גם לפרמיירליג כשג'ארד ג'ילט ינהל את המשחק בין קריסטל פאלאס למנצ'סטר יונייטד עם מצלמת השופט. בליגה האנגלית רואים בהתקדמות הטכנולוגית שתתקדם גם במשך העונה הבאה כהכרחית לשינויים בכדורגל העולמי, אך דווקא מהאירועים שיצולמו במשחק הערב, לא יעשה שימוש לטלוויזיה. במקום לשדר בשידור ישיר את המתרחש דרך מצלמה נוספת של השופט, בפרמיירליג ישתמשו בחומרים שנאספו לצורך ניתוח החלטות השופט, המשחק וקידום הטכנולוגיה בעתיד.

בבונדסליגה הגרמנית מתכננים לקדם גם את השימוש במצלמות אלה, עם סרט דוקומנטרי שהסביר את התהליך ומציג את השימוש את מצלמת השופט בסיוע שופטי המסך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי