פרננדש צחק על הפנדל המביך של פוגבה, שהתנצל בפני חבריו

הצרפתי נגע בידו ברחבה כשהגן על פניו. מגווייר ביקר: "היה צריך לחטוף את הכדור לפנים, אך הוא התנצל". נקודות ציון מרשימות לגרינווד, סולשיאר החמיא: "יכול להפוך לכל מה שהוא רוצה להיות"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד פספסה אתמול (רביעי) הזדמנות להבטיח את הכרטיס לליגת האלופות לעונה הבאה כשסיימה ב-1:1 מול ווסטהאם, אך עדיין תלויה בעצמה. השדים האדומים יפגשו את לסטר במחזור הסיום ביום ראשון (17:50, שידור ישיר בספורט2) בידיעה שכל תוצאה פרט להפסד תביא אותם לטופ ארבע.

הפטישים כבר הובילו, אך שער שוויון של מייסון גרינווד הנפלא קבע חלוקת נקודות. החלוץ בן ה-18 הפך אמש לשחקן הראשון "בגיל העשרה" שמבקיע מספר דו ספרתי של שערים בפרמיירליג (10) מאז רומלו לוקאקו ב-2012/13, והאנגלי הראשון שעושה זאת מאז וויין רוני ב-2004/05.

יתרה מכך, זה היה השער ה-17 שלו העונה בכל המסגרות בכך, השווה את שיאם של שלושה שחקני יונייטד למספר שערים עונתי מתחת לגיל 20 – והוא נמצא ברשימה מאוד מכובדת. מספר זהה של שערים כבשו רוני (2004/05), ג'ורג' בסט האגדי (1965/66) ובריאן קיד (1967/68). אם יכבוש שער נוסף במחזור הסיום ובמשחקי הליגה האירופית הקרובים – יהפוך למחזיק הבלעדי בנקודות הציון המרשימה הזו.

מייסון גרינווד כובש | Catherine Ivill/Getty Images

אבל עוד לפני שער השוויון של גרינווד, כאמור, ווסטהאם הובילה בזכות פנדל אחרי נגיעת יד ביזארית ומביכה של פול פוגבה ברחבה. כדור שנבעט לעבר השער הגיע לעבר ראשו של הקשר הצרפתי, שהגן על פניו בשתי ידיים והשופט שרק לכדור עונשין מוצדק מ-11 מטרים.

האירוע הפך לשיחת היום ופוגבה ספג ביקורות גדולות בתקשורת האנגלית לאחר המשחק. מצלמות הטלוויזיה אף קלטו את חברו לקבוצה, ברונו פרננדש, מצחקק על האירוע יחד עם חלוץ היריבה וכובש השער שלה, מיקייל אנטוניו.

הבלם הארי מגווייר דיבר על האירוע המוזר וחשף שפוגבה התנצל בפני חבריו: "זה היה רך, אבל זו הייתה התגובה הטבעית שלו. אם הוא היה צריך לעשות את זה? לא, הוא היה צריך לחטוף את הכדור בפנים. הוא התנצל אחרי המשחק והרים ידיים למעלה, הוא ידע שהוא לא היה צריך לעשות את זה. אני חושב שלהגן על הפנים של זה אינסטינקט טבעי, אבל זה היה רך".

הארי מגווייר | Peter Powell/Pool via Getty Images

גם המאמן אולה גונאר סולשיאר התייחס למקרה הביזארי: "לא ראיתי את זה מספיק טוב, אבל אמרו לי שהוא חסם את פניו עם הידיים, כך שהגיע להם פנדל. הוא היה צריך לחטוף את הכדור לפנים, אבל להגן על הפרצוף שלך זו תגובה טבעית".

הנורבגי אף החמיא לכוכב הצעיר שלו, גרינווד: "זה היה גול נהדר והוא יכבוש עוד הרבה. יש לו עוד כמה משחקים העונה ואני מאמין שהוא ישבור את השיא. הוא נמצא עכשיו ברשימה לצד שמות פנטסטיים וזה תלוי בו. הוא יכול להפוך לכל מה שהוא רוצה להיות. אם הוא ימשיך ללמוד, להשתפר ולשכלל את הסיומת שלו – הוא יגיע לשם".

אולה גונאר סולשיאר | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי