יונייטד שוברת שיאים, פוגבה הצהיר: "המטרה לזכות העונה בתואר"

החבורה של סולשיאר שוב ניצחה בהפרש של שלושה שערים, גרינווד מתקרב לבסט, רוני וקיד: "הוא יכול להגיע הכי רחוק שאפשר", החמיא לו המנג'ר שבנוסף התייחס לפנדל של ברונו פרננדש. וגם: אלוף העולם מציב מטרות

(גודל טקסט)

נכון שעל הנייר מנצ'סטר יונייטד פוגשת בזו אחר זו את יריבות התחתית, אבל ניצחון בהפרש של שלושה שערים כבר נהיה עניין שבשגרה וכעת גם שיא חדש: אחרי 0:3 על שפילד יונייטד, 0:3 בברייטון ו-2:5 על בורנמות', אמש (חמישי) הגיע 0:3 בחוץ על אסטון וילה והשדים האדומים הפכו לראשונים בהיסטוריית הפרמיירליג לנצח ארבעה משחקים רצופים בהפרש של שלושה שערים ומעלה, כשהאחרונה שעשתה זאת הייתה ליברפול ב-1987.

בנוסף, הם הגדילו את רצף המשחקים ללא הפסד בכל המסגרות ל-17 והכי חשוב מבחינתם – נותרו במקום החמישי וצימקו את הפער מלסטר שבמקום הרביעי המוליך לליגת האלופות לנקודה אחת בלבד – וכל זאת אחרי עוד הופעה של מייסון גרינווד הצעיר ושל ברונו פרננדש.

באשר לפורטוגלי שהגיע בינואר מספורטינג ליסבון, בהחלט ניתן לומר שהגעתו שינתה את כל הקבוצה: אתמול הוא כבש ובישל ובכך הפך למלך הבישולים של הקבוצה העונה עם שישה בפרמיירליג ובזכות הפנדל המוצלח הוא סופר כבר שמונה שערים – ב-10 משחקים בלבד ששותף.

לעומתו, גרינווד בן ה-18 הוא שחקן תוצרת מחלקת הנוער של "השדים האדומים" והוא עם 16 כיבושים בכל המסגרות, רחוק שער אחד בלבד עד סוף העונה מוויין רוני שכבש 17 בעונת 2004/05 ומג'ורג' בסט בריאן קיד שכבשו גם הם 17 בגיל 18 – ובהחלט ניתן להמר על כך שהוא יעקוף את השלישייה הזו.

ברונו פרננדש, מייסון גרינווד | OLI SCARFF/POOL/AFP via Getty Images

סמואל לאקהרסט, עורך "מנצ'סטר איבנינג ניוז", כתב על גרינווד לאחר המשחק: "זו רק תחילת הדרך בשבילו, אבל מייסון גרינווד הוא כנראה השחקן הכי מוצלח שגדל באקדמיה של מנצ'סטר יונייטד מאז הדור של 1992".

המנג'ר אולה גונאר סולשיאר, אחד שמכיר היטב את אותו דור, נשאל על כך אחרי המשחק: "אני מנסה לעזור למייסון, אבל זו הכל עבודה שלו. הוא זה שצריך להופיע באימונים, במשחקים, לחיות חיים ספורטיביים. זה הכל תלוי בו, הוא יכול להגיע הכי רחוק. כמה רחוק הוא יכול להגיע? מאוד רחוק. הוא רק בן 18 והוא עוד ישתפר, הוא אוהב כדורגל והוא שחקן מטבעו. אבא שלו הראה לי תמונה שלי ושלו כשהוא היה שחקן בן 7 באקדמיה שלנו".

סולשיאר גם נשאל על שיא הניצחונות הרצופים ששברה קבוצתו ואמר: "היינו צריכים לנצח בכל ארבעת המשחקים הללו בהפרש של חמישה שערים".

המנג'ר גם נשאל על הפנדל שכבש ברונו פרננדש, שהיה נראה כמו עבירת תוקף ולמרות זאת ה-VAR לא התערב: "אני חושב שזה פנדל. אם אתה מתקל אותי, אין לי ברירה אלא לקפוץ ולנחות עלייך, לכן אני חושב שזו עבירה".

פנדל או עבירת תוקף? ברונו פרננדש
פנדל או עבירת תוקף? ברונו פרננדש | OLI SCARFF/POOL/AFP via Getty Images

נושא נוסף שהיה על הפרק לאחר המשחק היה עתידו של פול פוגבה, שלפי הדיווחים מתנהלים איתו מגעים ראשוניים להארכת החוזה. כידוע, פוגבה כבר דרש לעזוב ואף הצהיר על כך בקיץ שעבר, אלא שבחודשים האחרונים, מאז הגעת ברונו פרננדש והשינוי הניכר שעוברת הקבוצה, נראה שגם הוא מאושר ומבין שביתו הוא במנצ'סטר.

סולשיאר אמר על פוגבה, שכבש אתמול את שערו הראשון העונה: "הוא משתפר ממשחק למשחק, אחרי שהיה כל כך הרבה זמן מחוץ למגרש. אפשר לראות שהוא מאוד נהנה וכמובן שאנחנו בקשר איתו. אמרתי בעבר לא פעם שאני חושב שהוא שחקן נהדר, אישיות נהדרת. אחד הקשרים הכי טובים בעולם".

פוגבה עצמו סירב להתייחס לעתידו, אולם הצהיר: "לא זכינו באליפות וזו המטרה. לא זכינו בשום דבר השנה ולכן זה ברור שאנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה ולהשתפר. אנחנו צריכים להמשיך ככה, אנחנו מנצ'סטר יונייטד, מועדון גדול שתמיד שואף להשתפר ולזכות בתארים. אני שמח שהבקעתי היום, אני ממשיך להתמקד בעצמי אחרי הפציעה הארוכה ועוד רוצה לזכות בשתי המטרות שנשארו לנו – הגביע האנגלי והליגה האירופית".

פוגבה גם הוא נשאל על גרינווד והחמיא: "אני כל כך אוהב לראות את הילד הזה מתאמן ומשחק. אמשיך לדחוף אותו כדי שיגיע לרמות הכי גבוהות שאפשר. הוא יכול לעשות עוד הרבה יותר ממה שאתם רואים, כל מה שהוא עושה עכשיו זה נטו הכישרון שלו והוא מוכיח שהוא ראוי לשחק בקבוצה".

פול פוגבה
פול פוגבה | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי