בשבת: ארסנל תיאבק מול מנצ'סטר סיטי על מקום בגמר הגביע

קצת יותר משלוש שנים אחרי הניצחון האחרון של התותחנים על גווארדיולה, הצדדים ייפגשו בוומבלי בחצי הגמר. ארטטה ישיב להרכב את אובמיאנג, מחזיקת הגביע תעלה עם סטרלינג, מאחרז ודה בריינה (21:35 בספורט1)

(גודל טקסט)

המחזור ה-37 בפרמיירליג אמנם ייצא לדרך מחר (שבת), אולם רק משחק אחד ייערך ובממלכה יתמקדו דווקא במשחק חצי גמר הגביע האנגלי כאשר ארסנל תפגוש באצטדיון וומבלי את מנצ'סטר סיטי, מחזיקת הגביע הנוכחית (החל מ-21:35 בספורט1).

ארסנל שבה מ"פגרת הקורונה" עם שני הפסדים רצופים בליגה ויצאה מהמירוץ לאליפות האלופות, כשבמשחק הראשון היא חטפה שלישייה ממנצ'סטר סיטי, במפגש הראשון בין פפ גווארדיולה למי שהיה עוזרו עד אמצע העונה, מיקל ארטטה. למעשה, ארסנל הפסידה בכל שבעת המפגשים הקודמים נגד סיטי ואפילו בהפרש של שני שערים לפחות בכל משחק, אבל ניצחונה האחרון היה היה באפריל 2017, במעמד חצי גמר הגביע גם כן, אז אלכסיס סאנצ'ס עמוק בתוך ההארכה העניק לה 1:2 על הקבוצה של גווארדיולה בעונתו הראשונה בממלכה.

מאז כמובן המון השתנה ובצפון לונדון תולים תקוות רבות במנג'ר בחצי השנה האחרונה, שב-2020 לא רשם הפסד באף משחק – למעט בהארכה נגד אולימפיאקוס במסגרת הליגה האירופית – עד שהעונה הושבתה בעקבות התפרצות הנגיף. עבור ארסנל זכייה בגביע לא תהיה פיצוי על אובדן המקום בליגת האלופות, אבל כן תבטיח מקום בליגה האירופית וסממן לשיפור הניכר שעוברת הקבוצה מאז השינוי על הקווים בדצמבר.

פייר אמריק אובמיאנג, מיקל ארטטה
פייר אמריק אובמיאנג, מיקל ארטטה | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

ארטטה דיבר השבוע על הפערים העצומים שקיימים בין ארסנל למנצ'סטר סיטי וזו גם הסיבה שניצחון המפתיע על ליברפול ביום רביעי הוא העניק מנוחה לכוכב הכי גדול שלו, פייר אמריק אובמיאנג שצפוי כעת לשוב להרכב וכמוהו גם סיאד קולאסינץ, שקודראן מוסטפי ודני סבאיוס. יהיה מעיין לראות אם דויד לואיז ישחק אחרי הופעת האימים שלו לפני חודש מול סיטי וכן אם מסוט אוזיל ייכלל בסגל אחרי שלא זכה לכך בשבועות האחרונים מאז חזרת הכדורגל, לפי המנג'ר בטענת פציעה.

כמו כן, שיחת היום באנגליה סבבה בעיקר סביב ההצרה של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, שאוהדים יוכלו לחזור למגרשים באוקטובר. ארטטה דיבר התייחס לנושא במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו נואשים להחזיר את האוהדים שלנו לאצטדיון ולהשיב את הכדורגל למה שהוא היה. חשוב שהכל יקרה בסביבה בטוחה ואני מאמין שהדבר ייעשה בהדרגה. יפה שעה אחת קודם, אבל עדיין צריך להיזהר".

באשר ליריבה, בה הוא שימש כעוזר המאמן של גווארדיולה בטרם התמנה לתפקיד בארסנל: "אני יודע מה סיטי תנסה לעשות, אבל עדיין זה לא בהכרח יעזור לנו. מדובר בקבוצה עוצמתית עם המון נקודות חוזקה. אני לא רוצה שנתגונן 90 דקות".

פפ גווארדיולה | Julian Finney/Getty Images

באשר למנצ'סטר סיטי, גם היא חילקה את הכוחות לקראת הגביע. גווארדיולה, כהרגלו, ביצע שינויים רבים בניצחון 1:2 על בורנמות' באמצע השבוע ובין השאר כלל לא שיתף את קווין דה בריינה והעלה מהספסל רק במחצית את ראחים סטרלינג. סיטי הציגה יכולת חלשה למדי נגד קבוצת התחתית ומחר השניים יפתחו, כמו גם ריאד מאחרז. בשער ישחק השוער הבכיר אדרסון, על אף העובדה שגווארדיולה מעניק באופן קבוע לשוערי המשנה את המקום בהרכב במסגרת הגביע, מכיוון שקלאודיו בראבו סובל מפציעה.

במסיבת העיתונאים לקראת המפגש אמר גווארדיולה: "מי שחושב שננצח אותם בקלות, טועה. אני מצפה למשחק מאוד קשה נגד קבוצה שעושה דברים מיוחדים עם מיקל. הם נלחמים על כל כדור, אפילו הדרך בה הם חוגגים שערים היא מיוחדת. מתחיל משהו מאוד מיוחד בארסנל".

אגב, גווארדיולה גם נשאל על כך שליברפול כבר לא תשבור את שיאי הנקודות והניצחונות וטען: "זה לא מבטל אפילו לשנייה את ההישג האדיר שלה. זה בכלל לא קל להגיע למאה נקודות, אבל במוקדם או במאוחר תהיה קבוצה שתשבור את השיא".

כוכבי מנצ'סטר סיטי על הספסל
כוכבי מנצ'סטר סיטי על הספסל | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי