בשל התבטאויות נגד ישראל: פרשני "סקיי" הורידו את תגי המחאה

ג'יימי קראגר | Peter Powell/Pool via Getty Images

לאחר שכלל הרשת הביעו תמיכה מלאה ב"חיי שחורים חשובים", ג'יימי רדנאפ ופטריס אברה הופיעו לשידור האחרון ללא אות ההזדהות, זאת לאחר ציוצים אלימים של מארגני המחאה: "הפוליטקאים בבריטניה נעמדים לצד הציונים"

(גודל טקסט)

מאז שחזרה הליגה האנגלית וכל מה שסובב אותה, כוכב העבר ופרשני רשת "סקיי" האנגלית הופיעו בכל שידור עם תגית על בגדיהם ועליה היה רשום "חיי שחורים חשובים" כאות הזדהות עם המחאה הגדולה שהתחילה בארצות הברית עקב רציחתו של ג'ורג' פלויד.

אולם, כבר במשחק אמש (שלישי) של מנצ'סטר יונייטד נגד ברייטון הופיעו ג'יימס רדנאפ ופטריס אברה ללא התגים המדוברים. לפי הפרסומים בתקשורת המקומית, הסיבה שאותם פרשנים בחרו שלא לענוד את אות ההזדהות עם המחאה היא של התבטאויות נגד מדינת ישראל מצד מארגני המחאה בבריטניה.

ביום שבת האחרון פורסם בעמוד הטוויטר של המחאה ציוץ עם כוונת אנטישמיות: "ישראל מתקדמת לעבר סיפוח של הגדה המערבית, והפוליטקאים בבריטניה נעמדים לצד הציונים ולצד המרדף הקולוניאליסטי של ישראל – ואנחנו נעמדים לצד חברינו הפלסטינאים. שחררו את פלסטין".

הציוץ נגד ישראל | Twitter

בנוסף לציוץ השנוי במחלוקת, הארגון קרא גם "לנער את המשטרה" בבריטניה ועודד יציאה לרחובות על מנת לבצע פעולות אלימות. בגופי התקשורת הגדולים בממלכה, כמו גם ראשי הפרמיירליג ישנם מספר גורמים הקוראים להפסיק את התמיכה בארגון השנוי במחלוקת ולהמשיך במחאה ללא גזענות ואפליה.

ג'ו ווילוק | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי