מאמן טוטנהאם התעמת עם אוהדים שחגגו הפסד: "היסודות פה רעועים"

play
התרגז מהאווירה. פוסטקוגלו | GettyImages
צפו: אורטגה עצר את סון עם הצלת העונה, צמד של הולאנד קירב את סיטי לתואר 06:43

צפו בתקרית: אוהדי טוטנהאם שמחו להפסיד לסיטי כדי שארסנל לא תזכה באליפות, המאמן נזף בהם ורומז לגישה לוזרית: "ביומיים האחרונים הבנתי דברים על המועדון"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

מעולם לא הייתה קבוצה בכדורגל האנגלי שזכתה בארבע אליפויות רצופות, אבל כעת כבר אפשר להצהיר שזה כנראה יקרה בשבוע הבא. מנצ'סטר סיטי לא הצליחה לנצח את טוטנהאם בחוץ במסגרת הליגה כמעט שש שנים, עד שאתמול (שלישי) גברה עליה 0:2, שבה למקום הראשון ואם תנצח ביום ראשון את ווסטהאם תבטיח את האליפות העשירית בתולדותיה וכאמור הרביעית ברציפות, הישג שאף אחת לא השיגה מעולם.

בסיום מאמן טוטנהאם אנג' פוסטקוגלו לא הסתיר את אכזבתו מההפסד ששולח את התרנגולים לליגה האירופית בעונה הבאה ואמר על האווירה שהייתה הערב באצטדיון לאור רצון האוהדים שארסנל לא תזכה באליפות: "זו לא הייתה האווירה הרגילה שיש לנו במשחקי הבית. זה מה שיש. ב-48 השעות האחרונות הבנתי שהיסודות של המועדון די שבריריים, בתוך המועדון ומחוצה לו". פוסטקוגלו אף נראה מתעמת עם אוהדים בקהל, כשגער באחד: "בעד מי אתה?!".

אנג' פוסטקוגלו, מאמן טוטנהאם
התרגז מהאווירה. פוסטקוגלו | GettyImages

ארלינג הולאנג חגג צמד והעלה את מאזנו ל-27 שערי פרמיירליג העונה – בעונה שבה הוא ספג לא מעט ביקורות על יכולתו – אבל גיבור המשחק היה השוער סטפן אורטגה. הוא עלה מהספסל בדקה ה-69 כדי להחליף את אדרסון הברזילאי שנפגע בראשו וסיפק שלוש הצלות אדירות שמנעו מטוטנהאם להשוות. התרנגולים היו זקוקים לשלוש נקודות כדי לשמור על סיכוי להעפיל לליגת האלופות, אוהדי הקבוצה שמחו מההפסד – אמנם אסטון וילה הבטיחה את השתתפותה בליגת האלופות על חשבונם, אבל הם מבחינתם לפחות "דאגו" לכך שארסנל לא תזכה באליפות ראשונה מאז 2004 בזכותם.

גם הקפטן קייל ווקר התייצב מול המצלמות אחרי המשחק וכאשר נשאל על הנפצים והזיקוקים שירו אוהדי ארסנל מחוץ לבית המלון שלהם בלילה לפני המשחק בניסיון להפריע להם, עקץ: "היה לי קשה לישון בלילה, בקושי ישנתי. אחר כך הגענו לבית המלון ושמענו שאוהדי ארסנל ניסו בלילה להפריע לנו, אבל הם פספסו אותנו כי לא היינו שם", אמר וצחק בקול.

עוד אמר על המשחק: "זה היה משחק טוב מאוד עם מצבים גדולים לשתי הקבוצות. אני מאוכזב כמובן כי נענשנו על הטעויות שלנו, אבל הגענו למצבים והיינו צריכים להבקיע. סון הגיע להזדמנות מצוינת שהוא בדרך כלל מבקיע ממנה, כך גם קולוסבסקי".

במהלך המשחק נראו אוהדים רבים של טוטנהאם "חוגגים" את ההפסד ומתגרים בגלוי בארסנל. לפני המשחק פוסטקוגלו דחה את הטענה שאוהדי הקבוצה שלו ירצו בהפסד, לאור העובדה שניצחון היה שומר על סיכויי טוטנהאם להעפיל לליגת האלופות. אבל אחרי שהפסיד לסיטי באווירה מאופקת, פוסטקוגלו יצא בביקורת.

"אני חושב ש-48 השעות האחרונות גילו לי שהיסודות שבריריים למדי", אמר. "זה רק מה שאני חושב. אני רק חושב ש-48 השעות האחרונות גילו לי לא מעט. זה בסדר. זה רק אומר שאני צריך לחזור ללוח השרטוטים עם כמה דברים".

כשנשאל אם הוא מתכוון לנעשה בתוך המועדון או מחוצה לו, ענה פוסטקוגלו: "בחוץ, בפנים, בכל מקום. זה היה תרגיל מעניין. זה רק התצפיות שלי.

"אני לא הולך להגיד [אם זה השחקנים], כי זה בשבילי. אני זה שצריך לעשות את זה. אתם יכולים להעריך בעצמכם מה קרה. אני מבין. כנראה קראתי לא נכון את המצב לגבי מה שאני חושב שחשוב במאמץ שלך להפוך לצוות מנצח, אבל זה בסדר. בגלל זה אני כאן".

לאחר מכן נשאל פוסטקוגלו אם הוא מתכוון להתמקדות מיותרת ביריבות עם ארסנל, והוא אמר: "אני פשוט לא מעוניין, חבר. אולי אני לא בענייינים, אבל פשוט לא אכפת לי, אני פשוט רוצה לנצח אני רוצה להצליח במועדון הכדורגל הזה, זו הסיבה שהביאו אותי.

"אז אנשים אחרים, איך הם רוצים להרגיש, ומה סדרי העדיפויות שלהם, לא מעניינים אותי. אני יודע מה חשוב – לבנות קבוצה מנצחת, בזה אני צריך להתרכז. אני כבר יודע מה אני רוצה לעשות, אני רק צריך לעשות כמה התאמות איך אני עושה את זה".

המאמן הודה שהאווירה בתוך האצטדיון הייתה יוצאת דופן, והוסיף שבהחלט יש לה השפעה על השחקנים. "זה מה שזה. אני לא יכול להכתיב מה אנשים עושים", אמר פוסטקוגלו. "מותר להם להתבטא איך שהם רוצים. אבל כן, כשיש לנו שערי ניצחון מאוחרים במשחקים זה בגלל שהקהל עזר לנו".

עוד באותו נושא: אנג' פוסטקוגלו, טוטנהאם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי