אלופה גאה: ליברפול חזרה לאנפילד עם 0:2 על אסטון וילה

לראשונה מאז הזכייה בתואר, "המייטי רדס" עלו לכר הדשא הביתי ושמרו על מאזן ביתי מושלם. מאנה וג'ונס הצעיר הכריעו את המשחק עם שערים נהדרים

(גודל טקסט)

אלופה וגאה. לאחר התבוסה למנצ'סטר סיטי, ליברפול חזרה הערב (ראשון) לאנפילד בפעם הראשונה מאז שזכתה בתואר ועשתה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב – לנצח במגרשה הביתי. ה"מייטי רדס" לא הציגו את היכולת המוכרת, אבל שערים של סאדיו מאנה וקרטיס ג'ונס הצעיר דאגו שהמאזן הביתי יישאר מושלם עם 0:2 על אסטון וילה.

עוד לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה לראות שיורגן קלופ ביצע שינוי גדול ב-11 שלו כשדיבוק אוריגי קיבל את המקום בחוד במקומו של רוברטו פירמינו. מנגד, האורחת מברמינגהאם הגיעה למשחק כשהיא תקועה בקו האדום וחייבת נואשות את שלוש הנקודות.

את המחצית הראשונה במשחק אוהדי ליברפול ירצו בעיקר לשכוח, לאחר שהקבוצה לא הייתה מדויקת ואיבדה מספר רב של כדורים. פפה ריינה, לשעבר השוער המקומי באנפילד במשך שנים רבות והיום בווילה, לא נאלץ להתמודד עם הרבה מצבים מסוכנים.

סאדיו מאנה | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

היכולת הפושרת של האדומים השתפרה במחצית השנייה, ובעיקר אחרי שקלופ ביצע חילוף משולש, שעשה מהר מאוד את ההבדל. נאבי קייטה סידר למאנה את שערו ה-16 העונה, רחוק רק אחד ממוחמד סאלח, והסנגלי הוציא לאסטון וילה הרבה מאוד אוויר מהמפרשים.

על סף שריקת הסיום ליברפול חתמה את המשחק בסטייל – אנדי רוברטסון הרים כדור לקצה השני של הרחבה, סאלח הוריד עם הראש לג'ונס והאחרון כבש את שער הבכורה שלו בפרמיירליג.

הרכבים

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ו גומס, וירג'יל ואן דייק, אנדי רוברטסון (נקו וויליאמס, 94), פאביניו (ג'ורדן הנדרסון, 61), נאבי קייטה (קרטיס ג'ונס, 85), אלכס אוקסלייד-צ'מרבליין (ג'ורג'ינו ווינאלדום, 61), סאדיו מאנה, מוחמד סלאח, דיבוק אוריגי (רוברטו פירמינו, 61).

אסטון וילה: פפה ריינה, אזרי קונסה, קורטני האוז, טיירון מינגס, ניל טיילור, דוגלאס לואיז, ג'ון מקגין, אנואר אל גאזי (ז'וטה, 74), ג'ק גריליש, טרזגה (אינדיאנה וסילב, 85), קינן דיוויס (מ'בוואנה סמאטה, 74).

מהלך המשחק

למרות החזרה לבית, ליברפול לא הייתה אותה קבוצה תוקפנית כמו שהיא בפתיחת המשחק. הבעיטה הראשונה למסגרת במשחק נרשמה רק בדקה ה-33 ולטובתה של אסטון וילה, כאשר לואיז בעט ישירות לידיים של אליסון. סלאח, שבעיקר ספק הוכשל במהלך המחצית, היה רחוק מאוד מהיכולת המוכרת שלו. 0:0 במחצית.

ג'ון מקגין, סאדיו מאנה | Shaun Botterill/Getty Images
פפה ריינה | Carl Recine/Pool via Getty Images

המחצית השנייה נפתחה עם שתי בעיטות מסוכנות מאוד לעבר השער של אליסון – תחילה זה היה גריליש שהשתחרר מהשמירה בדקה ה-50 וירה לשעבר, מיד אחריו זה היה אל גאזי שהגיע גם הוא למצב הבקעה אבל החמיץ. בדקה ה-60 קלופ כנראה התעצבן על היכולת של השחקנים על המגרש וביצע חילוף משולש.

סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו, ג'ורג'ינו ווינאלדום | Carl Recine/Pool via Getty Images

בדקה ה-71 ליברפול שמה סוף לדקות הרעות – התקפה מהירה הגיעה לרגליו של קייטה, שזיהה את מאנה במרכז הרחבה ומסר לו כדור נהדר, הסנגלי לא התבלבל וסיים בנגיעה אחת קטלנית. בדקה ה-85 המשחק נחתם סופית – רוברסטון הרים לסלאח לקצה הרחבה, סלאח הוריד לג'ונס הצעיר שקבע 0:2 לליברפול בסיום.

שחקני ליברפול | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images
קרטיס ג'ונס, ג'ורדן הנדרסון | Carl Recine/Pool via Getty Images
יורגן קלופ | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי