מוריניו לקראת ארסנל: "מאמין שנזכה בתארים ללא השקעת עתק בקיץ"

לונדון לוהטת לקראת הדרבי שיהיה קרב ישיר על אירופה (ראשון, 18:30, ספורט1). המאמן בונה על הרקורד של קיין, דלה עלי בספק. ארטטה פרגן: "הוא מביא משהו מיוחד לקבוצות שלו". אוזיל ייעדר

(גודל טקסט)

בליגה האנגלית כבר מתחילים להריח את סיום העונה. בעוד מאבק האליפות למעשה הוכרע עוד לפני פגרת הקורונה, הרי שהמלחמה על המקום באירופה פשוט לוהטת ומותחת. המחזור ה-35 באנגליה שמתחיל היום (שבת) ימשיך גם מחר (ראשון) עם ארבעה משחקים נוספים, ובמוקד: הדרבי של לונדון, טוטנהאם התשיעית בטבלה תארח את ארסנל השמינית (18:30, ספורט1).

טוטנהאם – ארסנל (18:30, ספורט1)

הדרבי התחמם כבר לפני כשבוע כאשר התותחנים הקניטו את הספרס וז'וזה מוריניו לא נשאר חייב. כרגע כשיש 12 נקודות בקופה, השתיים מבינות שיהיה קשה מאוד לתפוס את מנצ'סטר יונייטד החמישית ולהגיע למקום המוליך לליגת האלופות, והפוקוס מופנה אל עבר הליגה האירופית. במחזור הרביעי העונה נפרדו הקבוצות בתיקו 2:2 מרתק כאשר התרנגולים הובילו 0:2 משערים של כריסטיאן אריקסן והארי קיין אולם אלכסנדר לקאזט ופייר-אמריק אובמיאנג השוו.

טוטנהאם מגיעה למשחק אחרי תיקו מאכזב נגד בורנמות' ומאז חזרת הליגה אגרה שמונה נקודות בלבד מתוך 15. מוריניו ייחסר את אריק דייר המורחק בעוד דלה עלי נמצא בספק. לוקאס מורה וסון-הונג מיון צפויים לשוב ל-11. הארי קיין יכול להפוך למלך שערי הדרבי אם ימצא את הרשת פעם נוספת. כרגע יש לו עשרה שערים.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, מוריניו התייחס לעתיד המועדון והצהיר שהוא בטוח שהוא מסוגל לזכות בתארים עם הקבוצה מבלי השקעה כספית גדולה בקיץ והשתמש ביורגן קלופ כדוגמא לכיסוי התוצאות הבינוניות שלו: "כמה זמן לקח ליורגן וליברפול להצליח? ארבע שנים, ארבע עונות. הוא קנה את אחד השוערים הטובים בעולם, את אחד הבלמים הטובים בעולם וכן הלאה וכן הלאה. אני ממוקד בחוזה לשלוש שנים. אני מאמין שנזכה בתארים. אשמח להישאר כאן שלוש שנים ולהשלים את התהליך. אני עובד המועדון ולא חושב על עצמי. אני אופטימי כי אני מתחיל לעבוד מהיום הראשון. אנחנו נעשה כמה שינויים בסגל אבל לא מהפכה אדירה כפי שהמועדון עשה בקיץ האחרון.

| Catherine Ivill/Getty Images

המשך העונה: "היה לנו קשה לדבר על התפתחות, על יעדים, זו עונה לא ברורה. זה ממש מוזר אבל יש לנו ארבעה משחקים שהם הכל, 12 נקודות, והכי טוב שאנחנו פותחים את המלחמה הזו בדרבי, זה משחק חשוב שמסמל הרבה לאוהדים".

העונה הבאה: "אני משוכנע שהיא תהיה טובה יותר ולא מלאה בכל כך הרבה פרקים שליליים כמו זו. יש הרבה סיבות להאמין שזה יהיה שונה. אני חושב שזה עוול לבקר את המועדון ולשכוח שיש לו את האצטדיון הטוב בעולם, מגרש האימונים הטוב בעולם וגם השקעה של 100 מיליון ליש"ט בקיץ".

ארסנל אמנם החמיצה ניצחון רביעי ברציפות כשספגה שער שוויון מאוחר מג'יימי וארדי ולסטר אך היא בכושר טוב עם עשר נקודות מ-12 האחרונות. הקבוצה של מיקל ארטטה תצטרך לחלק את הכוחות שכן כעבור שלושה ימים היא תפגוש את האלופה ליברפול. התותחנים נמצאים כרגע במקום המוליך לליגה האירופית והם ניצחו בכל שלושת משחקי החוץ האחרונים שלהם.

מסוט אוזיל ייעדר בשל פציעה, אדי נכתיה מושעה. אמיליו מרטינס ימשיך למלא את מקומו של ברנד לנו הפצוע בין הקורות. בוקאיו סאקה צפוי להמשיך בהתקפה לצד לקאזט ואובמיאנג. אגב, האחרון היה מעורב בארבעה שערים בשלושת הדרבים האחרונים נגד הספרס.

| Shaun Botterill/Getty Images

ארטטה החמיא למוריניו: "היו לטוטנהאם הרבה עליות ומורדות אבל אפשר לראות בבירור מה מוריניו רוצה להביא למועדון. הוא מוסיף אנרגיה ותנופה ורעיונות ברורים. הוא דואג לנצח ולנצח בכל מועדון. הוא הגיע בתזמון מוזר ושונה מאשר לבנות מועדון בפרויקט חדש בקיץ. הוא יצליח, בוודאות. יקח לו זמן אך הוא יעשה את זה. יש לו דרך משחק מאוד ברורה. היו להם הרבה פציעות ועל כן נמנע ממנו הצ'אנס להשיג עקביות אבל לכן הביאו אותו".

ההכנות של ארסנל למשחק: "אני חושב שהדרבי שונה לחלוטין. יש לי כבוד עצום למוריניו. אנחנו רוצים ללכת ולנצח שם. נצטרך להציג משחק מעולה. אתה אף פעם לא יודע מה יכול לקרות בדרבי כי תשוקה ורגשות מתערבבים עם הטקטיקה. המשחק יכול להתחיל בצורה מבוקרת ואז לעבור שינוי גדול".

בורנמות' – לסטר (21:00)

הקבוצה של ברנדן רוג'רס נמצאת בנסיגה גדולה, עם ניצחון בודד מאז חידוש הליגה האנגלית לאחר הקורונה. לסטר לא ניצחה כבר שישה משחקי חוץ רצופים (מאז הראשון בינואר נגד ניוקאסל) וכדי להיות שקטה בהבטחת המקום בליגת האלופות עליה לעשות זאת נגד היריבה שמתחת לקו האדום. בן צ'ילוול וג'יימס מדיסון נמצאים בספק לקראת המשחק.

וארדי מונע הפסד נגד ארסנל. לסטר רוצה לנצח בחוץ | Shaun Botterill/Getty Images

במשחקים נוספים: וולבס – אברטון (14:00), אסטון וילה – קריסטל פאלאס (16:15)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי