הצרפתים של צ'לסי זעמו, אנסו פרננדס התנצל על השיר הגזעני

play
ווסלי פופאנה (מימין), אנסו פרננדס שחקני צ'לסי מול דמראיי גריי שחקן אברטון | GettyImages, GLYN KIRK/AFP
ואז הגיע לאוטרו: צפו בארגנטינה מנצחת את קולומביה 0:1 וזוכה בקופה אמריק 05:54

פופאנה תקף את חברו לקבוצה בעקבות השיר הפוגעני באוטובוס של נבחרת ארגנטינה, אחרים הסירו עוקב, הקשר: "זה לא משקף את מי שאני"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי פתחה בחקירה והליך משמעותי בתוך המועדון בעקבות הסרטון שפרסם קשרה אנסו פרננדס ברשתות החברתיות, בו הוא וחבריו מנבחרת ארגנטינה שרים פזמון גזעני וטרנסופובי באוטובוס הקבוצתי, לאחר הניצחון על קולומביה בגמר קופה אמריקה והזכייה ה-16 בתואר היבשתי. ההודעה הגיעה לאחר שאמש (שלישי) גינה הבלם הצרפתי ווסלי פופאנה את הקליפ וצייץ: "הכדורגל ב-2024 – גזענות חסרת עכבות".

פופאנה, מאלו גוסטו ואקסל דיסאסי, שלושה מתוך ששת שחקניה הצרפתים של צ'לסי, גם הסירו עוקב מפרננדס באינסטגרם. מנגד, החלוץ הסנגלי של הבלוז, ניקולאס ג'קסון, יצא להגנת פרננדס כשפרסם בסטורי שתי תמונות: האחת שלו עם הארגנטינאי באימון, והשנייה של פרננדס עם אוהד שחום עור.

בשעות הלילה התנצל הקשר וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אני מצטער על הסרטון שפרסמתי מהחגיגות. הסרטון כולל שפה מאוד פוגענית ואין תירוץ למילים הללו. אני מתנגד לאפליה מכל סוג ומתנצל שנקלעתי לאופוריה הזו אחרי חגיגות הזכייה שלנו. הסרטון והרגע הזה לא משקפים את האמונות שלי או את מי שאני. אני מתנצל מעומק לבי".

ההתאחדות הצרפתית גינתה בחריפות בהודעה רשמית, אך לא הסתפקה בזה וגם הגישה תלונה לפיפ"א וכן תביעה נגד ההתאחדות הארגנטינאית.

השיר המדובר התפרסם והתקבל בגינויים חריפים מעט לפני מונדיאל 2022, אחרי שאוהדים ארגנטינאים השמיעו אותו בשידור חי לטלוויזיה. פרננדס, ששידר לייב באינסטגרם שלו, מיהר לסגור את השידור ברגע שהוא וחבריו החלו לשיר את השיר המדובר. אפילו ניתן לשמוע את אחד השחקנים לידו קורא לו לעצור את השידור החי, מתוך הבנה שתיעוד כזה יעורר סערה ולא כדאי שיהיה לו זכר ברשתות, אבל בכל זאת נשמעו המילים הראשונות בשיר (החלק הלא גזעני) לפני שהסרטון נחתך. פרננדס מחק את ההקלטה מהאינסטגרם.

מילות השיר:

"הקשיבו, הפיצו את הבשורה הם משחקים בצרפת, אבל כולם מאנגולה כולם 'מנשנשים' טרנסקסואלים כמו אמבפה הגיי אמא שלהם מניגריה, אבא מקמרון אבל בדרכון כתוב להם: 'אזרחות – צרפתית'".

עוד באותו נושא: אנסו פרננדס, צ'לסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי