התחפשה לארסנל: ליברפול הפסידה 2:1 באמירויות אחרי מופע אימים הגנתי

האלופה הובילה משער של מאנה (20), אך טעויות ענק של ואן דייק ואליסון אפשרו ללקאזט (32) ונלסון (44) להפוך. הקבוצה של קלופ כבר לא תשבור את שיא הנקודות והניצחונות

קבוצות: ארסנל ליברפול
(גודל טקסט)

איזה ערב מאכזב לליברפול. אלופת אנגליה נכנעה היום (רביעי) 2:1 לארסנל במסגרת המחזור ה-36 של הפרמיירליג בתום תצוגת אימים הגנתית והפסידה בפעם השלישית העונה בליגה. ממש אפשר להגיד שהקבוצה של יורגן קלופ "התחפשה" לתותחנים, כשסידרה לה שני מצבים בזכות שתי טעויות ענק של וירג'יל ואן דייק והשוער אליסון, כי מעבר לזה הם לא הצליחו כמעט לאיים על השער – והם כבשו פעמיים בשלוש בעיטות לשער בכל המשחק (!).

בכך, המייטי רדס כבר לא יוכלו לשבור שני שיאים שהם מאוד רצו שיהיו רשומים על שמיהם. ראשית כל, הם כבר לא יוכלו לשבור את שיא הניצחונות בפרמיירליג, שעומד על 32 (אך יוכלו להשוות אותו). בנוסף, הם כבר לא יוכלו לשבור את שיא הנקודות – שהיה בראש סדר העדיפויות מבחינתם אחרי הזכייה הרשמית בתואר. באמתחתם כרגע 93 נקודות, כשהשיא של מנצ'סטר סיטי מ-2017/18 עומד על 100 נקודות.

מן העבר השני, הקבוצה של מיקל ארטטה התאוששה מההפסד 2:1 לטוטנהאם במחזור הקודם וטיפסה למקום התשיעי בטבלה, כשהיא רחוקה שלוש נקודות מוולבס מהמקום השישי – שמוביל לליגה האירופית. מלבד הכרטיס לאירופה דרך הליגה, ארסנל יכולה לזכות בו גם דרך הגביע, אך מחכה לה מפגש קשה במיוחד ביום שבת בחצי הגמר – מול מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה (21:35, שידור ישיר בספורט1).

שחקני ארסנל חוגגים | Glyn Kirk/Pool via Getty Images

אחרי פתיחה יחסית מנומנמת, ליברפול עלתה ל-0:1 בהתקפה המסודרת הראשונה של בדקה ה-20. זה היה נראה קל מאוד וכאילו שברגע אחד היא החליטה ללחוץ על כפתור ולעלות הילוך. רוברטו פירמינו מצא בכדור עומק את אנדרו רוברטסון, שהעביר כדור רוחב שטוח לסאדיו מאנה שהמשיך לרשת וחתם מהלך קבוצתי נהדר עם כיבוש.

ארסנל כלל לא הצליחה לאיים על השער של אליסון. אמנם בדקות הפתיחה היא מנעה מהקבוצה של יורגן קלופ להגיע למצבים, אך לאחר הכיבוש כבר היה להם הרבה יותר קל לייצר איומים. ואז, משום מקום, בדקה ה-32, התותחנים השוו ל-1:1. וירג'יל ואן דייק התחפש לדויד לואיז (שרשם את אחד ממשחקיו הטובים העונה) וביצע טעות נדירה, כשהחזיר בצורה רעה את הכדור לעבר השוער אליסון. אלכסנדר לקאזט הקדים אותו, חלף על פניו וגלגל לרשת.

לא ברור מה עבר על ההגנה של ליברפול, שהמשיכה לחלק מתנות. בדקה ה-44 ארסנל ביצע מהפך ועלתה ל-1:2 אחרי שגיאה גדולה של אליסון. השוער הברזילאי ניסה למסור לרוברטסון, אך המסירה שלו הייתה חלשה מאוד ולקאזט חטף את הכדור. החלוץ הצרפתי העביר כדור רוחב לרייס נלסון, שהמשיך לרשת ועורר את העצבים של קלופ.

במחצית השנייה ליברפול הפעילה לחץ גדול במטרה להשיג את השוויון, הגיעה למספר מצבים, אך הגנת ארסנל הייתה צפופה מאוד והתמודדה היטב. דווקא לקראת הסיום הקצב ירד, למרות שהמייטי רדס שלטו לחלוטין בנעשה על כר הדשא. גם אחרי חמש דקות של תוספת הזמן התוצאה נותרה בעינה, והאלופה ירדה מאוכזבת לחדרי ההלבשה באצטדיון האמירויות.

יורגן קלופ | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images
מיקל ארטטה | PAUL CHILDS/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

ארסנל: דמיאן מרטינז, סדריס סוארס (איינסלי מייטלנד-ניילס, 76), רוב הולדינג, דויד לואיז, קירן טירני, בוקאיו סאקה (סיאד קולאשינץ, 85), גרניט ג'אקה, לוקאס טוריירה (דני סבאיוס, 57), רייס נלסון (ג'ו ווילוק, 58), ניקולא פפה, אלכסנדר לקאזט (פייר-אמריק אובמיאנג, 57).

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'ורג'יניו ויינאלדום (שרדאן שאקירי, 83), אלכס אוקסלייד צ'מברליין (נאבי קייטה, 61), מוחמד סלאח (דיבוק אוריגי, 83), סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (טאקומי מינאמינו, 61).

מוחמד סלאח | הטוויטר הרשמי של ליברפול
מסדר הכבוד של ארסנל לליברפול | הטוויטר הרשמי של ליברפול

מהלך המשחק

אחרי פתיחה מנומנמת, המצב הראשון הגיע בדקה ה-12, והוא היה ביזארי במיוחד. דמיאן מרטינז, שוערה של ארסנל, החזיק את הכדור ברגל סמוך לשערו בזמן שרוברטו פירמינו לחץ עליו. מרטינז בעט כדי להרחיק, אך הכדור שלו פגע בברזילאי, ממנו טס אל הקורה והחוצה. מזל גדול לתותחנים.

ואז, בדקה ה-20, בהתקפה המסודרת הראשונה שלה, ליברפול עלתה ל-0:1. וזה היה נראה כל כך קל. רוברטו פירמינו מסר כדור עומק לאנדרו רוברטסון, שהיה בצדה השמאלי של הרחבה והעביר כדור רוחב שטוח לעבר המרכז. סאדיו מאנה הגיע לכדור ובעט מקרוב בנגיעה לרשת.

אנדרו רוברטסון חוגג עם סאדיו מאנה | PAUL CHILDS/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ליברפול חוגגים | האתר הרשמי של הפרמיירליג

בדקה ה-32 ארסנל השוותה ל-1:1 משום מקום. וירג'יל ואן דייק בטעות לא אופיינית החזיר את הכדור לעבר אליסון בצורה לא טובה, אלכסנדר לקאזט הקדים את השוער, חלף על פניו וגלגל לרשת.

אלכסנדר לקאזט עובר את אליסון | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images
גרניט ג'אקה, אלכסנדר לקאזט | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

לא ברור מה עבר על ההגנה של ליברפול, שהמשיכה לחלק מתנות ובדקה ה-44 ארסנל ביצעה מהפך ועלתה ל-1:2. האשם התורם? השוער אליסון. השוער ניסה למסור אך ביצע טעות גדולה מצא דווקא את לקאזט. הצרפתי העביר כדור רוחב לרייס נלסון, שעצר את הכדור במרכז הרחבה והמשיך בקלות לרשת.

רייס נלסון חוגג | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ארסנל חוגגים | Paul Childs/Pool via Getty Images

בדקה ה-54 ליברפול כמעט השיגה את השוויון. טרנט אלכסנדר ארנולד העביר כדור רוחב מהאגף הימני לרחבה, מוחמד סלאח השתלט, עבר את דויד לואיז ובעט, אך דמיאן מרטינז הדף לקרן. חמש דקות עברו ושוב אלכסנדר ארנולד הגביה לרחבה, הפעם ג'ורג'יניו ויינאלדום הגיע למצב נגיחה – אך הכדור שלו היה גבוה.

טרנט אלכסנדר ארנולד, בוקאיו סאקה | האתר הרשמי של הפרמיירליג

ליברפול שלטה באופן מוחלט במחצית השנייה ומוחמד סלאח הגיע למצב כיבוש טוב מאוד בדקה ה-69, אך החלוץ המצרי נגח מקרוב חלש לידיים של מרטינז.

רוברטו פירמינו, בוקאיו סאקה | הטוויטר הרשמי של ליברפול

בדקה ה-85 סאדיו מאנה קיבל כדור בצדה השמאלי של הרחבה של ארסנל, התקדם כשהוא נלחץ על ידי שני שחקנים ולבסוף בעט חלש החוצה. בדקה ה-90 ג'ו ווילוק הגיע להזדמנות טובה מן העבר השני, אך הכדור לא "התלבש" לו על הרגל והלך החוצה.

אנדרו רוברטסון | הטוויטר הרשמי של ליברפול

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי