יותר ממיליארד יורו: הפלופים הגדולים של יונייטד בעשור האחרון

אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס | AFP

בתקשורת האנגלית דירגו את עשר ההחתמות הגרועות ביותר של השדים האדומים מאז 2010. די מריה ופלקאו בפנים, מי במקום הראשון?

(גודל טקסט)

מעטים המועדונים שהוציאו כסף על העברות בעשור האחרון כמו מנצ'סטר יונייטד. מאז 2010, השדים האדומים ביזבזו יותר ממיליארד יורו על החתמת שחקנים חדשים, בעיקר אחרי עזיבתו של אלכס פרגוסון.

אמנם המועדון נמצא עכשיו בתקופה טובה ועם אופק ורוד, אך כמה מהם היו פלופים של ממש. בתקשורת האנגלית דירגו היום (ראשון) את עשר ההחתמות הגרועות ביותר של יונייטד בעשור האחרון. הרשימה לפניכם.

1. בבה
הפורטוגלי, שכיכב במונדיאל ההומלסים, הוא ללא ספק אחת ההחתמות הביזאריות ביותר שביצעו השדים האדומים. הוא הצטרף בתחילת עונת 2010/11, רשם שתי הופעות ליגה בלבד והושאל. בימים אלו משחק בראיו וייקאנו.

בבה | Luke Walker/Gallo Images/Getty Images

2. ממפיס דפאי
כוכב נבחרת הולנד וליון בימים אלו הובא ליונייטד בתחילת עונת 2015/16 כדי להיות הכוכב הבא של הקבוצה. בפועל, הוא לא הצליח ואחרי עונה וחצי נמכר לליון, שם הוא פורח מאז. כנראה שמה שהיה חסר במועדון הוא סבלנות, אך בשנים אלו זה לא דבר שהיה יותר מדי קיים אצל השדים האדומים.

3. אנחל די מריה
75 מיליון יורו שילמה יונייטד עבור הארגנטינאי, שעזב אחרי עונת אחד בלבד לפריז סן ז'רמן. הוא הגיע אחרי תקופה טובה מאוד בריאל מדריד והיה מצוין במשחקיו הראשונים באדום, אך לא הצליח להשתלב למרות כל הציפיות הגדולות. לפחות הקבוצה הצליחה לא להפסיד עליו יותר מדי ומכרה אותו ב-63 מיליון יורו לאלופת צרפת.

4. רדאמל פלקאו
השדים האדומים הימרו על החלוץ הקולומביאני אחרי פציעה קשה במיוחד שחווה במונאקו והשאילו אותו לעונה מהקבוצה מהנסיכות תמורת כשמונה מיליון יורו. השחקן, שמשחק בימים אלו בגלאסטראיי, היה נראה כמו הצל של עצמו בעונה היחידה שלו ביונייטד ומאז חווה מספר שנים פחות טובות אחרי שכיכב אצל אתלטיקו מדריד לפני כן.

די מריה. בקרוב ילבש חולצה אחרת?
די מריה | צילום: Gettyimages

5. שינג'י קגאווה
אוהדי יונייטד התרגשו מאוד מהצטרפות היפני בקיץ 2012 אחרי שכיכב בדורטמונד. השחקן לא הצליח להשפיע על הקבוצה כמו שעשה בבונדסליגה, ומאותו מעבר הקריירה שלו דעכה ודעכה ועד ימים אלו הוא לא הצליח לחזור להיות אותו שחקן שזכה עם הצהובים-שחורים באליפות גרמניה. בימים אלו משחק בסראגוסה מהליגה הספרדית השנייה.

6. הנריק מחיטריאן
בדומה לקגאווה, גם הארמני הגיע מדורטמונד ליונייטד עם הרבה ציפיות בתחילת עונת 2016/17. הוא שיחק אצל השדים האדומים תחת ז'וזה מוריניו ולא הזכיר את השחקן שבעונה שלפני כן סיפק 11 שערים ו-15 בישולים ב-31 הופעות בליגה הגרמנית, וגם הוא מאז כבר לא מככב כבעבר. לאחר מכן הוא עבר לארסנל (גם שם לא היה במיטבו) ובימים אלו הוא מושאל לרומא, שמעוניינת להפוך את העברתו לקבועה.

7. מרקוס רוחו
הארגנטינאי הגיע אחרי מונדיאל מוצלח יחד על האלביסלסטה בקיץ 2014, אך לא הצליח לשדרג את הקו האחורי של השדים האדומים. הוא עדיין שייך ליונייטד, אך את חצי העונה האחרונה העביר כמושאל באסטודיאנטס והוא נחשב לאחד מסמלי הבינוניות של הקבוצה בשנים האחרונות.

הנריק מחיטריאן
הנריק מחיטריאן | Gettyimages

8. אלכסיס סאנצ'ס
אנחנו הופתענו מהדירוג של הצ'יליאני "רק" במקום השמיני, כשרבים מחשיבים אותו אולי להחתמה הגרועה בתולדות הפרמיירליג. השחקן שהיה הלב והנשמה של ארסנל במשך שלוש וחצי שנים התפתה להצעת ענק מיונייטד עם שכר עצום, אך מעולם לא נראה שוב כמו אותו כוכב שהיה אצל התותחנים. בתחילת העונה הוא הושאל לאינטר וגם שם לא הצליח לחזור לעצמו, כשלצערם של השדים האדומים – יש לו חוזה לעוד שנתיים נוספות. בתקופתו בנראזורי יונייטד משלמת קרוב ל-200 אלף ליש"ט בשבוע (מחצית משכרו השבועי) כדי שלא ישחק אצלה. ללא ספק, פלופ ענק.

9. מורגן שניידרלין
הצרפתי היה נראה כמו אחד הקשרים האחורים הטובים בפרמיירליג כששיחק בסאות'המפטון והוא נקנה על ידי יונייטד בתחילת עונת 2015/16 תמורת 35 מיליון יורו. הוא לא הצליח להשתלב ולהרשים, ובינואר 2017 עזב לאברטון. לפני מספר ימים חתם בניס וישחק עבורה בעונה הבאה.

10. בסטיאן שוויינשטייגר
התקווה הייתה שהשחקן שזכה עם גרמניה במונדיאל ועם באיירן מינכן בליגת האלופות יוכל לבצע פריחה מאוחרת באולד טראפורד תחת מאמנו לשעבר, לואי ואן חאל. הוא הצטרף לשדים האדומים בתחילת עונת 2015/16 בגיל 31 תמורת 20 מיליון יורו, אך סבל מלא מעט פציעות ולא הצליח לקחת את יונייטד קדימה. במרץ 2017 הצטרף לשיקאגו פייר מה-MLS ופרש ממשחק פעיל באוקטובר 2019.

בסטיאן שוויינשטייגר | Gareth Copley/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי